Volvo 850 t5 startproblem

RBBN
23 april 2009 · 76 Inlägg

tjena!

jag gick och köpte mig en 855 t5 i förrgår och den har varit väldigt svårstartad men alltid hoppat igång. sen när jag kom hem igår så stängde jag av bilen sen skulle jag starta den igen och då klickade det bara på starten, har inte den blekaste vad det kan vara för problem. någon som har någon aning?

Mickius
23 april 2009 · 4 670 Inlägg

RBBN skrev:
tjena!

jag gick och köpte mig en 855 t5 i förrgår och den har varit väldigt svårstartad men alltid hoppat igång. sen när jag kom hem igår så stängde jag av bilen sen skulle jag starta den igen och då klickade det bara på starten, har inte den blekaste vad det kan vara för problem. någon som har någon aning?

har du tillräckligt med kräm i batteriet? sitter alla kablar som dom ska?

Chrille1978 Glasmästare
23 april 2009 · 83 Inlägg

RBBN skrev:
tjena!

jag gick och köpte mig en 855 t5 i förrgår och den har varit väldigt svårstartad men alltid hoppat igång. sen när jag kom hem igår så stängde jag av bilen sen skulle jag starta den igen och då klickade det bara på starten, har inte den blekaste vad det kan vara för problem. någon som har någon aning?

Som redan blivit nämnt, batteriet. Det kan vara batteriet då min förra bil en 855T5R gjorde likadant fast då hade den stått över en helg. Laddade batteriet och det funka typ en vecka sen var det dax igen, då köpte jag nytt batteri och problemet var löst.
Är det inte batteriet bör det vara något med startmotorn ellternativt om det finns något relä som kan ha hängt sig?

Jag är inte dum, jag tänker bara sakta...
BMW 523i "E61" (2007)
RBBN
23 april 2009 · 76 Inlägg

bateriet är det inte då jag har dubbla batterier.tror det kan vara jordfel men jag ska titta på det. annars är det startmotorn som gått

Socca Bussmekaniker
23 april 2009 · 81 Inlägg

det är nog startmotorn eftersom det bara klickar.

Mickius
23 april 2009 · 4 670 Inlägg

Kolla alla kablar innan du börjar byta massa saker! ta bort smörj upp o kolla så det får kontakt!

Sebbe_86
2 maj 2009 · 20 Inlägg

Har du kollat Kamaxelsgivaren? De problemet hade jag väldigt nyligen...

BMW 320D (2014)
PerArne Mycke vill ha mer...
2 maj 2009 · 611 Inlägg

Mät nere vid startmotorn och se så du får startström från tändningslåset, om du får de så är det grönt då är det nåt emd ström försörjningen till startmotorn. Och skulle det vara ok, kolla även jordfläta mellan motor och chassi, då har du en trasig startmotor.

//Per-Arne
Rand
2 maj 2009 · 1 024 Inlägg

kan vara dålig plus anslutning. vad är det för årsmodel 96-? i så fall kan det vara immobelizern som strular kan säga att det är som en startspärr till larmet! är det den som sätter i sig så klickar det bara i startmotorn!

Senast redigerat av Rand (2 maj 2009)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang