påsen skrev:
epapower skrev:
påsen skrev:
Jo det är jag fullt medveten om.
Är just därför som jag undrar om någon har kopplingschema eller liknande till elfälkten.
Är lite svårt/jobbigt att felsöka det utan att veta alls vilka givare/relä osv. som är inblandade.
/påsen
inga problem, de sitter en givare på kylaren längst ner, den brukar gå sönder och därmed startar inte elkylfläkten..
ta bort kablarna från givaren på kylaren (brukar vara två) samt håll ihop dem och dra på tändningen.. startar fläkten?,isf så är din givare kass=köp en ny och problemet att den kokar är histora=)
mvh
Okej, sitter 3 kablar på den givaren på min bil.
Ska testa å bygla lite där imorgon och se om det kanske är den som är kass.
Hoppas inte det då den kostar ca. 430:-
Bilen kokar inte, inte än i alla fall, bara så att ni vet
/Påsen
ok, men mät vilken av dem 3 som har plusmatning då tändningen är på, ta sedan en kabelstump och tryck emot och sedan provar du att koppla den andra änden på någon av de 2 andra kablarnas stift, fläkten ska fungera vilket som då för de är bara 2 olika hastigheter. så fläkten går bara fortare/saktare beroende på vilket stift du väljer..
de är brukar 9 av 10 ggr vara den givaren som är trasig på gamla oplar.
mvh