Var kan jag köpa denna smålampan? 12V 5W (bagage) EDIT: Vilken diod ska jag ha till instrumentbelysningen?

maximal_boost
22 april 2009 · 379 Inlägg

Go kväll! big_smile

Jag håller på att fräscha upp min Celica och då den inte är jätte ny är det lite lampor som har lagt av och fungera och jag vill gärna få all belysning att fungera. Vet dock inte vart jag kan hitta dessa små lampor.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45866/634199_mpms57.jpg
Var kan jag köpa dessa? Den till vänster ska vara 12V 5W och den till höger ska vara 12V 1.2W.

Den till höger ska vara i handsfacket och ligger på 1.2W (12V) och den till vänster ska sitta i bagaget och ska vara på 5W (12V).

Den högra lampan är 17mm lång och ca. 4 mm bred, den vänstra är ca. 29mm lång och 7 mm bred.

Så min fråga är, var kan jag hitta dessa? Kanske finns ngn jätte bra sida. Jag har googlat runt lite men vet inte om jag sökte på rätt då jag inte hittade ngt hmm

EDIT: Tänker byta bakgrundsbelysningen vid hastighetsmätaren m.m. och vet inte vilken typ av diod jag bör/ska använda. Har tänkt göra vita mätartavlor med röd och svart text/siffror och ha blå belysning bakom (blåa dioder då smile ). Ngn som vet vilken typ av dioder jag ska använda?

Därav att jag söker hjälp av ngn som förhoppningsvis vet smile

(Hittade inget när jag sökte på trådar heller, därav en liten tråd)

Mvh Mattias

Senast redigerat av maximal_boost (24 april 2009)

Sissi
22 april 2009 · 108 Inlägg

Kika på http://www.stylingwebben.se Dom har garanterat det du vill ha.

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor
uhlin
22 april 2009 · 2 835 Inlägg

Dessa lampor bör vilken mack som helst ha som säljer glödlampor till bilar, iallafall den till vänster, den till höger har mekonomen eller nån annan bildelskedja helt garanterat.

maximal_boost
22 april 2009 · 379 Inlägg

Sissi skrev:
Kika på http://www.stylingwebben.se Dom har garanterat det du vill ha.

Tack för tipset! smile Ska kolla igenom den sidan.

maximal_boost
22 april 2009 · 379 Inlägg

uhlin skrev:
Dessa lampor bör vilken mack som helst ha som säljer glödlampor till bilar, iallafall den till vänster, den till höger har mekonomen eller nån annan bildelskedja helt garanterat.

Hade vart bra om så vart fallet, får bli till att ta vägen om bildelskedjan imorrn. Tack för tipset smile

Jimpiz
23 april 2009 · 845 Inlägg

maximal_boost skrev:

uhlin skrev:
Dessa lampor bör vilken mack som helst ha som säljer glödlampor till bilar, iallafall den till vänster, den till höger har mekonomen eller nån annan bildelskedja helt garanterat.

Hade vart bra om så vart fallet, får bli till att ta vägen om bildelskedjan imorrn. Tack för tipset smile

Biltema, Okq8, Micro, Mekonomen,Shell  m.m säljer dom

Saab 9-3SS (2008)
snapshot
23 april 2009 · 908 Inlägg

som sagt, alla mackar har dessa

twin_cam Smålänning
23 april 2009 · 7 877 Inlägg

ALLA Mackar värda namnet och ALLA reservdelsfirmor har dem i dissintals hemma smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Miramithe
23 april 2009 · 573 Inlägg

kolla även på dioder om du vill hotta upp belysningen lite, lite för mkt big_smile

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
maximal_boost
24 april 2009 · 379 Inlägg

Jimpiz skrev:

maximal_boost skrev:

uhlin skrev:
Dessa lampor bör vilken mack som helst ha som säljer glödlampor till bilar, iallafall den till vänster, den till höger har mekonomen eller nån annan bildelskedja helt garanterat.

Hade vart bra om så vart fallet, får bli till att ta vägen om bildelskedjan imorrn. Tack för tipset smile

Biltema, Okq8, Micro, Mekonomen,Shell  m.m säljer dom

Fick tag på den lilla lampan hos bilkedjan. Blir till att kolla dom lokala mackarna och ev. biltema. smile

maximal_boost
24 april 2009 · 379 Inlägg

Miramithe skrev:
kolla även på dioder om du vill hotta upp belysningen lite, lite för mkt big_smile

Jag funderar på det, speciellt då ngn diod har lagt av, men jag har ingen aning om vilken typ av dioder jag ska ha hmm

Funderar på att göra egna vita mätartavlor med svart och röd text med blå belysning bakom smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang