2329
Sök

Phranz's Volvo 740 LTT

Busbil som används till vardags..

326 450 Visningar
Projektet avslutat 26 oktober 2015
130 Inlägg
25 november 2009
skär loss svestarna på baksidan lite försiktigt sen pressa ur navet, har du tillgång till en svarv så kan du få det riktigt fint med=)

725 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
MattiasOlsson_ skrev:
skär loss svestarna på baksidan lite försiktigt sen pressa ur navet, har du tillgång till en svarv så kan du få det riktigt fint med=)

Jo skulle ju vara det, är lite orolig för att få dit det bra bara..

725 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Fick ett paket till idag tongue Usa-blinkers närmare bestämt smile

Förresten, nån som vet om det är ok att pilla in ett par lysdioder som positionsljus?
Senast redigerat av Phranz (26 november 2009)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
26 november 2009
Phranz skrev:

Förresten, nån som vet om det är ok att pilla in ett par lysdioder som positionsljus?

Utveckla frågan, för jag har ju dioder istället för glödlampa i xenonlook och det är lagligt roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

725 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Phranz skrev:

Utveckla frågan, för jag har ju dioder istället för glödlampa i xenonlook och det är lagligt roll

Alltså, i Usa-blinkersena finns det bara plats för en glödlampa, då tänkte jag köra med blinkerslampan där och kanske sätta fast en vit lysdiod och ha som positionsljus, tycker polis och bp att det är ok?

1 659 Inlägg
27 november 2009
Phranz skrev:
Robban_89 skrev:
Phranz skrev:

Alltså, i Usa-blinkersena finns det bara plats för en glödlampa, då tänkte jag köra med blinkerslampan där och kanske sätta fast en vit lysdiod och ha som positionsljus, tycker polis och bp att det är ok?

Beror på hur pålästa dom är tongue

Egentligen så får du inte ha så pga det inte får vara blinkers och posljus i samma lykta, precis som när Volvoraggarna har lysande skärmblinkers, den får inte vara både sidomarkering och blinkers.

Men det Bör inte vara något dom bryr sig om, annars kan du ju ta posljus dioden på en switch eller bara ta ut den just när du ska in på Bilprovningen, troligen inget du kommer bli stoppad för i alla fall tongue
Senast redigerat av Robban_89 (27 november 2009)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

725 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Beror på hur pålästa dom är tongue

Egentligen så får du inte ha så pga det inte får vara blinkers och posljus i samma lykta, precis som när Volvoraggarna har lysande skärmblinkers, den får inte vara både sidomarkering och blinkers.

Men det Bör inte vara något dom bryr sig om, annars kan du ju ta posljus dioden på en switch eller bara ta ut den just när du ska in på Bilprovningen, troligen inget du kommer bli stoppad för i alla fall tongue

Vadå inte i samma lykta? Att det ska vara som 2 "rum" eller så då eller? Hur är det tänkt att man ska ha dessa laglig? tongue

Driifter;)
1 630 Inlägg
27 november 2009
de e ju därför det är AMERIKA blinkers.. alltså inget som sitter standard på svenska bilar eftersom den inte uppfyller kraven för svensk lag..

borra annars in en lamphållare typ för glödljus o sätt i en liten 5W lampa.. de gjorde kompisen på sin 940 med amerikablinkers..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

725 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
de e ju därför det är AMERIKA blinkers.. alltså inget som sitter standard på svenska bilar eftersom den inte uppfyller kraven för svensk lag..

borra annars in en lamphållare typ för glödljus o sätt i en liten 5W lampa.. de gjorde kompisen på sin 940 med amerikablinkers..

Jo, men vad kör de med där då?

1 659 Inlägg
27 november 2009
Phranz skrev:
Amazon_123GT skrev:

Dom kör med en tvåpolig lampa, 5/21w såna som sitter i varselljuset åtminstone på 700 1983 - 1989.
Fast orange då, har såna i min usa front smile

(\_/)
(O.o)

725 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Phranz skrev:
Amazon_123GT skrev:

Dom kör med en tvåpolig lampa, 5/21w såna som sitter i varselljuset åtminstone på 700 1983 - 1989.
Fast orange då, har såna i min usa front smile

Ok, jaja testade förut och det visade sig att de inte passade så bra alls, får modifiera lite, även skaffa annan lamp-sockel.......

725 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Dags för update. Imorgon tar jag med massa saker till pappas jobb för att tvätta av det värsta så det blir roligare att jobba med smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/810815_w0en66.jpg
Lite saker smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/810818_th47gl.jpg
Ny-hornat(stavning) block (Y)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/810819_sixn75.jpg
Kan ju inte bli sämre smile

skadad..
32 Inlägg
30 november 2009
Jobbajobbajobba! Ska försöka komma och titta till projektet någon dag snart tänkte jag!

Forsgren.
Cyklar fortfarande...

725 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Foorsgren skrev:
Jobbajobbajobba! Ska försöka komma och titta till projektet någon dag snart tänkte jag!

Tycker jag smile Kommer du hem på fredag eller?

8 Inlägg
1 december 2009
hej...sänkningen är lätt kapa 3,5 varv runt om.. sen tar du avgas klämmor å sätter fast fjädern i koppen igen så går de igenom på besiktningen å polisen ka ninte säga nått.. smile

Bärs!
3 456 Inlägg
1 december 2009
landbergkim skrev:
hej...sänkningen är lätt kapa 3,5 varv runt om.. sen tar du avgas klämmor å sätter fast fjädern i koppen igen så går de igenom på besiktningen å polisen ka ninte säga nått.. smile

Jaa, bak ja, men inte fram... Man får inte fästa fjädrarna på något sätt alls nuförtiden. hmm
Senast redigerat av Aga_Diff (1 december 2009)

Garaget.org peakade 2008.

725 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
landbergkim skrev:

Tja, kanske vore nått. Måste ju hitta på något med den iaf tongue

725 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
landbergkim skrev:

Jaa, bak ja, men inte fram... Man får inte fästa fjädrarna på något sätt alls nuförtiden. hmm

Okej, men går det bra med sänk-fjäder fram?

725 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/812195_fka70o.jpg
Jaa vad ska man säga, tvätten gjorde det den skulle smile

Nu börjar det roliga med nerslipning av block med mera för målning, rengöring av kolvar osv osv osv...... Blir nog bra detta.

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg

Sök