Audi s4 -92 lustig gång

Karlzzon The One Evolution
4 april 2009 · 1 627 Inlägg

När jag testkörde audin förut och efter 2 km körning, så drog jag på så den började ladda på. antagligen släppte en slang lite eller nått lät lustigt,  hittade en slang som inte satt riktigt som den skulle, men nu till problemet.
Nu när jag försöker köra bilen är den orkeslös och jätteorolig på tomgång. men koplar jag ur luftmassemättaren får den bra tomgång och går att köra men den bygger inte upp något ladd.

Ska den bygga ladd i limp home läge?
eller kan de va nått annat som är fel?

Fäll ner pungen och landa
FourRings Quattro User
4 april 2009 · 260 Inlägg

Kolla bakom plastkåpan på torpedväggen, där går en tryck/vacuumslang ner till MAPsensorn, och bakom det inringade området på bilden har slangen en förmåga att hoppa lös vid en skarv.

Tog mig friheten att norpa en bild från din sida för att visa... cool

http://geting.se/viewimage.php?image=162713-slang.JPG

Senast redigerat av FourRings (4 april 2009)

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Karlzzon The One Evolution
5 april 2009 · 1 627 Inlägg

tror inte det är inblandat. skulle den gå bättre sämre beroende på om luftmasse var inkopplat då? nu går den ju bättre utan den

Fäll ner pungen och landa
FourRings Quattro User
5 april 2009 · 260 Inlägg

Rycker du sladden till LMM så går bilen garanterat in i limp-home-mode, och skiter i värdena som kommer ifrån givarna (däribland MAPsensorn i ECU'n)  - Så visst kan bilen gå bättre med ryckt sladd till LMM, trots avhoppad tryckslang till ECUn.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Karlzzon The One Evolution
5 april 2009 · 1 627 Inlägg

men jag ska kolla den helt klart allt e ju värt att undersöka. för nu får den inget laddtryck över 0,1 och med luftmassen inkopplad går bilen köra en liten stunde men börjar blundra vid 4000 tusen för att sen knappt ha tomgång och inte orka få bilen att gå iväg

Fäll ner pungen och landa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang