Bränsle problem på Ford Mondeo?

Xoreza
12 april 2009 · 406 Inlägg

Hej skulle starta min Mondeo 2.5l v6a från 97 idag och den vägrar starta. Kollade tändstifften men dom såg fina ut men märkte att dom var snus torra. Med andra ord så kommer det ingen bensin. Har kollat pumpen och filtret men där sprutar det ut soppa när man slår på tändningen så frågan är nu vad problemet kan vara? Finns det något fillter vid motorn?

MvH Glenn Wiberg.

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
12 april 2009 · 406 Inlägg

Ingen som vet?

MvH Glenn Wiberg
need_4_boost
12 april 2009 · 371 Inlägg

Det ska finnas ett bränsletrycksuttag på din bil. den sitter på tryckröret som matar bränsle till motorn.
Den ser ungefär ut som en luftventil till ett däck.
Koppla in dig på den och kolla så du har tryck.

Xoreza
13 april 2009 · 406 Inlägg

Ja det finns tryck därhmm SSå vad kan då vara fel när motorn inte får bensin:( Bilen har stått ett tag. Tästade att starta den idag men det gick inte och tendstiften var åter igen snus torra:/

MvH Glenn Wiberg
robbinT
13 april 2009 · 341 Inlägg

kommer det soppa från spridarna? skruva av spridarbryggan och dra runt motorn några varv men låt inte någon stå framför bara

Xoreza
13 april 2009 · 406 Inlägg

Okej men kan man starta den en snabbis istället för att dra runt den för hand? Då man inte kommer ått:/

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
13 april 2009 · 406 Inlägg

Nja det är för mycket att göra då man måste kruva isäl halva motorn:( Låter konstigt om alla 6 spridare skulle gå sönder. Hur killar man om man har tändning?

MvH Glenn Wiberg
need_4_boost
13 april 2009 · 371 Inlägg

Koppla bort en spridarkontakt och koppla upp dig med en diod eller liknade för att kolla om spridaren får en singnal att den ska öppna.

Xoreza
13 april 2009 · 406 Inlägg

need_4_boost skrev:
Koppla bort en spridarkontakt och koppla upp dig med en diod eller liknade för att kolla om spridaren får en singnal att den ska öppna.

Ja men problemet är att jag inte kommer åt en kontakt utan att ta bort hela insuget och en massa kablar med mera:( Men tendstifften får gnista men dom är inte i topp skick:/ Men alla 6 spridare borde ju inte pajja samtidigt eller?

MvH Glenn Wiberg
need_4_boost
13 april 2009 · 371 Inlägg

Det var det jag ville ha fram ifall din ecu har packat ihop.
Jag hade en st200. ungefär samma motor, och visst det var trångt men det måste gå att komma åt nån.
Allt så får du försöka ta felkoder eller mäta dig fram till en spridar kabel framme vid ecu`n och se om du får nån singnal där.

Xoreza
15 april 2009 · 406 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Har du ingen bränsleavstängningsventil som löst ut?

Nej har bara till pumpen men den är det ej:/

MvH Glenn Wiberg
Xoreza
6 maj 2009 · 406 Inlägg

Problemet löst:P Jag mistänker att det var en kontakt till gas givaren som var lite glapp:P

MvH Glenn Wiberg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang