Oseriösa hemsidor för billigt bilstyling/ljud

pacco
7 april 2006 · 135 Inlägg

MilleN skrev:
Beställde fälgar och backspeglar från G2styling, fälgarna tog 5 veckor längre än utsatt leveranstid att få, backspeglarna skulle vara med i paketet och vad därför med på räkningen

Men backspeglarna var inte med men jag lovades att dom skulle skickas nästa dag så jag betalade. Ytterligare 7 VECKOR senare och XXX antal telefonsamtal, och löften att "dom kom precis igår, vi skickar dom imorrn", så säger dom att backspeglarna inte går att få tag i för att dom utgått! TACK för att jag fick veta det medans bilen stod på hellack så jag inte hann skaffa andra speglar!

Dessutom försökte dom blåsa mig på pengarna men jag fick dom som tur var när jag träffade dom på street cars fest och var allmänt sur...


Tilläggas bör ju att jag beställde speglarna från en tysk firma förra månaden och fick dom två veckor senare!!!! Så att dom inte gått att få tag på var skitsnack!

Beställde en front från G2styling. Första blev snodd på posten?! Den andra var missformad och repig.

De bad mig ta kort på fronten och skicka via mail. Gjorde det o de tyckte med den va dålig! Kom ingen ny front o inga pengar tillbaka. Får inte tag i dom längre sad

Senast redigerat av pacco (7 april 2006)

Ena Colaberoende
7 april 2006 · 1 219 Inlägg

För mig verkar det som att ingen butik på nätet har någonting hemma utan alla beställer från utlandet (någonting som vi också bord kunna göra själva). Fick hem en del denna veckan som var beställd för 3-4 veckor sedan. Togs från Portugal, Sedan till Stylingbutiken och sedan till mig.. Nu var det helt fel passform på denna och nu ska man handskas med detta företaget igen som i sin tur får kontakta Portugal.. Jobbigt värre.

/Ena

Dirk Diggler
7 april 2006 · 375 Inlägg

Fuckface skrev:
www.danmobility.se

Ska man våga lita på dessa?

Beror lite på vad du menar med "lita på". Det är en seriös firma som funnits länge, jag har själv beställt från dom flera gånger men det är väl inga högkvalitetsgrejor dom säljer direkt. Men priserna är ju bra i stället. Har aldrig varit några problem för mig iaf.

Senast redigerat av Dirk Diggler (7 april 2006)

moffegrev
7 april 2006 · 228 Inlägg

Dirk Diggler skrev:

Fuckface skrev:
www.danmobility.se

Ska man våga lita på dessa?

Beror lite på vad du menar med "lita på". Det är en seriös firma som funnits länge, jag har själv beställt från dom flera gånger men det är väl inga högkvalitetsgrejor dom säljer direkt. Men priserna är ju bra i stället. Har aldrig varit några problem för mig iaf.

håller med...de kommer på  en vecka eller så aldrig några problem...kan ju berätta att jag monterade Neon rör från dem..så var ett trasigt..ringde dem...de sa att det bara va att skicka upp det trasiga röret så skulle de skicka ett nytt....så gjort...det kommer en ny avi på posten 2 veckor senare...hämtade ut skicken o det ligger ett helt nytt packet utan nån extra kostnad så....vad ska mna säga...så jag har 3 över om det rä nån som behöver..wink

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
Davv3
7 april 2006 · 1 019 Inlägg

billigt billjud finns på http://www.x3mseller.com/ , beställde ett slutsteg där för nått år sen smile Fick det efter 3 dagar så tongue Lät bra gjorde det också!

Ingen som vet nå bra INTE SVENSKA sidor???


//Davve

Senast redigerat av Davv3 (7 april 2006)

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Volvo_racing_no1 streetracer
7 april 2006 · 398 Inlägg

Burken skrev:
Plast o son ska man akta sig för.. jag fick vänta ett halvår på en vinge... o då va den sprucken.. otrevlig personal.. (han skrek på mig att han hade fru o barn och inte hade tid o fixa fram delar)... många fler har haft stora problem med plast o son wink

jag kände mig iaf lurad...

ja dom e skit.. plus  att passformen inte är 100 direkt.. snarare 20.. fan får juh ligga o modda som fan... fast min polare är juh sponsrad av plast o son.. o när han fick sin a grejor... JA TROR DU FAN INTE ATT SKITEN PASSADE HUR BRA SOM HELST!!!

Volvo940_Turbo
7 april 2006 · 13 Inlägg

Volvo_racing_no1 skrev:

Burken skrev:
Plast o son ska man akta sig för.. jag fick vänta ett halvår på en vinge... o då va den sprucken.. otrevlig personal.. (han skrek på mig att han hade fru o barn och inte hade tid o fixa fram delar)... många fler har haft stora problem med plast o son wink

jag kände mig iaf lurad...

ja dom e skit.. plus  att passformen inte är 100 direkt.. snarare 20.. fan får juh ligga o modda som fan... fast min polare är juh sponsrad av plast o son.. o när han fick sin a grejor... JA TROR DU FAN INTE ATT SKITEN PASSADE HUR BRA SOM HELST!!!

enligt mig e de inga större problem med P o S grejer.. en kompis beställde en front, tak o bakvinge.. visserligen tog de 2veckor för leverans, de sa att de höll på o tillverka dem då men ja vet inte.. de passa iaf perfa..!! så de så, sen finns de väl alltid måndagsex.. ha de

Germax
8 april 2006 · 12 086 Inlägg

Jag köpte mitt kjolkitt direkt från Stillen USA.. där kostade kittet 2700kr (exkl moms och frakt iofs) och Dalhems skulle ha knappt 9000 för det. Nu menar jag inte att Dalhems är skit, dyra är dom iofs men har ju tidigare hyllat dom så.

Men som ni ser lite skillnad i pris, frakten tog 10 dagar och frakten va 250 dollar.. sen tillkom skatt på skiten så jag betala totalt 6000 för kittet.. men fortf 3000kr plus sverigefrakt billigare!

Senast redigerat av JapMax (8 april 2006)

Burken Utanlem
8 april 2006 · 895 Inlägg

Volvo940_Turbo skrev:

Volvo_racing_no1 skrev:

Burken skrev:
Plast o son ska man akta sig för.. jag fick vänta ett halvår på en vinge... o då va den sprucken.. otrevlig personal.. (han skrek på mig att han hade fru o barn och inte hade tid o fixa fram delar)... många fler har haft stora problem med plast o son wink

jag kände mig iaf lurad...

ja dom e skit.. plus  att passformen inte är 100 direkt.. snarare 20.. fan får juh ligga o modda som fan... fast min polare är juh sponsrad av plast o son.. o när han fick sin a grejor... JA TROR DU FAN INTE ATT SKITEN PASSADE HUR BRA SOM HELST!!!

enligt mig e de inga större problem med P o S grejer.. en kompis beställde en front, tak o bakvinge.. visserligen tog de 2veckor för leverans, de sa att de höll på o tillverka dem då men ja vet inte.. de passa iaf perfa..!! så de så, sen finns de väl alltid måndagsex.. ha de

grattis din kompis smile
skulle aldrig handla av plast o son i hela mitt liv igen

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Wee
8 april 2006 · 501 Inlägg

edis_87 skrev:

Faze skrev:
Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

det är en seriös sida har köpt lite grejor där faktiskt. och fick grejorna efter några dagar bara!

beställde därifrån. fick sakerna dagen efter.  smile

OBS: Ironi
jocke_gronberg
5 juli 2007 · 4 586 Inlägg

DLI teknik är hur bra som helst realcar kan man beställa ifrån ifall du vill vänta länge eller vem vet din beställning kanske inte finns som min gjorde..tack för inget realcar tack för att ni finns DLI teknik

melodic_death_metal
5 juli 2007 · 622 Inlägg

www.pixmania.com har högtalare som e hyffsat billiga. jag beställde ett par högtalare där som kosta 315 + frakt+ moms = 498 :- det är trots allt 200 :- billigare än vad högtalarna kostar i sverige. högtalarna kom efter 6 dagar o jag betalade via postförskott. så dom kan jag rekomendera.
PS: dom har ingen styling, utan endast högtalre, slutsteg o bas.

haxer Proljece?
5 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Biltema "dock inte över internet sad" Dalhems h2mracing och ljudia har jag testat och det blidde finnemang big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
__bazze_
5 juli 2007 · 44 Inlägg

Burken skrev:

Volvo940_Turbo skrev:

Volvo_racing_no1 skrev:

ja dom e skit.. plus  att passformen inte är 100 direkt.. snarare 20.. fan får juh ligga o modda som fan... fast min polare är juh sponsrad av plast o son.. o när han fick sin a grejor... JA TROR DU FAN INTE ATT SKITEN PASSADE HUR BRA SOM HELST!!!

enligt mig e de inga större problem med P o S grejer.. en kompis beställde en front, tak o bakvinge.. visserligen tog de 2veckor för leverans, de sa att de höll på o tillverka dem då men ja vet inte.. de passa iaf perfa..!! så de så, sen finns de väl alltid måndagsex.. ha de

grattis din kompis smile
skulle aldrig handla av plast o son i hela mitt liv igen

jag som tänkte beställa där ifrån.. nu nlev man ju lite tveksam... hmm

i 300Km/h hör ingen dig skirka!
peter_1976 JDM
5 juli 2007 · 2 201 Inlägg

redrumperformance har oxå trevlig personal.

vad många inte tänker på, är att nästan all styling beställs från utlandet. plast o son mm, vet jag inte var dom beställer ifrån. svenska marknaden är så pass liten så det blir för dyrt att ha sånt liggande på hyllan, om det inte är nåt speciellt som säljer, tex lampor, vinge.
att ha 10 kjolpaket liggandes på hyllan, är dyrt, det kostar att ha saker i lager. det tror man inte, men tyvärr.

så i många fall, är det inte dom ni handlar av, inte deras fel, utan leverantören i tex usa.
men personalen ska vara trevlig ändå. annars slutar folk handla till slut. oavsett om dom är billigast, för rykte sprids.

Bostrom RS
5 juli 2007 · 886 Inlägg

Har egentligen inte varit i kontakt med några dåliga firmor...har väl klarat mig bra haha. Däremot har jag handlat lite av stylingkompaniet. Dom har jättetrevlig personal, relativt snabba leveranstid med tanke på att dem verkar ta hem grejer från leverantörer istället för att ha flera ton liggande på lager. Dem är även trevliga och tillmötesgående när nåt går snett eller om man inte är nöjd med varan! Det är ett stort plus tycker jag. Sen har jag aldrig hört nåt dåligt om Dalhems heller...

Focus RS
Bostrom RS
5 juli 2007 · 886 Inlägg

pacco skrev:

MilleN skrev:
Beställde fälgar och backspeglar från G2styling, fälgarna tog 5 veckor längre än utsatt leveranstid att få, backspeglarna skulle vara med i paketet och vad därför med på räkningen

Men backspeglarna var inte med men jag lovades att dom skulle skickas nästa dag så jag betalade. Ytterligare 7 VECKOR senare och XXX antal telefonsamtal, och löften att "dom kom precis igår, vi skickar dom imorrn", så säger dom att backspeglarna inte går att få tag i för att dom utgått! TACK för att jag fick veta det medans bilen stod på hellack så jag inte hann skaffa andra speglar!

Dessutom försökte dom blåsa mig på pengarna men jag fick dom som tur var när jag träffade dom på street cars fest och var allmänt sur...


Tilläggas bör ju att jag beställde speglarna från en tysk firma förra månaden och fick dom två veckor senare!!!! Så att dom inte gått att få tag på var skitsnack!

Beställde en front från G2styling. Första blev snodd på posten?! Den andra var missformad och repig.

De bad mig ta kort på fronten och skicka via mail. Gjorde det o de tyckte med den va dålig! Kom ingen ny front o inga pengar tillbaka. Får inte tag i dom längre sad

Fy fan va surt... hmm

Focus RS
Dreamcatcher
5 juli 2007 · 260 Inlägg

Fuckface skrev:
www.danmobility.se

Ska man våga lita på dessa?

jag har beställt därifrån, inga problem alls. Inga schyssta grejjer bara.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
Mack Forum- och sitemoderator
5 juli 2007 · 26 149 Inlägg

haxer skrev:
Biltema "dock inte över internet sad" Dalhems h2mracing och ljudia har jag testat och det blidde finnemang big_smile

På h2mracing handlar jag i butik i Östersund.
Sist blev dom så överväldigad av mitt handlande
att de skakade hand med mig och tackade gång
på gång smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Smajly
6 juli 2007 · 3 059 Inlägg

H2Mracing har jag handlat från över nätet.. Funkade perfekt och dom svarar hyffsat snabbt på mail och är jedra trevliga.
Enda nackdelen var att dom lovade ta hem coilovers till mig från CB Performance när dom ändå skulle ta hem massa saker till sig själva.. Trots ett par mail så "glömde" dom ta hem mina dämpare.. dom tipsa om ett par andra som var 2ggr så dyra istället men de va inget intressant. Helt plötsligt kunde dom inte ta hem dom från CB fast att dom själva tar hem det mesta därifrån.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang