då ska jag föröka mig på en update om vad som hänt under veckan!
har iaf köpt en ny brukis, kika regnumret lite småcoolt
i början av veckan så höll jag endast på med städning av ladan för mera plats.. nu har man ca 55kvm att leka på på onsdagen kom plastbrorsan å hjälpte till, vi börja med att rensa gt:n på delar.
Rensad.. förmodligen så är bakvagnen identisk med 80´n. men jag behöver pumpen å fästet till den.
Nästa dag sattes de upp hyllor, fixade även till de som fanns..
inte de snyggaste kanske, men de är inge altare som byggs
Here she comes
Grymt skönt, de passa!
Även låda monterad, inga problem där heller
Provmonterade även lite annat smått och gott
Ganska givande dag.
Slänger upp lite blandade bilder, dom får sköta snacket
Någon som har någon idé hur jag ska lösa det här med besiktning/registrering? jag fallerar ju på avgasvärdena, bilen är en -84 och motorn är -83:a alltså utan kat.... kosta va de kosta vill
Tror inte dom blir deprimerade och halshugger dig för du sätter kat på den?
nästan , taget från sfro:
"Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum) Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!
Om man byter till en motor MED katalysator behövs inget avgasintyg. Motorn ska tas som ett ”paket” från en bil med kat och ska ha lambdastyrd insprutning etc – och den ska klara utsläppsprovet vid kontrollbesiktning. Man kan alltså inte ”katalysatorkonvertera” en motor."
"Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum) Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!
Om man byter till en motor MED katalysator behövs inget avgasintyg. Motorn ska tas som ett ”paket” från en bil med kat och ska ha lambdastyrd insprutning etc – och den ska klara utsläppsprovet vid kontrollbesiktning. Man kan alltså inte ”katalysatorkonvertera” en motor."
Så om jag slutligen fattat rätt så hade bilen kat, men motorn hade inte?
Grymt projekt du hade!! Kommer att följa det med glädje Min -85:a är såpass bra skick att jag inte vill göra för mycket med den, den är i pricip helt rostfri. Är det någon som vet vad man kan göra med motorn för att göra den piggare utan att sätta in en femma?
Njää varken hans bil eller motor har kat original.
Detta låter ju sjukt egentligen, varför får man inte bara trycka dit en katalysator, kan ju inte göra någon skada egentligen.
Du borde ha tagit en NF motor från säg 89 så hade du klarat dig.
Njää varken hans bil eller motor har kat original.
Detta låter ju sjukt egentligen, varför får man inte bara trycka dit en katalysator, kan ju inte göra någon skada egentligen.
Du borde ha tagit en NF motor från säg 89 så hade du klarat dig.
Mvh Tommy
De är sjukt tycker ja de ju nästan samma bil.. Precis, jag har dragit iväg ett mail till en snubbe på sfro och frågat om det verkligen är helt hopplöst.. Jo hade man tagit en sån motor hade det ju varit lungt.. men de är inte samma sak ändå, har ju KL motorn
audienergy: tackar Jo den såg fin ut ådin din jadu jag vet inte vad du kan göra, plana å porta toppen kanske? vet inte är ingen expert, ÄN