Oseriösa hemsidor för billigt bilstyling/ljud

Faze
5 april 2006 · 6 Inlägg

Tjenare wink
Jag undrar nu vilka sidor ni känner till som är oseriösa när det gäller försäljning av bilstyling/ljud? Eftersom man har hört av vissa har blivit blåsta och samt förlorat pengar på oseriösa sidor som säljer otroliga bra prylar till bilen för billigt penning.

Min fråga är:
- Vilka sidor känner ni till som är oseriösa / samt man ska akta sig för?
- Vad är det bästa alternativet till ett bra köp via nätet? / för att inte bli lurad för bedrägeri?
- Vad är det bästa betalningsättet att få hem sina prylar?

Tack för era svar wink

Faze
5 april 2006 · 6 Inlägg

Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

Tequila SebTech.se
5 april 2006 · 47 Inlägg

jag bor typ granne med han som har hand om masterwebb!

Volkswagen Passat 3C "R-Line 4motion" (2010)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
5 april 2006 · 1 781 Inlägg

sidan ser ju ut att vara seriös:9 kortbetalning, osv måna seriösa sidor har ju oftast kortbetalning har jag för mig (Y)

Team Insane Racing
Burken Utanlem
5 april 2006 · 895 Inlägg

Plast o son ska man akta sig för.. jag fick vänta ett halvår på en vinge... o då va den sprucken.. otrevlig personal.. (han skrek på mig att han hade fru o barn och inte hade tid o fixa fram delar)... många fler har haft stora problem med plast o son wink

jag kände mig iaf lurad...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Germax
5 april 2006 · 12 086 Inlägg

fd motorandning.com är ena riktiga klåpare.. hade tex bara ett mobilnummer som kontaktinfo. Hört flera missnöjda och personligen vet jag en del skit om dem. Nu har de gått ihop med Ridetech som jag inte har någon uppfattning om, jag skulle aldrig köpt något därifrån iaf! =P

Men de är ju sånna här företag som säljer enbart skit, pinsamt att se deras reklam om högsta kvalite blaha blaha..

Realcarbutiken i Sthlm har otrevlig personal tycker jag, deras policy och kundservice via postorder har jag ingen uppfattning om.

Det ända företag som jag kan rekomendera är Dalhems, dom har varit med längst har mest och har verkligen trevlig personal.. dom har hjälpt mig många gånger i produktfrågor mm. Plus för dom

Senast redigerat av JapMax (5 april 2006)

Ekis!
5 april 2006 · 1 210 Inlägg

Dns-Trading.

beställde en aluminium look panel till min Saab..

Har inte fått den ännu. De var ungefär 6 månader sen...

Har ringt och fick som svar att dom hade varit "restad"  men att man höll på att packa dom nu för att skickas ut till kund..

de var 1 månad sen!!

Enligt min mening kan dom stoppa upp de på ett ställe där den normalt inte ska vara smile

//Ekis!

berra_bis
5 april 2006 · 13 Inlägg

då tycker att de ska ta en sån tid så tycker jag att man ska åka dit och hämta själv...

och sen dom på plast och son... dom är inte rädda om sina kunder...

för personalen är ju deras sida utåt....

om den inte var ägaren som sa så skulle ha får sparken...

de tycker jag.... så hade jag gjort om de var någon som gjorde

så på min firma

Faze
5 april 2006 · 6 Inlägg

Tequila skrev:
jag bor typ granne med han som har hand om masterwebb!

Okeey.. härligt! då kan jag shoppa på den sida wink

edis_87
5 april 2006 · 279 Inlägg

Faze skrev:
Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

det är en seriös sida har köpt lite grejor där faktiskt. och fick grejorna efter några dagar bara!

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Faze
5 april 2006 · 6 Inlägg

edis_87 skrev:

Faze skrev:
Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

det är en seriös sida har köpt lite grejor där faktiskt. och fick grejorna efter några dagar bara!

Jahaa.. vad gött alltså!.. blev du nöjd med det du hade köpt? big_smile

Germax
6 april 2006 · 12 086 Inlägg

edis_87 skrev:

Faze skrev:
Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

det är en seriös sida har köpt lite grejor där faktiskt. och fick grejorna efter några dagar bara!

haha som man utgrå från att alla företag är lurendrejare som skiter i allt! smile
Leveranstid och delvis kundservice (oftast är den bättre innan pengarna är betalade) är väl iofs det som ger intryck innan man fått varan.. det är när man vill ha personlig kontakt för ev fel som man märker vad de går för.

Ekis!
6 april 2006 · 1 210 Inlägg

berra_bis skrev:
då tycker att de ska ta en sån tid så tycker jag att man ska åka dit och hämta själv...

och sen dom på plast och son... dom är inte rädda om sina kunder...

för personalen är ju deras sida utåt....

om den inte var ägaren som sa så skulle ha får sparken...

de tycker jag.... så hade jag gjort om de var någon som gjorde

så på min firma

Hämta själv?? hallå alla bor inte 1 timmes bilfärd ifrån företaget.. har ca 110mil ner .. de är ju inte så att jag sitter och åker 220 mil för 900:- lr!!???

MeloveGolf Vw trimmare
6 april 2006 · 2 995 Inlägg

Dalhems är bäst....har mest delar,Trevlig personal som gärna hjälper samt att man får grejorna fort sam attan...dahlems 10/10....dom flesta firmorna beställer från tillverkare på order  = minst 6 veckors väntetid men som sagt mkt båg finns det i denna värld smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Ronnie.L
6 april 2006 · 914 Inlägg

JAg är väldigt nöjd med dbakuten.se och björn som har hand om det. Har hjälpt mig väldigt mycket även efter att jag fått alla grejer.. Hjälper en mycket med hur man ska bygga för att få bra ljud och allt..  Tog dock lite tid när jag brände stora steget men kan tänka mig att de tar tid när man måste skicka det till england och ett sånt steg fixar man nog inte ihop i en handvändning smile

Foffis
6 april 2006 · 676 Inlägg

jag har dock inte betsällt så mycke. men jag beställde en dämpare från stylingbutiken.se och de va super. de tog dock en vecka eller två att få grejjerna, men de va pga mig för jag beställde skiten runt jul (klantigt av mig) men www.stylingbutiken.se rekomenderar jag smile

Malmoe SSS -12
7 april 2006 · 3 217 Inlägg

www.danmobility.se

Ska man våga lita på dessa?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Foffis
7 april 2006 · 676 Inlägg

hittar inte så mycke stylegrejjer. kanske nästa generation biltema? smile

MilleN
7 april 2006 · 9 108 Inlägg

Beställde fälgar och backspeglar från G2styling, fälgarna tog 5 veckor längre än utsatt leveranstid att få, backspeglarna skulle vara med i paketet och vad därför med på räkningen

Men backspeglarna var inte med men jag lovades att dom skulle skickas nästa dag så jag betalade. Ytterligare 7 VECKOR senare och XXX antal telefonsamtal, och löften att "dom kom precis igår, vi skickar dom imorrn", så säger dom att backspeglarna inte går att få tag i för att dom utgått! TACK för att jag fick veta det medans bilen stod på hellack så jag inte hann skaffa andra speglar!

Dessutom försökte dom blåsa mig på pengarna men jag fick dom som tur var när jag träffade dom på street cars fest och var allmänt sur...


Tilläggas bör ju att jag beställde speglarna från en tysk firma förra månaden och fick dom två veckor senare!!!! Så att dom inte gått att få tag på var skitsnack!

Tusse
7 april 2006 · 66 Inlägg

realcar är grymt överskattade!
grejorna dom sälja har usel passform allmänt dålig kvalitet (kolfiberhuvar med klarlacks släpp från faberiken, kolfiberhuvar som inte passar, höga priser
och när jag hade handlat i deras webshop och skulle betala så vissade det sig att priserna på hemsidan inte ens hade momsen med så de vart ännu dyrare
när jag ringde o kalgade möttes jag av en helt oförstående personal

deras motsvarighet innom billjud måste ju vara MDS iallfall västerås butiken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang