Bilen rycker fram - Volkswagen Sharan 1.8t 2001

TheLayer
7 april 2009 · 17 Inlägg

För ca 3-4 månader sedan så började motorn vibrera lite då och då men till slut så kunde man knapt köra bilen. Så då testade jag med att byta alla 4 tändstift och det blev bättre, men problemet kom tillbaka efter ca 1månad och då blev det MYCKET värre.

Motorn gick tydligen in i felsäkert läga (dvs motorlampan började lysa 4gånger åt gången) och bilen började vibrera än en gång. Då fick jag råd av en mekaniker & byta alla 4 tändspolarna och det löste sig.......tills igår.

Är det någon som vet vad problemet kan vara? Kan en eller flera tändpolar ha gått sönder igen? Jag behöver verkligen hjälp här. Men jag får inga nya felmedelanden på instrumenthuset.

Tack på förhand!

Pilsk
7 april 2009 · 460 Inlägg

har du motortvättat bilen nyligt.? brukar räcka med lite fukt så får man överslag i spolarna och då går dom som en påse skit

bluey
7 april 2009 · 13 Inlägg

Byt luftmassemätaren den brukar vara boven i dramat..

TheLayer
8 april 2009 · 17 Inlägg

Tvättar aldrig motorn, utan jag tar bort plast skyddet och tar hem & tvättar.

Ska faktiskt köpa en ny LMM idag och testa. Vad rekomenderas? Biltema eller orginal? Det skiljer 700kr.

Pilsk
8 april 2009 · 460 Inlägg

biltema funkar nog säkert. har aldrig provat dom men skulle inte tro att det är någon större skillnad. du har ju garanti på den iaf.

lollipop
8 april 2009 · 5 Inlägg

Du kan ju rengöra LMM först med sprit , inte rätt. men fungerar ibland smile
Lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang