Saab 900 ng startar inte

q4
12 april 2009 · 72 Inlägg

Hej! Har en 900 -96 som inte startar. funkade hur bra som helst men stog sen ostartad en vecka och nu startar den inte. Batteriet är slut tänkte jag men den startar inte ens med startkablar. startmotorn går runt o så men den tänder inte. Vad kan va felet? Tack på förhand

keffy89 Saab
12 april 2009 · 344 Inlägg

Tändkassetten, kan det vara, Testa låna någon annans och testa!

q4
12 april 2009 · 72 Inlägg

keffy89 skrev:
Tändkassetten, kan det vara, Testa låna någon annans och testa!

Ok. Är dom svåra att byta eller? Har hittat en på en skrot nära mig som kostar 1000 kr är det ett rimligt pris?

PerArne Mycke vill ha mer...
12 april 2009 · 611 Inlägg

kan även vara bränslepumpen som sagt upp sig, men prova att sätta dit en tändkassett om du nu har en sån som funkar å prova. 2.0i hade väl fördelare å kablar va??

Vilken motor har du och hur långt har bilen gått??

//Per-Arne
q4
12 april 2009 · 72 Inlägg

Volvo_Perka skrev:
kan även vara bränslepumpen som sagt upp sig, men prova att sätta dit en tändkassett om du nu har en sån som funkar å prova. 2.0i hade väl fördelare å kablar va??

Vilken motor har du och hur långt har bilen gått??

Men det verkar ju konstigt att den bara gett upp när bilen funkade som den skulle för en vecka sen. det är en 2.0t och har gått 33tusen mil. jag vet inte hur ja ska få tag på en tändkassett för att prova. men är det svårt att byta?

q4
18 april 2009 · 72 Inlägg

Jag har provat med en annan tändkassett utan framgång. kan det vara startspärren som krånglar? Hur kan jag fixa det  i såfall? Behöver verkligen bilen så tacksam för snabba svar:).
Tack på förhand

Forza_Alfa
23 april 2009 · 2 Inlägg

har du testat med start gas om den går på det? om inte så är det ju tänd fel om den går så är det bensin fel. ta av sport filtret o spruta in medans ngn startar bilen, går den så kolla relä till pumpen, det kan ha gått vidare, om inte startar så är det ngt skit med tänd, synd så långt åka annars kunde jag hjälpt dej. mvh peter

Forza Alfa!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang