Golf 3a , Övertryck i servon ? :S

Tim_
17 april 2009 · 46 Inlägg

Tjena. Var iväg och köpte en golf 3a här om dagen med läckande servo. Tänkte att det lär vell bara vara att byta röret, men fick inte tag på något rör så kapade av det där det är vulkat över till slang, och satte dit en ny slang som skall hålla för 20bars tryck men slangen sprack nästan på engång till min förvåning :0 .Tycker att det låter väldigt mycket med över 20bars tryck i servon ? Någon som vet hur högt trycket skall vara ? Är det så att det blir övertryck på något vänster ? :S . Tacksam för alla tips och idéer. // Tim

engolf
17 april 2009 · 3 235 Inlägg

Kanske just därför det ska sitta rör där, för slangar brrukar inte hålla för det trycket.

Tim_
17 april 2009 · 46 Inlägg

ja men det sitter ju en slang där från början också sen är det ju rör i båda ändarna .. jag skar av det före vulkningarna och satte dit en vanlig olje beständig slang med slangklämmor direkt på rör ändarna.

ekelund88
17 april 2009 · 2 656 Inlägg

Tim_ skrev:
ja men det sitter ju en slang där från början också sen är det ju rör i båda ändarna .. jag skar av det före vulkningarna och satte dit en vanlig olje beständig slang med slangklämmor direkt på rör ändarna.

du tror inte att de e föreegående ägare som satt dit slangen efter som den o ju den slangen var sönder wink

engolf
17 april 2009 · 3 235 Inlägg

Det går inte med vanlig slang, det ska vara antingen rör, eller hydraulisk högtryckslang.

Batta
17 april 2009 · 1 353 Inlägg

Det är frukstansvärt högt tryck i servon när man vrider på ratten.

så Hydraulisk högtrycksslang eller köp original / pirat del.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Tim_
19 april 2009 · 46 Inlägg

okej. då vet jag.. Men går det att ta av remmen från pumpen så länge så man kan köra med bilen eller kan styrväxeln eller något ta skada utav det ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang