Volvo 855 -95 t5, bilen dog plötsligt

Netzki
16 april 2009 · 165 Inlägg

Vi hade kört ca 20 minuter, bilen var varm med andra ord.
Efter en rondell dog plötsligt bilen utan förvarning, gick inte att starta igen, som att den inte fick gnista.
Det var inte överfullt med olja i motorn, påfyllt men startar inte ändå, om det nu skulle ha nåt att göra
med att ventillyftarna behöver visst oljetryck.

Tändstiften torra och nästan vita, så ingen bensin fram, ström går till pumpen.

Läst och hört att vid en ev. krock så utlöses ett krockskydd som stänger av bränslepumpen,
hur funkar det? Systemrelä? Återställning i bagagerummet?

Vad kan vara boven?
Finns några konstiga fel på just dessa bilar?

Mvh

Senast redigerat av Netzki (16 april 2009)

_GhostDriver_
17 april 2009 · 107 Inlägg

Lossa Bränsleslangen vid fuelrailen och kör lite på tändningen å se om det kommer soppa.

TurbOla Reservdansk
17 april 2009 · 6 271 Inlägg

Vet att bilen ej startar om kamaxelgivaren inte ger signal, den kanske också kan döda bilen?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Marlboroman
17 april 2009 · 8 228 Inlägg

_GhostDriver_ skrev:
Lossa Bränsleslangen vid fuelrailen och kör lite på tändningen å se om det kommer soppa.

Bättre att slå på tändningen och öppna ventilen i änden på railen istället.

TurbOla skrev:
Vet att bilen ej startar om kamaxelgivaren inte ger signal, den kanske också kan döda bilen?

En med sugmotor tvärdör utan cps, men en turbomaskin ska gå ändå bara den har startat.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
coffs
17 april 2009 · 29 Inlägg

För mig så var det Bränslepumps-relät som jävlades.. Då kunde min bil bara dö helt plötsligt, varsomhelst, närsomhelst.. men efter en stund så starta han igen.  Bränslepumpsrelät sitter under säkringarna vid framrutan, och kostar nytt 300;- på Volvo.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang