3195
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

1 464 Inlägg
4 juni 2009
terazzi skrev:
Samt att man inte ens känner sig välkommen där/här längre så sad

Ke?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Hamster
817 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Keller skrev:
MrJAM skrev:
De spår regn mitt på dagen, men uppehåll på kvällen. Däremot enbart 10 grader vilket är ruggigt. =/

Jag kan hämta upp dig om du vill?

Hmmm... Jag bugar för erbjudandet och jag hade nappet på det om jag inte planerat annat precis. lol

Ljug inte nu.. du har itne planerat nått tongue
Du kommer bara sitta i en hörna där hemma och vänta snällt på att tanten kommer hem wink

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
Samt att man inte ens känner sig välkommen där/här längre så sad

Alla är välkomna !!

Har alltid varit så och kommer alltid att vara...

Sen om man inte gillar vissa pesoner där och därför väljer att inte komma är ju ens eget val smile

4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Keller skrev:
MrJAM skrev:
De spår regn mitt på dagen, men uppehåll på kvällen. Däremot enbart 10 grader vilket är ruggigt. =/

Hmmm... Jag bugar för erbjudandet och jag hade nappet på det om jag inte planerat annat precis. lol

Att ta din egen bil ??  lolbig_smile

Hamster
817 Inlägg
4 juni 2009
Jill skrev:
MrJAM skrev:
Keller skrev:

Det vågar han inte wink cool

4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Keller skrev:

Ahhhh ... justeja .. "glödlampan tändes" tonguelolwink

93 Inlägg
4 juni 2009
Dom spår ju inte det bästa vädret direkt... Ska ju regna hmm

4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
iHampus skrev:
Dom spår ju inte det bästa vädret direkt... Ska ju regna hmm

Två saker i denna världen du aldrig skall lita på wink
1. Väder
2. SMHi

big_smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Jill skrev:

Keller skrev:

Ahahaha, vad roliga man kan vara. Sååååå skojsigt.... wink lol

Frånvaro pga. 'giltiga skäl' skulle jag vilja tolka det som.

Jag har fått hem bromspaket fram och bak från Aero+ modellerna och dessutom hittat en firma som troligtvis kan slitsa bromsskivor (inkl. logos). Ska ägna dagen med att undersöka vidare möjligheter för fortsatt slitsnings-sammarbete, för andra intresserade.

Rolleslitz i all ära, men finns det en firma lokalt runt Sjöbo som åtar sig göra samma arbete väljer jag hellre dem. Föredrar direkta kontakter med yrkesfolk istället för att prata med fraktsedlar. Och jag vet, efter samtal på fredagsträffarna, att det finns en hel del personer som troligtvis är intresserade av detta...

Som sagt, 'giltiga skäl'? wink

4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Jill skrev:

Keller skrev:

Ahahaha, vad roliga man kan vara. Sååååå skojsigt.... wink lol

Frånvaro pga. 'giltiga skäl' skulle jag vilja tolka det som.

Jag har fått hem bromspaket fram och bak från Aero+ modellerna och dessutom hittat en firma som troligtvis kan slitsa bromsskivor (inkl. logos). Ska ägna dagen med att undersöka vidare möjligheter för fortsatt slitsnings-sammarbete, för andra intresserade.

Rolleslitz i all ära, men finns det en firma lokalt runt Sjöbo som åtar sig göra samma arbete väljer jag hellre dem. Föredrar direkta kontakter med yrkesfolk istället för att prata med fraktsedlar. Och jag vet, efter samtal på fredagsträffarna, att det finns en hel del personer som troligtvis är intresserade av detta...

Som sagt, 'giltiga skäl'? wink

*Harkel*

Vet inte om jag kan tro på dig att det är det riktiga skälet wink men vi får väl säga så dårå tongue

Hamster
817 Inlägg
4 juni 2009
Jill skrev:
*Harkel*

Vet inte om jag kan tro på dig att det är det riktiga skälet wink men vi får väl säga så dårå tongue

Håller med wink Då är det bäst du uppvisar bevis på det wink muhahaha

btw, SMHI suger.. det ör iten ofta dom har rätt. Ska du ha rätt väder så är det dmi.dk som gäller

93 Inlägg
4 juni 2009
Kollade precis på Tone Bekkestad, o hon sa att det skulle bli bra väder fram mot kvällen. O hon har alltid rätt wink!!!

Hamster
817 Inlägg
4 juni 2009
iHampus skrev:
Kollade precis på Tone Bekkestad, o hon sa att det skulle bli bra väder fram mot kvällen. O hon har alltid rätt wink!!!

We love Tone!! smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Ja, jag återkommer med 'zie proof'. Slitsas ska de, men om det sker lokalt eller hos Rolle återstår at tse. smile

iHampus skrev:

Gjorde jag med, fast jag hörde inte vad hon sa pga. musiken i bakgrunden. tongue

Enligt danskarna;
http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseImageServlet?city=110046047

93 Inlägg
4 juni 2009
Men danskarna är ju alltid fulla så hos dom e det alltid blött...
Så jag litar inte på den bilden när Tone sa en annan sak big_smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Nej, det är sant hehe. Danskarna visar en generell bild över dagen, men brukar vara väldigt bra jämförbart med SMHI iallafall...

SMHI (och käre Tone) delar upp dagen i tre delar, förmiddag, middag, kväll. Och det verkar som om det blir uppehåll framåt kvällen, vilket är trevligt. Men samtidigt blir det bara runt 10 grader varmt (?) vilket är sådär skoj.

Men det finns inget dåligt väder, bara dåliga shorts...

207 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Nej, det är sant hehe. Danskarna visar en generell bild över dagen, men brukar vara väldigt bra jämförbart med SMHI iallafall...

SMHI (och käre Tone) delar upp dagen i tre delar, förmiddag, middag, kväll. Och det verkar som om det blir uppehåll framåt kvällen, vilket är trevligt. Men samtidigt blir det bara runt 10 grader varmt (?) vilket är sådär skoj.

Men det finns inget dåligt väder, bara dåliga shorts...

Kall luft är bra för motorn wink

93 Inlägg
4 juni 2009
Det e mest att hur kul e det att köra ca: 15 mil i en vit bil o när jag kommer fram e den typ grå :p det e därför jag inte vill se nått regn big_smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
iHampus skrev:
Det e mest att hur kul e det att köra ca: 15 mil i en vit bil o när jag kommer fram e den typ grå :p det e därför jag inte vill se nått regn big_smile

Ja, nån fördel ska vi väl ändå ha som valt en sumpgrå färg på våra bilar. lol

Whacker skrev:
Kall luft är bra för motorn wink

Det där är iofs. en bra tanke. Nackdelen är att före kallt väder har väl regnet passerat vilket är lite tråkigt för omkörningsövningar. Inget jag vet något om dock eftersom jag inte har en bil värd att köra om med...

3 968 Inlägg
4 juni 2009
iHampus skrev:

1. Planering
2. Tvätta bilen en stund innan, i Ystad, finns flertalet tvättmöjligheter där.
3. Så slipper du alla problem med att den skulle blivit skitig om du tvättar hemma

Dagens tips från mig smile

Sök