Nu ska det äntligen bli av, har gått och funderat på fyrhjulsdrift på caddy sen jag köpte min första caddy för ett par år sedan.
jag har en caddy Td från -88 som jag köpte förra sommaren, men tyvärr började elen krångla(kass generator och almännt opålitlig) så lat som man är av naturen fick den stå i väntan på motivation och bättre tider.
va ute och åkte på isen med min 940 turbo en sväng och fick åka med en arbetskamrat i hans gamla subaru legacy med isdäck, vart total frälst över hur mycket fortare man kunde åka med bra däck och driv i alla hörnen:)
sen har ju tanken slagit mig ofta att en pickup ska vara fyrhjulsdriven eller åtminstone bakhjulsdriven-
en caddy är ju ganska liten och smidig, ingen förväntar sig en caddy komma på sladd med rykande däck så bara det vore kul:)
valet av drivlina lutar just nu åt just en drivlina från subaru legacy, skiljer inte särskilt mycket i hjulbas eller spårvidd, i princip borde det gå ganska lätt att lyfta på caddy karossen på legacy chassiet, vi får väl se.
iallafall har jag precis börjat plocka ur bilen invändigt och kolla hur mycket rost som ska lagas
hade räknat med mycket mer än vad jag hittills hittat:) fler bilder kommer....
demontering