1675
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Whacker skrev:
Jill skrev:
Whacker skrev:
Nee då.. Men är en massa småfel hela tiden så jag kommer ingenstans med mappningen..
Men har fått tag på en riktig bärbar som inte hänger sig hela tiden så nu kanske man kan få lite gjort tongue haha....

Åhhh vad jag känner igen mig "summer 2008" ... Ser med ångest och spänning framemot mappningen med nya motorn tongue

Hehe visst är det jobbigt wink

Tack då är vi två big_smile

Problemet är att jag kör o Peter mappar ... så det är så lagom skoj när han blir sur och man får göra om allt .. Brukar sluta med att båda sitter skit sura tongue big_smile

Men i år så bör det funka bättre ... hoppas jag ... hahaa

207 Inlägg
28 maj 2009
Jill skrev:
Whacker skrev:

Problemet är att jag kör o Peter mappar ... så det är så lagom skoj när han blir sur och man får göra om allt .. Brukar sluta med att båda sitter skit sura tongue big_smile

Haha... Jaja, bara det blir bra i slutändan så är det ju inte hela världen big_smile

Men just nu ligger jag väldigt mycket i riskzonen för kolvar och stakar så jag funderar faktiskt på att köra in och få det gjort ordentligt på en bänk så man kan ha koll på alla värden..
Det är ju speciellt tändningen som är det svåra när man inte kan upptäcka spikningar...
Senast redigerat av Whacker (28 maj 2009)

4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Whacker skrev:
Jill skrev:
Whacker skrev:

Haha... Jaja, bara det blir bra i slutändan så är det ju inte hela världen big_smile

Men just nu ligger jag väldigt mycket i riskzonen för kolvar och stakar så jag funderar faktiskt på att köra in och få det gjort ordentligt på en bänk så man kan ha koll på alla värden..
Det är ju speciellt tändningen som är det svåra när man inte kan upptäcka spikningar...

Jo med din motor hade jag nog tagit lite hjälp för att slippa sabba i onödan ... vår motor är ju en annan sak .. hehe ...

Du får hojta om du hittar nån som kan det där med mappning ... Gissar att vi komemr att behöva hjälp oxå ..iaf med fin-mappningen smile

Vill ju få ut eländet(240:in) till träffarna ju big_smile

50 Inlägg
28 maj 2009
Jill: Får man fråga vad ni kör/ska köra för styrsystem på eländet?

MVH

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.

4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
WELiN skrev:

MVH

Är det MS v.3 som är styrsystemet ??
Hmm .. kanske ska ta en livlina .. ringa Peter o fråga om vad svaret är tongue

EDIT:
Det var MS v.3 big_smile
Senast redigerat av Jill (28 maj 2009)

Aim High
51 Inlägg
28 maj 2009
MrJAM skrev:
_Malm skrev:
kommer förmodligen med den senast inhandlade bilen.. smile

Med tanke på den digra listan på dina reggade bilar, gissar jag på en... Hyndai?

wink lol

Mjaa, vem vet!! big_smile

/
André,

Horsepower sells cars, torque wins races......

1 464 Inlägg
28 maj 2009
Ett par olika pekar på... Succé. (Och shortsväder!)

http://img24.imageshack.us/img24/7281/48672122.gif

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

"Mr Saleen"
44 Inlägg
28 maj 2009
Hej alla på Garaget.Kan tyvärr inte komma på fredag.Vi skall gå på konsert den kvällen, och se på Eagles dom gamla rockarna.Skall upp tidigt på lördags morgonen och åka till power-meet i Hässleholm.Ställa ut vår bil där med mustangklubben.Kommer kanske nästa fredag.Mvh Evert

The Mad Scientist
36 Inlägg
28 maj 2009
Varken jag eller Fidde kommer heller imorrn sad (Fidde ska bjuda mig på middag för bra utfört arbete big_smile)
& nästa fredag är jag igång för att jobba igen. Men men, thats life. Kommer snart igen på en fredags träff känner jag på mig.
Senast redigerat av BioCenter (28 maj 2009)

Livet börjar vid 7000RPM

Hamster
817 Inlägg
28 maj 2009
STANGEN skrev:
Hej alla på Garaget.Kan tyvärr inte komma på fredag.Vi skall gå på konsert den kvällen, och se på Eagles dom gamla rockarna.Skall upp tidigt på lördags morgonen och åka till power-meet i Hässleholm.Ställa ut vår bil där med mustangklubben.Kommer kanske nästa fredag.Mvh Evert

Va synd sad jag som skulle dreggla på din/er musse...
Hoppas ni får trevligt på konserten! Hade varit kul att se dom gamla rävarna.

1 464 Inlägg
28 maj 2009
STANGEN skrev:

Jag ställer annars gärna upp! Vi kan byta bilnycklar med varandra innan ni kör upp, bara slå en signal!

För ER skull. Givetvis...

wink

Tråkigt, men jag hade nog också valt Eagles i ert fall, det var ett tag sedan man lyssnade på dem. Ha det så skoj där och i Hässlehåla!

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

4 418 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
STANGEN skrev:

Vad synd .. tur att det kommer fler gånger cool Hoppas ni får det trevligt på powermeet !! smile

BioCenter skrev:
Varken jag eller Fidde kommer heller imorrn sad (Fidde ska bjuda mig på middag för bra utfört arbete big_smile)
& nästa fredag är jag igång för att jobba igen. Men men, thats life. Kommer snart igen på en fredags träff känner jag på mig.

Tråkigt, ni missar ju nya ljudet i Subban tongue men jag förstår, ni har långt att åka ...
https://www1.garaget.org/archive/65/64278/143446/143446-1422707.jpg

Men när volvon kommer ut så är det tvång att ni närvarar wink haha
Senast redigerat av Jill (28 maj 2009)

50 Inlägg
28 maj 2009
Jill skrev:
WELiN skrev:

MVH

Är det MS v.3 som är styrsystemet ??
Hmm .. kanske ska ta en livlina .. ringa Peter o fråga om vad svaret är tongue

EDIT:
Det var MS v.3 big_smile

Okej, då ska de väl inte vara några problem o hitta någon som kan mappa det wink

Synd vi inte har bänk bara :p

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.

Sous Chef
389 Inlägg
29 maj 2009
praktiskt sett så är det ju fredag nu tongue

längtar tills "ikväll" smile

hoppas vi får tur med vädret big_smile
och att solen tittar fram tongue

så får man väll ta och tvätta bilen för tredje gången denna veckan big_smile

4 418 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
stoffe-s40 skrev:

Jag har tappat räkningen över vilken gång i raden denna veckan vi tvättar bilen ...
Har vart på trackday(bilder kommer strax) på flygfält och piskat skiten ur Subban big_smile

Men nu blir det powernap så ses vi om tre timmar smile

Sous Chef
389 Inlägg
29 maj 2009
Jill skrev:
stoffe-s40 skrev:

Jag har tappat räkningen över vilken gång i raden denna veckan vi tvättar bilen ...
Har vart på trackday(bilder kommer strax) på flygfält och piskat skiten ur Subban big_smile

gött ju smile

ses tongue
hoppas de blir en bra kväll

4 418 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
stoffe-s40 skrev:
Jill skrev:
stoffe-s40 skrev:

gött ju smile

ses tongue
hoppas de blir en bra kväll

Kommer att bli en grymt bra kväll, toppen väder o nytvättad bil tongue

terazzi
29 maj 2009
Nån här som ska till SCF i Helsingborg på Söndag då?

1 517 Inlägg
29 maj 2009
fintväder ses ikväll kanske(:

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

404 Inlägg
29 maj 2009
Jill skrev:
STANGEN skrev:

Vad synd .. tur att det kommer fler gånger cool Hoppas ni får det trevligt på powermeet !! smile

BioCenter skrev:

Tråkigt, ni missar ju nya ljudet i Subban tongue men jag förstår, ni har långt att åka ...
http://www1.garaget.org/archive/65/64278/143446/143446-1422707.jpg

Men när volvon kommer ut så är det tvång att ni närvarar wink haha

nicenice big_smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

Sök