[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 732 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
27 maj 2009 · 535 Inlägg

GLT-80 skrev:

dyeltsbreh skrev:

GLT-80 skrev:
alltid lika trevligt med volvo bilar big_smile
själv så ska ja börja med en 67ans amazon imorgon smile

Ja visst är det väl det smile Åhå, spännande, vad blir det av den då? big_smile

ska renovera bromsar o motor. o fixa o dona lite tongue ska eventuellt slipa ner o lackera om den.. big_smile

nice nice, blir nog bra det big_smile drygt som fan, men lätt värt det smile

GLT-80 skogstokig
28 maj 2009 · 341 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

GLT-80 skrev:

dyeltsbreh skrev:

Ja visst är det väl det smile Åhå, spännande, vad blir det av den då? big_smile

ska renovera bromsar o motor. o fixa o dona lite tongue ska eventuellt slipa ner o lackera om den.. big_smile

nice nice, blir nog bra det big_smile drygt som fan, men lätt värt det smile

ja fan åsmile ska börja imorrn. har varit så dåligt väder idag så ma har inte gjort nå.. ska starta upp en projekt tråd oxå innom kort smile

Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Volvo s60 "Albert" (2007)
Opel Rekord C "Tysken" (1968)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
28 maj 2009 · 535 Inlägg

GLT-80 skrev:

dyeltsbreh skrev:

GLT-80 skrev:

ska renovera bromsar o motor. o fixa o dona lite tongue ska eventuellt slipa ner o lackera om den.. big_smile

nice nice, blir nog bra det big_smile drygt som fan, men lätt värt det smile

ja fan åsmile ska börja imorrn. har varit så dåligt väder idag så ma har inte gjort nå.. ska starta upp en projekt tråd oxå innom kort smile

Ja det är lika här, bara skitväder. Men det blir fint som fan i helgen så man får passa på då big_smile Ja gör det, får kika in när du har lagt upp den smile

LadyPink
29 maj 2009 · 54 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

Helt sant big_smile skulle haft lite kvinnokraft i garaget märker jag, karlar bara slöar big_smile

*skrattar*
Synd du bor så långt bort då, annars hade jag hjälpt dig med spacklingen. Fast det är drygt som faen tongue
Just nu känns det som om det står still, höll på att få spel på dörren häromdagen hahahaah

Haha ja det är lite synd big_smile Hahaha, kan tro det, kändes precis likadant när man bara slipar och slipar och det händer fan noll tongue

Ohhh jag vill se fälgarna nuuuu ^^
Är nyfiken ju tongue
Får ju kolla på alla andras projket när mitt eget står still haha

GLT-80 skogstokig
29 maj 2009 · 341 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

GLT-80 skrev:

dyeltsbreh skrev:

nice nice, blir nog bra det big_smile drygt som fan, men lätt värt det smile

ja fan åsmile ska börja imorrn. har varit så dåligt väder idag så ma har inte gjort nå.. ska starta upp en projekt tråd oxå innom kort smile

Ja det är lika här, bara skitväder. Men det blir fint som fan i helgen så man får passa på då big_smile Ja gör det, får kika in när du har lagt upp den smile

precis. nu har jag lagt upp en tråd härtongue "Volvo amazon årsmodell 67 renoverings projekt" heter tråden tongue ehhe

Volvo s60 "Albert" (2007)
Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Opel Rekord C "Tysken" (1968)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
30 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

*skrattar*
Synd du bor så långt bort då, annars hade jag hjälpt dig med spacklingen. Fast det är drygt som faen tongue
Just nu känns det som om det står still, höll på att få spel på dörren häromdagen hahahaah

Haha ja det är lite synd big_smile Hahaha, kan tro det, kändes precis likadant när man bara slipar och slipar och det händer fan noll tongue

Ohhh jag vill se fälgarna nuuuu ^^
Är nyfiken ju tongue
Får ju kolla på alla andras projket när mitt eget står still haha

Hehe, ja det kommer när den är klar wink Snygga är dom iallafall ^
Mitt står ju också ganska stilla, men det blir ändring på det efter helgen big_smile Fixat ny personal wink

Junk
31 maj 2009 · 286 Inlägg

Fyfaan vad bra de kommer bli! big_smile oooih.

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
1 juni 2009 · 535 Inlägg

OB: Hoho kan du ge dig på wink

Tänkte ut och måla klart blocket nu när det är fint väder, sen får vi se om B18 blir klar för att tas ur idag. Lär ringa en traktor då jag inte har någon lyft och bilen inte går att flytta ^
Sen ska väl B20:n ihop igen, men det blir nog relativt lätt nu när allt är nytvättat och rent smile

Slänger ut lite bilder senare om telefonen samarbetar wink

Pilen
5 juni 2009 · 7 Inlägg

Nej nu får du sluta vara ute och vara full på helgerna och fixa bilen istället tongue hoho

efreeli Liten pöjk
30 juni 2009 · 610 Inlägg

här har de stått stilla ett tag yikes jobba jobba big_smile vill ju se mer tongue

orginal? nää du kan va orginal!
LadyPink
15 juli 2009 · 54 Inlägg

Händer inte mycket hos dig nu heller ser jag tongue hur har det gått med den nya personalrekryteringen? Händer inte ett piss i mitt projekt just nu för att jag inte har någonstans att vara hmm Det suger, måste ragga garage plats fort som fan nu så man hinner komma en bit innan vintern.

volvo___142
21 juli 2009 · 70 Inlägg

intressant tråd!smile ser bra ut!

Opel Kadett "Lingonet" (1978)
Elis91an
23 juli 2009 · 6 Inlägg

ser riktigt bra ut=) gött med 67a=)  svårt å få tag på nu förtiden.

har själv en exakt samma som dig fast tyvär i mycket sämre skick:/  så ska börja fixa iordning den inom en snar framtid=)

Volvo 245 (1983)
efreeli Liten pöjk
16 augusti 2009 · 610 Inlägg

men nu har det sått still alldeles för länge sad denna tråd som va så intressan.

orginal? nää du kan va orginal!
dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

Nu så börjar det fan hända grejer igen smile Stått still sen i maj av diverse anledningar, var så mycket krångel innan så tappade helt orken att fortsätta.
Men nu börjar jag på nytt igen så fort jag kan, håller på att gå igenom garaget och rensa ur och slänga grejer så jag har lite plats, ni har ju kanske sett på bilderna hur mkt plats det funnits att röra sig på, alltså nada.
Styrt upp lackerare och det sista spackel-jobbet på taket ska förhoppningsvis inte dröja mer än nån vecka. Börjat sortera upp inredning och diverse småsaker och se vad jag behöver, var inte alls så mycket som jag trodde smile

Så hoppas ni fortsätter läsa och kommentera, så är jag snart igång igen big_smile

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
21 september 2009 · 1 479 Inlägg

Du är saknad!! big_smile Har länge undrat vad som hänt efterssom du varit borta så länge, skräms inte så! tongue

Kul att höra att det är på gång igen smile

Senast redigerat av Volvo1968 (21 september 2009)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

Wow, vilken tur att någon saknat mig big_smile Jodå, det ska väl börjas igen nu, massor med plats i garaget och folk börjar bli sugna på att hjälpa till igen, då känns det mkt bättre smile

TERTIO
21 september 2009 · 34 Inlägg

Håller själv på att total renovera min 142:a-71.. Ett bra projekt som detta håller lågan vid liv!

//Tertio//
dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 september 2009 · 535 Inlägg

TERTIO skrev:
Håller själv på att total renovera min 142:a-71.. Ett bra projekt som detta håller lågan vid liv!

Ja visst gör det, man får lite mer idéer och inspiration, keep it up! smile

Jonsa PEJAP
24 september 2009 · 27 Inlägg

Ah tror det kommer bli ganska snyggt faktiskt big_smile
haha ah hört det några gånger, men jag vill ha den andra, så mycket som möjligt som blänker så att säga ;D

tycker definitivt att du ska ha den äldre grillen. riktigt fint med lite kromat här och där.
hade det sj på min 142.

kommer bli riktigt bra! lycka till:)

PEJAP-Racing! Like us on Facebook!
Volkswagen Golf MK1 GTIc RWD "Rocket Rabbit" (1983)
Volkswagen Beach Buggy "Baggen" (1956)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang