Audi s4 2,2t - 93 startar inte

Baltista
9 april 2009 · 3 Inlägg

Tjena!

Har läst lite på forumet men har inte lyckats hitta något fel liknande det jag har. Jag har en Audi s4 årsmodell 93 som vägrar starta. Bilen har gått klockrent fram tills nyligen. Jag hade kommit hem från mitt jobb och parkerade bilen som vanligt, men senare på kvällen när jag skulle iväg började problemet. Jag vred om nyckeln och bilen startade, men den hann inte gå rent på tomgång i mer än 3 sek innan den började få ett ojämt varvtal för att sedan stanna helt. Jag slog av tändningen och provade igen men samma sak den här gången med, bilen tände men "orkade" inte hålla vartalet uppe trots att jag försökte parera med gasen. När jag provade igen så tände inte ens motorn utan det var bara startmotorn som gick. Jag lämnade problemet till dagen efter och provade ytterligare en gång att starta bilen, och på första försöket så tände den till men stannade lika snabbt. Och sedan dess har den inte tänt igen.

Jag provade att lyssna om bensinpumpen gick men kunde inte höra den, kanske för att den ligger i tanken?
Så jag provade istället att lossa lite på tryckledningen som är kopplad till spridarna och då sprutade det bränsle, jag antog därmed att motorn fick bensin.
Jag har även kollat tändstifften och dom ser okej ut. Jag antar att motorn har gnista eftersom den tänt till några gånger?

Så nu har jag ingen aning om vad jag ska göra härnäst, så snälla hjälp mig om ni vet något!

Tack på förhand!

Baltista
10 april 2009 · 3 Inlägg

bump

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang