Problem med sänkningen på en s40 t5!

ado1
9 april 2009 · 39 Inlägg

hej, har en s40 t5 frn 06 som rullat 5 tusen mil, köpte ett hr sänkningspaket och bytte fjädrarna idag , men när vi skruvat ihop allt och skulle åka iväg vibrerade det i bilen, känns som om de kom framifrån!!? ngn som vet vad de kan vara eller om de bara 'r o göra en framvagnsinställning?? tack

stolpen
9 april 2009 · 49 Inlägg

någon som kan förklara för en idiot som mig hur man gör när man lägger upp en ny tråd?

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
lelleal
9 april 2009 · 1 150 Inlägg

visa saker frågar man inte om,du får vel använda ögona du har vel satt nått fel förmodligen eller inte dragit åt ..................

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
-Mackan- Fire And Silk
9 april 2009 · 2 254 Inlägg

ado1 skrev:
hej, har en s40 t5 frn 06 som rullat 5 tusen mil, köpte ett hr sänkningspaket och bytte fjädrarna idag , men när vi skruvat ihop allt och skulle åka iväg vibrerade det i bilen, känns som om de kom framifrån!!? ngn som vet vad de kan vara eller om de bara 'r o göra en framvagnsinställning?? tack

Dra åt alla hjulmuttrar, gjorde du rent anläggningsytorna mellan däck och nav? Dessa skall rengöras så ytorna är plana. Annars vet jag inte om det kanske kan ha blivit något tokigt med en drivknut nu när vinkeln på drivaxlarna har förändrats lite.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
daveo daveo
9 april 2009 · 8 Inlägg

ado1 skrev:
hej, har en s40 t5 frn 06 som rullat 5 tusen mil, köpte ett hr sänkningspaket och bytte fjädrarna idag , men när vi skruvat ihop allt och skulle åka iväg vibrerade det i bilen, känns som om de kom framifrån!!? ngn som vet vad de kan vara eller om de bara 'r o göra en framvagnsinställning?? tack

Vad jag har hört ska man alltid göra hjulinställning när man sänkt/byt fjädrar!!smile

det blev jag åtsagd att göra, man vill ju inte ha ojämn slitnig eller vibrationer för den delen

wrooom
daveo daveo
9 april 2009 · 8 Inlägg

lelleal skrev:
visa saker frågar man inte om,du får vel använda ögona du har vel satt nått fel förmodligen eller inte dragit åt ..................

vad tror du forumet är till för?! leka besserwisser eller!? p.s lär dig stava

Senast redigerat av daveo (9 april 2009)

wrooom
ado1
9 april 2009 · 39 Inlägg

ok, för den vibrerar nämligen när bilen får jobba tungt.. sen när man kommit upp i hastighet så är de precis som vanligt..väldigt jobbigt!!! slitit o jobbat hela dagen me de o allt är åtdraget som de ska o allt sitter som bara den.. det är rent överallt o de borde inte bildas, kan bero kasnke på drivknutarna kommer lite lägre nu??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang