Kupéfläkt fungerar inte alls! Bmw 525 TDS Touring -92

Henrik_
20 april 2009 · 14 Inlägg

Ja som rubriken lyder, kupéfläkten är helt död, säkringarna är kollade det är okej, så vad kan felet vara?
Trasig fläktmotor? Relä? motstånd? kabelbrott? Vad är det vanligaste felet?

Har du någon aning? skriv gärna

mvh

Henrik

bollen1986
21 april 2009 · 3 714 Inlägg

Gissar på att fläkten gett upp = bara att byta

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
paran0id
21 april 2009 · 86 Inlägg

Fläktmotståndet eller "fläktsvärdet" är de två vanligaste felen på kupéfläkten.. Kolla forumet på autopower.se så ska du se att du säkert hittar massvis med information smile

Soderqvist
21 april 2009 · 660 Inlägg

Oftast när motståndet "brinner" upp så funkar fläkten på full kräm då det går på direkt + om den är helt död skulle jag tippa på att antingen har motorn gått för dig, dock är juh detta lätt att att kolla, om det inte funkar med direkt + på motorn så är den trasig anars får du leta reda på reläet till fläkten eller kolla kablarna efter skador och liknande

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Henrik_
21 april 2009 · 14 Inlägg

Soderqvist skrev:
Oftast när motståndet "brinner" upp så funkar fläkten på full kräm då det går på direkt + om den är helt död skulle jag tippa på att antingen har motorn gått för dig, dock är juh detta lätt att att kolla, om det inte funkar med direkt + på motorn så är den trasig anars får du leta reda på reläet till fläkten eller kolla kablarna efter skador och liknande

//Soderqvist

okej tack för tipset! smile

Henrik_
21 april 2009 · 14 Inlägg

paran0id skrev:
Fläktmotståndet eller "fläktsvärdet" är de två vanligaste felen på kupéfläkten.. Kolla forumet på autopower.se så ska du se att du säkert hittar massvis med information smile

Har kollat lite på autopower.se, men hitta inget riktigt bra tongue

Henrik_
21 maj 2009 · 14 Inlägg

nu är det så här att jag såg idag att det saknas ett relä i säkrings "boxen" i motorutrymmet, kan det vara till fläkten?

tacksam för snabba svar!

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang