1818
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

2 201 Inlägg
9 juni 2009

207 Inlägg
9 juni 2009
Pekka skrev:
T_Borg skrev:
Jo, vägen ner mot "världens ände" e ju ganska bra oxå får ju plats en hel del bilar där...

Ända felet med vägen till Världens ände är att den inbjuder mer till race än till träff och det lär fabror blå också räkna ut.

Jo det gör det ju så klart.. Men har de något vett så inser ju det också att det är bättre att vi är där vi inte stör någon alls än att skrämma ut oss i stan.. Alla kör ju inte med vett i stan ju så...

53 Inlägg
10 juni 2009
Det finns boende även vid "världens ände"..
Det finns en asfaltsplan bakom Ystad Studios, måste dock höra med Ystad Studios innan..

^^See U At The Finishline^^

1 464 Inlägg
10 juni 2009
Whacker skrev:
Jo det gör det ju så klart.. Men har de något vett så inser ju det också att det är bättre att vi är där vi inte stör någon alls än att skrämma ut oss i stan.. Alla kör ju inte med vett i stan ju så...

Jag hoppas, och tror, att poliserna faktiskt är så kloka att de inser att det finns risk för 'omkörningsövningar' oavsett vart vi träffas. Många av oss har pratat med dem ett par gånger för att få igång en diskussion så jag hoppas att om vi visar lite god vilja att det återspeglas.

Det är ju lite 'give and take' här... Synd de inte kan kommentera här själva. Inte så sugen på att ringa var gång man vill fråga något. roll

Tråkigt dock att det finns boende nere vid världens ände, det trodde inte jag. neutral

Ystad Studios, ja, det är det där området jag nog funderade på också. Men hur är det med de boende där?

jobbigt, men roligt, detta. lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

53 Inlägg
10 juni 2009
Just där bakom är en bit ifrån boende..
MEN, dem som bor på Regementet e så JÄVLA gnälliga,, så jag vet inte vad dem hade sagt..
(det är ju tack vare dem som cruisingen inte längre får va på Regementet)

^^See U At The Finishline^^

207 Inlägg
10 juni 2009
fmgr.se skrev:
Det finns boende även vid "världens ände"..
Det finns en asfaltsplan bakom Ystad Studios, måste dock höra med Ystad Studios innan..

Ja jo fast jag råkar veta att det är nog ingen större idé att försöka där.. roll
Hmm, hade ingen aning om att där bodde folk nere vid världen ände :S
Var ligger de boningshusen??

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tankar:

SMHI förutspår Regn, Regn & regn .. Så Bingoplatsen är bara att glömma ... hehe ..

Ska vi köra på Elgiganten på Fredag och satsa på att testa nytt ställe nästa fredag (19/6) ??

Eller någon som kan ge förslag på ställe till fredag som är av samma storlek som Elgiganten där vi inte stör grannar? smile

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Vill bara meddela att jag pratat med folk som brukar komma till Elgiganten,
flera stycken tycker det skulle vara synd att byta plats på träffen, och folk
har frågat mig själv också.. till och med några har sagt att de kommer skippa
träffen om man flyttar den från Elgiganten till något annat ställe... tråkigt att
höra men vill bara berätta vad jag hört av andra som brukar komma till träffen,
plus att de känner till stället sedan flera år tillbaka.

Personligen tycker jag själv det skulle vara synd att byta plats - tror det skulle
bli väldigt rörigt faktiskt som sagt speciellt eftersom jag har lagt ner massor av
tid att sprida vidare till många att det just är Elgigantens parkering, som jag
spred förra året också plus att folk vet det sedan några år tillbaka... dessutom
är jag tveksam om det verkligen går att hitta ett bättre ställe än där.. även
om där bor folk... sköter sig bara folk så.. smile

Förr eller senare så kommer polisen oavsett om folk ringer eller inte om man
hade bytt plats det är jag säker på.. på ett eller annat sätt..

Sen är det inte alla som kollar träffar på garaget om det skulle bli ändringar
och inte alla som får reda på det genom andra vänner... personligen tycker
jag att allt skulle bli rörigt om man ändrar plats o testar annat ställe ...
det är jag det.. sen får ni andra själv bilda er en uppfattning.. tycker bara
det är synd som sagt då jag bland annat spridit just som sagt om Elgigantens
parkering sedan ett bra tag tillbaka till många och satt upp lappar om det på
en hel del ställen, skrivit det på forum o.s.v... så ta det på rätt sätt detta inlägg,
har lagt ner mycket energi på det.. för allas skull... jag tror ärligt talat att
om man skulle bytt plats så hade det helt klart minskat antalet människor / bilar
på träffen även om det skulle ta lite tid att folk hittar till ett nytt ställe... så...
elgiganten it is... det är mina åsikter iallafall tongue

De personer som stör på en träff får stå för dem... oavsett var man har en träff
så kan det lätt hända att folk burnar o.s.v även om det inte stör / finns några
grannar i närheten så kommer polisen förr eller senare oavsett vilket det är jag
helt säker på, det kan trots allt vara folk som kör förbi en annan samlingsplats
som ringer polisen ändå... sånt lär spridas förr eller senare ändå... garanterat.

Så jag har bara en sak att säga: Elgigantens parkering som vanligt, och de som
inte sköter sig - burnar, spelar musik o.s.v - ja det får stå för dem, det ska vi
andra inte behöva ta på oss, man är väl vuxen nog att inse att nån gång får
man bete sig ordentligt och sluta med såna dumheter på en träff. Som sagt
det är var och ens ansvar att skärpa sig - de som gör detta anser jag cool

Ta detta på rätt sätt ! smile  Nu är det inte jag som bestämmer men
ville bara berätta mina åsikter och vad folk sagt till mig om allt och tycker/
upplever det de hört/läst om platsbyte.

Tycker det är bara onödigt att krångla till det, blir bara så invecklat..

Man kan ju alltid vid infarten till elgigantens parkering sätta upp
nån skylt varje gång det är träff typ som syns då alla bilarna kommer,
att det är strängt förbjudet att burna/spela bas/göra massa oljud ifrån
sig typ... och typ att alla som sköter sig är välkomna ! eller något sånt,
sen kan man inte göra mer än så.. som sagt det är upp till dem
att skärpa sig och det får som sagt stå för dem som gör det isåfall.
Senast redigerat av Andreas79 (10 juni 2009)

207 Inlägg
10 juni 2009
Ja fast det där med att folk som förstör får stå för det själva stämmer inte riktigt dessvärre..
Inte enligt min åsikt iaf, det är ju bevisat att när polisen väl är där så åker många dit för helt löjliga saker av alla de som bara precis stått där och umgåtts med likasinnade.. Så det argumentet köper jag inte riktigt men allt det andra kan jag ju visst förstå..

Personligen tycker jag att ett platsbyte hade varit väldigt bra men visst, om inte alla följer efter så är det ju klart meningslöst..

1 464 Inlägg
10 juni 2009
Som jag skrev innan, jag förstår dig och håller med om att det är en tråkig diskussion. Vettigt inlägg också.
Andreas79 skrev:
...ja det får stå för dem...

...det är dock här problemet ligger som jag ser det.
Säg att jag burnar loss som fasen, vilket jag givetvis står för, helt OK. Men grannarna ringer polisen som dyker upp likväl. De vill givetvis 'sätta ner foten' vilket resulterar i att Whacker får böter för nummerskylten? Ska jag stå för Whackers böter då? Och hur löser vi det praktiskt?

Att jag står för burnouten hjälper inte Whacker. Eller de andra som vid flygande besiktning nästa gång kan få böter. För vill polisen hitta fel, gör de det oavsett 'om man har en SBP godkänd bil' eller ej...

Eftersom, som du skriver, inte alla läser denna tråden så vet inte alla om problemet heller. Ska vi stoppa bilar som burnar/spelar musik? Ska vi sätta upp skyltar med 'burning och spontana accelerationer undanbedes'? Som sagt, jag gillar burnouts, men förstår varför folk klagar och ser hellre att det läggs ner för att bevara ElGiganten som plats.

Men hur når vi dit? Alternativet är just platsbyte där risk att störa folk, på polisens önskan, minskar? Att folk skulle minska är en tråkig självklarhet. Däremot så tror jag själv att antalet skulle återgå till det normala ganska snart igen. Det tar kanske en träff innan ryktet spridit sig...

Ps) Sorry Whacker om du blev ett exempel och påmind om det. lol wink

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Whacker skrev:
Ja fast det där med att folk som förstör får stå för det själva stämmer inte riktigt dessvärre..
Inte enligt min åsikt iaf, det är ju bevisat att när polisen väl är där så åker många dit för helt löjliga saker av alla de som bara precis stått där och umgåtts med likasinnade.. Så det argumentet köper jag inte riktigt men allt det andra kan jag ju visst förstå..

Personligen tycker jag att ett platsbyte hade varit väldigt bra men visst, om inte alla följer efter så är det ju klart meningslöst..

samt
Andreas79 skrev:
text ..

Polisen har utryckligen sagt att grannarna ringer så fort dom ser bilarna komma ... Är polisen inte på utryckning så MÅSTE dom åka dit .. När dom väl är där så måste dom sköta sitt jobb, kolla bilarna ...

Därför är det inte kul längre när folk får löjliga böter ... När vi förmodligen skulle kunna slippa det genom ett byte av plats ... Men självklart är det upp till folket, alla som kommer, att bestämma ...

MEN, Ystad är inte stort, att byta plats borde inte vara ett problem... Bara att åka upp och infa dom som står på parkeringen om platsbytet i värsta fall! Kan även sätta upp lappar där uppe ... Krävs bara lite jobb, men det kan jag fixa utan problem OM VI SKULLE KUNNA SLIPPA POLISEN och alla löjliga böter ... smile

My 50 cent...

På fredag(12/6) kör vi på Elgiganten som vanligt!

1 464 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
På fredag(12/6) kör vi på Elgiganten som vanligt!

Hear ye, hear ye... lol

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Jill - förstår hur du menar - då både du och jag hörde vad polisen sa senast
då vi pratade med dem... tycker bara det skulle vara synd att flertalet som
brukar vara ofta på ystadträffen helt och hållet kommer skippa att komma dit,
klart tråkigt kan jag tycka isåfall.. men som sagt polisen lär komma oavsett
om man byter plats och det kommer alltid vara så att folk kommer ringa var
man än befinner sig, så att polisen dyker upp oavsett plats. Tyvärr är det så
förr eller senare. Vi som sköter och vet det och vi har inget att oroa oss för
egentligen, det är bara fåtalet som missköter sig vad jag har sett, och det
är betydligt bättre ordning i år jämfört med tidigare år eftersom vi några
stycken sagt till de som inte sköter sig ordentligt, vissa har då bättrat
sig iallafall.. om man nu ska jämföra med andra träffar så kan man ju
ta ett exempel på hur man ej sköter sig ordentligt: de som varit på
hörbyträffen senast såg hur folk burnade något enormt på samlingsplatsen,
det var jag inte alls glad för, så om vi jämför ystadträffen med hörbyträffen
senast så är det enorm skillnad... vi sköter oss fruktansvärt bra på ystadträffen
iallafall anser jag i jämförelse. Back to topic, om ystadträffen smile

207 Inlägg
10 juni 2009
MrJAM skrev:
....

Ps) Sorry Whacker om du blev ett exempel och påmind om det. lol wink

Haha... Tack ska du ha mad Jag hade nästan förträngt det roll

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Andreas79 skrev:
Jill - förstår hur du menar - då både du och jag hörde vad polisen sa senast
då vi pratade med dem... tycker bara det skulle vara synd att flertalet som
brukar vara ofta på ystadträffen helt och hållet kommer skippa att komma dit,
klart tråkigt kan jag tycka isåfall.. men som sagt polisen lär komma oavsett
om man byter plats och det kommer alltid vara så att folk kommer ringa var
man än befinner sig, så att polisen dyker upp oavsett plats. Tyvärr är det så
förr eller senare. Vi som sköter och vet det och vi har inget att oroa oss för
egentligen, det är bara fåtalet som missköter sig vad jag har sett, och det
är betydligt bättre ordning i år jämfört med tidigare år eftersom vi några
stycken sagt till de som inte sköter sig ordentligt, vissa har då bättrat
sig iallafall.. om man nu ska jämföra med andra träffar så kan man ju
ta ett exempel på hur man ej sköter sig ordentligt: de som varit på
hörbyträffen senast såg hur folk burnade något enormt på samlingsplatsen,
det var jag inte alls glad för, så om vi jämför ystadträffen med hörbyträffen
senast så är det enorm skillnad... vi sköter oss fruktansvärt bra på ystadträffen
iallafall anser jag i jämförelse. Back to topic, om ystadträffen smile

Ja, det skulle verkligen vara skittråkigt .. Kan du fråga dom varför dom skulle sluta komma?? Kan för allt i världen inte förstå deras resonemang... När tom Polisen bett oss att byta !!

Personligen kan jag faktiskt förstå grannar som bor 100 meter från parkeringen och varje fredag kväll blir störda .. om vi hittar ett ställe utan grannar så minimerar vi ju risken att polisen kommer enormt .. Du hörde ju precis som jag vad polisen sa...

Tänkte att jag ska ut o leta träff plats i helgen !! big_smile
Senast redigerat av Jill (10 juni 2009)

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Jag förstår hur ni menar självklart, men ville bara berätta vad/hur andra upplever
platsbyten o.s.v ... många tycker helt enkelt det är en tradition med elgiganten
och vore synd att byta plats... detta är vad andra sagt som jag skrev förut smile

Många känner sig som hemma på Elgigantens parkering just
vad gäller ystadträffen helt enkelt.

Men som jag skrivit så även vid platsbyte så kommer folk förr eller senare tyvärr
klaga... så jag är tveksam att det skulle lösa problemen... kan göra men ändå
tveksam i längden, folk kommer ringa och klaga hur man än gör.. så är det tyvärr
på många bilträffar var man än har dem i landet.

Tro nu inte att jag är negativ big_smile Säger bara vad jag/många andra upplevt/sett.

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Andreas79 skrev:
Jag förstår hur ni menar självklart, men ville bara berätta vad/hur andra upplever
platsbyten o.s.v ... många tycker helt enkelt det är en tradition med elgiganten
och vore synd att byta plats... detta är vad andra sagt som jag skrev förut smile

Men tradition ?? Seriöst ? Vi har väl alla bilintresse ... Vi kommer på träffen för att titta på bilar och ungås med folk ... Inte för tradition till platsen Elgiganten ???

Tradition är jul & midsommar tongue

Varför är det synd att byta plats  OM  vi skulle kunna hitta något BÄTTRE ?? smile
Senast redigerat av Jill (10 juni 2009)

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
Andreas79 skrev:

Men tradition ?? Seriöst ? Vi har väl alla bilintresse ... Vi kommer på träffen för att titta på bilar och ungås med folk ... Inte för tradition ???

Tradition är jul & midsommar tongue

Varför är det synd att byta plats  OM  vi skulle kunna hitta något BÄTTRE ?? smile

big_smile haha du är rolig du hehe = )

Varför det är synd ? för man känner sig som hemma o så på elgigantens parkering smile
menar bara att vissa upplever det som synd - varför vet jag inte hur andra upplever
det, vissa påstår sig vägra att dyka upp helt enkelt vid platsbyte, ingen aning varför.

Vilket ställe skulle kunna vara bättre än där ? som sagt bara tråkigt att folk ringer
och klagar oavsett var man har en träff i stort sett, så länge det inte är långt ute
i skogen/eller ute på en åker bland alla kossor big_smile då är det säkerligen ingen fara.

207 Inlägg
10 juni 2009
Förr innan det blev "elgiganten" så träffades alltid folk på baksidan av preem.. Men sen när det blev fler så samlades de inne på de området direkt efter rondellen nere vid världens ände.. Vet inte vems område det är och hur det ställer sig till det men om vi inte ska hålla till ute på nån åker nånstans så ser jag inget bättre alternativ än det.. Vet dock inte hur pass det räcker till nu när där kommer så mycket folk som det gör nu.. Och visst kan det kanske som ni säger bli en eller annan omkörningsövning men det kommer det bli oavsett, men är vi där ute så sker det där istället för på stan..

Sen var där någon som nämnde boende där med vilket jag inte kände till, men går det att undvika i stan??

Svensk Stridsvagn!
96 Inlägg
10 juni 2009
hehe vilket krig big_smile bara komma på något som funkar jue.. det e jue inte illegalt att stå på en parkering så länge alla sköter sig smile

THa EvOlUtion <<<<3 EMMA
http://www.SkaneSR.se Fetaste Street Race Sidan!
http://www.skanesr.se/viewtopic.php?f=4&t=5 Min Projekt Tråd

Sök