3470
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

207 Inlägg
9 juni 2009
Jill skrev:
Finns så mycket jag skulle kunna skriva nu ... Men jag skippar det och instämmer med din sista mening big_smile

Haha.. Ja jag fick verkligen bita mig i tungan där.. Jag va inte ens halvfärdig wink

1 464 Inlägg
9 juni 2009
Vi kan ju fortsätta bolla idéer på mötesplatser. Jag känner inte till Ystad själv direkt bra så de thade underlättat om dessa kan kommenteras.

Denna tänkte jag på men frågan är om det går. Kommer man inte dit? Får man plats? Mycket boende runtomkring?

Inne på själva gamla militärområdet? Det bor folk där nu, men bor de i alla husen runtomkring? Tänkte mest att om det finns hus med enbart företag så stoppar de kanske upp 'oljudet'?

Industriområdet, vad är detta för asfalt? Inhängnad och privat eller öppen? Vilket företag? Kanske något företag är villiga att erbjuda sin plats?

Edit: Jag ringer gärna runt och frågar om vi får nyttja företags parkeringar/lastzoner, om nån tipsar. wink
Senast redigerat av MrJAM (9 juni 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

207 Inlägg
9 juni 2009
MrJAM skrev:
Vi kan ju fortsätta bolla idéer på mötesplatser. Jag känner inte till Ystad själv direkt bra så de thade underlättat om dessa kan kommenteras.

Skit kul med engagemang smile
Den första kommer man in på, inga problem.. Men är lite grejer i vägen på mitten o så, så där får nog inte plats så jätte många.. Är kanske mer plats längre bort mot rehab??

På den andra så är det fortfarande som du säger grannar precis upp till och runt om egentligen..
Är bostadshus nämligen som ligger precis bredvid den öppna ytan.. Tror jag roll Tänker på de avlånga på östersidan..

Den tredje blev jag lite nyfiken på.. Har aldrig tänkt på den platsen och vet inte riktigt hur det ser ut..
Kan köra förbi o kolla sen smile
Är dock nästintill 95% att där är igenbommat.. Ser ut lite som där bussarna har sin parkering och då är den nog väldigt upptagen ändå wink

Men det är bra att ni letar.. smile Ska också göra ett nytt försök..
Senast redigerat av Whacker (9 juni 2009)

1 464 Inlägg
9 juni 2009
1. Det var just det där utan i mitten som jag var rädd för skulle förstöra det platskrav som träffarna numer kräver. Hur är det med boende i närheten dock. Kan folks störas? Tänkte på parkeringen direkt i anslutning till 'gamla stationshuset' (bussgodshuset).

2. Ja, har ingen koll på hur folk bor i området. Vet bara att jag varit längst ner vid nån affär för nått år sedan och att det var STORA ytor.

3. Bussar kräver dock enorma ytor bara för att snurra runt, så platsen kan vara överdimensionerad = vara duglig. Ta annars företagsnamn och den biten. Fråga om lov kan man ju göra.

Och kör gärna en omväg till garaget ert nån dag och kolla. Jag ser att kartorna skiljer sig åt mellan Eniro och Google så ni kanske finner ett guldläge i verkligheten.

207 Inlägg
9 juni 2009
Jag har kört runt där många varv och flera gånger och där är ett gäng riktigt stora ytor men alla de är inhängnade =/ Hittade nåt på eniro på andra sidan stan faktiskt men vet inte hur där ser ut i verkligheten så får kolla upp det smile

Men just hela regementet är väldigt känsligt har jag märkt.. roll
Så jag tror vi måste leta på annat håll där faktiskt..

207 Inlägg
9 juni 2009
Synd att de river sockerbruket för där är ytor som heter duga smile

1 464 Inlägg
9 juni 2009
Sockerbruk? Vart ligger det?

Har förresten slängt iväg en fråga till Sydbuss. Skadar inte. wink

Man kan ju hoppas att Farbror Blå, Kling & Klang, Harry Haffa, Hopalong Cassidy och Dupontarna faktiskt ser att det finns nån som bryr sig. Ang. nån kommentar innan 'om man kan lita på dem' så är mitt spontana svar, ja. Sålänge de själva har något att säga till om så. Men det är bara intrycket jag fått själv.

Om inget annat, lär det visa sig och jag tror att de inte vågar få Jill mot sig. lol

212 Inlägg
9 juni 2009
vet inte alls om detta varit på tal innan men kvantums parkering? där är ju ganska många platser... visserligen ligger där ju lägenheter men det är ju en liten bit bort i alla fall... kan vara så att jag minns det helt fel också i och för sig...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

529 Inlägg
9 juni 2009
kan man inte sammlas nånstans på ett industriområde där ?  måste det va just en pakering ?

Volvo fore life :)

1 517 Inlägg
9 juni 2009
finns där inte där dom kör upp för lastbilkörkort industriområdet? rätt gott om plats där.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Med det här strålande vädret får vi snart överväga ett annat ställe än gräs känns det som =/
Fundera på nere vid hamnen, Rakan ut mot vattnet, http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=N … husv%e4gen

Om man står på rad får det plats en massa bilar på båda sidorna.. kanske kan va nice ??
Senast redigerat av Jill (9 juni 2009)

164 Inlägg
9 juni 2009
Skulle man inte kunnat hålla till uppe vid Lasses Vulk/Jet? Eller det blir för tajt där? Skulle annars bara va att höra med de på Lasses om det är OK... Om nu det e tillräckligt med plats vill säga!

//Tobbe

1 464 Inlägg
9 juni 2009
Jill skrev:
Med det här strålande vädret får vi snart överväga ett annat ställe än gräs känns det som =/
Fundera på nere vid hamnen, Rakan ut mot vattnet, http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=N … husv%e4gen

Om man står på rad får det plats en massa bilar på båda sidorna.. kanske kan va nice ??

Ja, skitbra väder. Och fick ganska nyligen ett meddelande att WELiN åker till Gran Canaria med 22grader i skuggan och har gratis drinkar. Imorgon. Får hoppa på hans biltak nästa gång...

Är bingoområdet gräs-gräs á la sump är det ju kass när det regnat (aldrig varit där). Intressant raksträcka dock, inte varit där heller så svårt att inse parkeringsmöjligheterna. Jag tänkte på något liknande precis och skulle precis förslå en liknande väg, inkl. vändplats, som många nog känner igen.

JOCKE_ST skrev:
vet inte alls om detta varit på tal innan men kvantums parkering? där är ju ganska många platser... visserligen ligger där ju lägenheter men det är ju en liten bit bort i alla fall... kan vara så att jag minns det helt fel också i och för sig...

Mycket intressant. Bostadshus på ena sidan bara, bakom Kvantum? Isåfall stoppas mycket ljud av själva Kvantum isig. Kan vara något. (Central plats ger pluspoäng imho) lol

Mrc30 skrev:
kan man inte sammlas nånstans på ett industriområde där ?  måste det va just en pakering ?

Känns inte som en parkering är ett måste för min del, vet inte vad andra tycker. Det är väl att det känns mer... nära... om det är en parkering. Finns det nått vettigt på industriområdet?

164 Inlägg
9 juni 2009
Jo, vägen ner mot "världens ände" e ju ganska bra oxå får ju plats en hel del bilar där...

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Pekka skrev:
T_Borg skrev:
Jo, vägen ner mot "världens ände" e ju ganska bra oxå får ju plats en hel del bilar där...

Ända felet med vägen till Världens ände är att den inbjuder mer till race än till träff!

Jo det är sant .. men där hade man inte stört en enda själ tongue

Fler förslag ?? smile

Lasse Vulk kan ju funka .. men det är väl rätt tajt där ?

529 Inlägg
9 juni 2009
e där inte gott om plats typ vid bilbengtsson ?

5 Inlägg
9 juni 2009
Uppe på åhlens parkering där är väl gott om plats ?

529 Inlägg
9 juni 2009
L1nd3r skrev:
Uppe på åhlens parkering där är väl gott om plats ?

Ystad saltsjöbadspakering ?  kanske najs om ingen håller på burnar  gasar på som fan eller spelar hög musik ?

vid jakten ? kanske för tajt med bilar ?  bara sitter här  funderar på ställen smile

164 Inlägg
9 juni 2009
Tänkte ju mer på "baksidan" av Lasses Vulk då alltså, eller där e kanske grindar?
Världens ände e ju ganska så "fritt" från boende men som sagt så kommer ju säkerligen Harry  & hans kompisar dit men tyvärr så tror jag att de gör det va vi än är. Hade det som någon skrev här innan bara vissa slutat att spela så satans högt mad och det blivit lite mindre börnande wink så hade det säkert inte dragit till sig sån "uppmärksamhet" var vi än höll till!

Jill skrev:
Pekka skrev:
T_Borg skrev:

Ända felet med vägen till Världens ände är att den inbjuder mer till race än till träff!

Jo det är sant .. men där hade man inte stört en enda själ tongue

Fler förslag ?? smile

Lasse Vulk kan ju funka .. men det är väl rätt tajt där ?

119 Inlägg
9 juni 2009
Whacker skrev:
Synd att de river sockerbruket för där är ytor som heter duga smile

de är ju mitt ute i buschen med...  Men där e ju fina maskiner.. tongue

Ska det va så ska de va på skånska!

Sök