b230et -87 tar 1,6 liter/milen o kör lugn för mycket soppa helt enkelt men vad kan det vara?? Co-halt 0,2 .. hjälp mej lite info om b230et hur mycket ska vara Co-halt ? varför motor lite hosta hela tiden .... hur mycket ta liter/milen original b230et ?? co-halt??
Syrran och hennes man köpte en 245 turbo-85 med originalmotorn (B21ET), den tog en bra bit över litern och vakummätaren stod hela tiden högre än normalt. Efter ett tag pajjade huvudpumpen, när den byttes så började bilen dra mer normalt och vakummätaren låg mera normalt igen.
Undrar om det kan röra sig om dålig huvudpump kanske, men jag är väldigt osäker. Kan för lite om sånt där.
Hj jag bytat huvudpump nyss lite bättree men turbo klock visa vid -0,1 mellan 0.0 bar o bränsleförbrukning mätare visa till röd färg hela tid ..vad ska jag göra?? ändra co-halt:rolleyes: ??
hello hjälp .. ja jag bytat huvudpump o fixat Co-halt vid 1,2 o med chip viking o gick jävla bra nu men EN SAK kvar är tomgång dör när jag gas fullt sen släpper gas nere till dör varv vad kan det vara fel ?? *?? ??
hello hjälp .. ja jag bytat huvudpump o fixat Co-halt vid 1,2 o med chip viking o gick jävla bra nu men EN SAK kvar är tomgång dör när jag gas fullt sen släpper gas nere till dör varv vad kan det vara fel ?? *?? ??
Hej tja min bil går bra allt funkar fint ,,,, men en kvar är svårt start ( kallt ute ) annars måste gas lite en stund sen går bra när varm motor.... vad kan det vara fel ?? tempgivare ? eller ngt ? mvh henke