3695
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Då är väl världens ände rätt perfekt, stor yta, bara några få hus som vi kan prata med .. de har iof inte klagat ännu, med tanke på körningarna så ...

Men som någon sagt innan så är det ju inte lika "mysigt" som en parkering kanske ...

Idrottshallen visste jag inte att de hade folk på kvällarna .. Vet vi om det är mycket folk??
För är det bara ett par personer som hyr hallen för att spela själva så är det ju bara 3-9 bilar max .. typ...
Senast redigerat av Jill (11 juni 2009)

3 968 Inlägg
11 juni 2009
Jag tog tag i att ringa till Österporthallen precis och frågade om det är mycket aktivitet
där, ja det är det sa han - bland annat nordiska mästerskap, och mycket aktivitet, vi kan glömma Österporthallens parkering tyvärr, ofta smockfullt med folk där berättade han för mig.

Det är kommunen som ansvarar för parkeringsplatsen berättade han, men det är ändå inte
att tänka på - eftersom han berättade det är ofta smockfullt där, även på fredagkvällar ofta.

Så nu vet vi det iallafall wink Så det är bara att glömma denna platsen tyvärr.

1 464 Inlägg
11 juni 2009
Andreas79 skrev:
Försöker inte vara negativ så ni inte tror det, bara fakta ovan tongue

Bara bra med 'undersökande journalistik'. Vi är många på träffarna. Blir det halvdant, blir det många som blir uttråkade och inte får ut max av dem. Säger sig själv att det mer info är bra... wink

Jag har iallafall slängt iväg ett mail till Kerstin Wulff på kommunen som jag samtalat med lite innan. Bad henne undersöka boende och 'störningsgraden' av en ev. träff vid 'Världens Ände' och vägen in/ut.

Edit: Felsnav
Senast redigerat av MrJAM (11 juni 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

3 968 Inlägg
11 juni 2009
MrJAM - Absolut ! kanonbra att vi samarbetar så bra som vi gör smile 

Kommer bli bra det här till slut !  cool

12 Inlägg
11 juni 2009
blir det något imorn, känns som att folk inte kommer iomed klyddet...

12 Inlägg
11 juni 2009
känns faktiskt som studenten kommer att gå före bilträffen imorgon... hmm

hoppas att vi hittar en ny plats som är ännu bättre än ElGigantens parkering.
All heder till Andreas som har fixat en väldigt bra träff.
I mina ögon kan inte platsen vara avgörande ifall folk kommer eller inte.. Det är en trist inställning till sin hobby enligt mig.. hmm Tycker att om det är en träff så är det en träff och då kvittar platsen (så länge platsen är stor nog, avlägsen till tättbebyggt område, och tillåter folk att göra vad dom vill).

min uppfattning av en träff är en härlig blandning av snack, "häng", visning av eventuella ljudbyggen och härligt motorljud!

(ska vi hårddra gränsen för oljud, så borde alla våra sportavgassystem vara otillåtna... jag menar, ljudbyggen och "burnisar" är ju inte enbart bovarna i dramat i grannarnas snack om oljud. 100 bilar som dundrar in på en parkering med sportavgassystem låter även dom och stör ju tyvärr tydligen grannarna.. :S sad och det finns ju inte på kartan i min bilvärld att inte tillåta varken sportavgassystem eller till och med det andra ovan nämnda...!)

89 Inlägg
12 juni 2009
Lägger en röst på Världens ände...
Tycker det låter kanon och dessutom hittar ju dom flesta (alla) dit.
För... Är Elgigantens parkering tom så styr bilen självmant sig ner till Världens ände, inte sant...

Sen hur parkerings-möjligheterna är vill jag inte yttra mig om men det ser ju bra ut på bilderna i.a.f
Trsit att vädret inte ser så lovande ut bara...

4 418 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Riktigt skit väder ida .. Vi kommer att satsa på studenterna ist, så får det bli träff nästa fredag smile

1 517 Inlägg
12 juni 2009
same here (: fint åka i lastbilar och utan tack i dag på studenten ^^

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

119 Inlägg
12 juni 2009
Bra, då har man ny bil då med..

Ska det va så ska de va på skånska!

1 517 Inlägg
12 juni 2009
reggae skrev:
Bra, då har man ny bil då med..

jaså vadå för bil?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 517 Inlägg
12 juni 2009
Hur många kommer i dag? lite nyfiken, själv så kommer jag inte kanske sväng om,  som inte alls är säkert.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 464 Inlägg
12 juni 2009
TUbbex skrev:
Hur många kommer i dag? lite nyfiken, själv så kommer jag inte kanske sväng om,  som inte alls är säkert.

Har inte bestämt mig men det lutar åt at tinte köra dit. Vädret är bland det 'sugigaste' man kan uppleva och även om jag kan ta mycket skitväder får jag sätta gränser. roll

Blir nog att måla de nya bromsoken och sätta på de nya ledslingorna istället i ett varm garage. Och dricka öl.

Men jag skulle vilja slå ett slag att Världens Ände testas som preliminär plats den 19/6. Tills dess att nån ialalfall hittar en bättre plats, damen på kommunen återkommer med sina synpunkter osv.

1 464 Inlägg
12 juni 2009
Och jag kollade precis mailen. Lite intressant information har framkommit. Jag citerar;

Jag är då Ronny som nämns i texten, för den som inte visste. Jag har vidare försökt få igång samtal med kommun och fastighetsägarna. Och jag som fetstilat delar av texten jag fann hade mest värde.

Hej !

Jag fick i veckan svar från Ystadbostäder och där hade man inte på ett tag
haft några klagomål (sista tiden) från sina hyresgäster och tyckte inte att
man hade något behov av att träffas
.(se svaret nedan).

De som jag talat med inom kommunen har uppfattningen att om Elgiganten
upplåtit sin parkeringsplats så är det mellan er och de som dialogen måste
föras. Det framkom inget negativt kring mötena ni haft.

Ni avser att flytt till "Världens Ände".  De som bor i närheten är de som
bor i Revhusen.
Eftersom det är, om jag uppfattar dig rätt, ingen förening som arrangerar
mötena utan det är "spontanträffar" mellan bilintresserade personer.
ser jag inte några problem att ni är på "Världens Ände" utan en väl vald
plats.  Får jag kännedom om att man har synpunkter så hör jag av mig till
dig omgående.

Svar från Toste Clemansson (VD Ystadbostäder):
Jag lyssnade med mina kollegor och vi har haft ett fåtal klagomål från våra
hyresgäster, dock inte de senaste månaderna
. Jag bedömer inte att det finns
anledning för oss att träffa Ronny i nuläget. Skulle problemen öka
kan vi ta kontakt med Ronny då.

Med vänliga hälsningar
Kerstin Wulff
Förvaltningschef
Samhällsbyggnad

Spontant lite synpunkter:
1. Det har förekommit klagomål, dock inte senaste tiden, vilket är trevligt. Däremot kan det vara så att klagomålen går direkt via polis istället för via hyresvärd. Inget att märka ord på, förståeligt och inget vi bör spekulera i. Vi får helt enkelt lita på konstaplarna och vad de säger.
2. Klartecken på 'Världens Ände'...
3. ...om ingen klagar, då återkommer de till mig. Perfekt, ett delmål är nått då vi nu har en dialog med någon annan som förstår oss! Polisen är sista instans som vi vill undvika, eller hur.
4. Intressant att det belyses att 'vi inte är en förening som arrangerar mötena'. Skulle läget vara annorlunda om vi hade en förening? Bara en sidonotis.

Kort och gott, trevligt. Har fått ett gott intryck av Kerstin så vi får hoppas att vi kan få mer hjälp inifrån kommunhuset även i fortsättningen. big_smile
Senast redigerat av MrJAM (12 juni 2009)

3 968 Inlägg
12 juni 2009
Kanonbra Ronny du fick det positiva svaret smile

Världens ände låter bra, som sagt men då gäller
det verkligen att folk sköter sig!

4 418 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Klockrent Ronny, du är en klippa !! big_smile

Min spontana tanke är om snuten snackade skit .. jag litar inte på polisen, då dom påstod saker som var helt galet i vår diskussion sist o så lite annat ...
Kanske är det så att grannarna alltid ringde förut när folk spelade ?? För nu har ingen spelat på länge och tycker inte att det är värre än en lördag när ICA & Elgiganten har öppet roll

Men då har vi grönt för att fortsätta på Elgiganten om vi vill, samt grönt att flytta till världens ände om vi vill ...

Jag är rädd för att snuten kommer att hitta på nån anledning att besöka träffen även vid "världens ände" .. Kanske ska ta ett seriöst snack med dom .. Hur dom vill ha det? cool

MrJAM skrev:
Och jag kollade precis mailen. Lite intressant information har framkommit. Jag citerar;

Jag är då Ronny som nämns i texten, för den som inte visste. Jag har vidare försökt få igång samtal med kommun och fastighetsägarna. Och jag som fetstilat delar av texten jag fann hade mest värde.

Hej !

Jag fick i veckan svar från Ystadbostäder och där hade man inte på ett tag
haft några klagomål (sista tiden) från sina hyresgäster och tyckte inte att
man hade något behov av att träffas
.(se svaret nedan).

De som jag talat med inom kommunen har uppfattningen att om Elgiganten
upplåtit sin parkeringsplats så är det mellan er och de som dialogen måste
föras. Det framkom inget negativt kring mötena ni haft.

Ni avser att flytt till "Världens Ände".  De som bor i närheten är de som
bor i Revhusen.
Eftersom det är, om jag uppfattar dig rätt, ingen förening som arrangerar
mötena utan det är "spontanträffar" mellan bilintresserade personer.
ser jag inte några problem att ni är på "Världens Ände" utan en väl vald
plats.  Får jag kännedom om att man har synpunkter så hör jag av mig till
dig omgående.

Svar från Toste Clemansson (VD Ystadbostäder):
Jag lyssnade med mina kollegor och vi har haft ett fåtal klagomål från våra
hyresgäster, dock inte de senaste månaderna
. Jag bedömer inte att det finns
anledning för oss att träffa Ronny i nuläget. Skulle problemen öka
kan vi ta kontakt med Ronny då.

Med vänliga hälsningar
Kerstin Wulff
Förvaltningschef
Samhällsbyggnad

Spontant lite synpunkter:
1. Det har förekommit klagomål, dock inte senaste tiden, vilket är trevligt. Däremot kan det vara så att klagomålen går direkt via polis istället för via hyresvärd. Inget att märka ord på, förståeligt och inget vi bör spekulera i. Vi får helt enkelt lita på konstaplarna och vad de säger.
2. Klartecken på 'Världens Ände'...
3. ...om ingen klagar, då återkommer de till mig. Perfekt, ett delmål är nått då vi nu har en dialog med någon annan som förstår oss! Polisen är sista instans som vi vill undvika, eller hur.
4. Intressant att det belyses att 'vi inte är en förening som arrangerar mötena'. Skulle läget vara annorlunda om vi hade en förening? Bara en sidonotis.

Kort och gott, trevligt. Har fått ett gott intryck av Kerstin så vi får hoppas att vi kan få mer hjälp inifrån kommunhuset även i fortsättningen. big_smile

1 464 Inlägg
12 juni 2009
Jag vet av erfarenhet att polisen kan vara inblandad utan att fastighetsägarna vet om det. Givetvis jag vet inte vad som sades sist när ni språkade med dem, tyvärr, så om det är bullshit kan bara ni uttala er om.

Ja, nu har vi iallafall detta underlaget att använda, att visa upp. Vi behöver ju inte vara nosiga för det, men givetvis måste vi fråga vad de menar.

Och jag har ju samtalat med båda 'cheferna' på både Elgiganten och affären (va f... är det ICA? glömmer det hela tiden) och har klartecken där så, som du skriver, allt verkar ok. Iallafall på två platser.

En tanke slog mig om ett tänkbart argument att fråga konstaplarna...
'- Stannar vi kvar på Elgiganten, så kommer ni att komma hit igen? Men om vi drar oss undan till Världens Ände, som kommunen godkänner som en OK plats, lämnar ni oss ifred då?'

Vi kan ju själv funderar på vad ett ja, resp. nej resulterar... wink
Senast redigerat av MrJAM (12 juni 2009)

5 Inlägg
12 juni 2009
19/6 är midsommar så då kommer nog inte heller så många.

1 464 Inlägg
12 juni 2009
Jochen skrev:
19/6 är midsommar så då kommer nog inte heller så många.

Ah, det hade jag helt förträngt. Nej det är ju klart. hmm

1 464 Inlägg
12 juni 2009
Pekka skrev:
Känns som att träffen är inställd idag och på midsommarafton, eller? Datum för nästa träff 26/6, rätta mig om jag har fel.

Känns så korrekt som det kan bli. Men om nån vill samlas på midsommarafton så är det ju valfritt! Känns inte som något officiellt dock, om jag får tycka till.

26/6 för min del.

Sök