Passform på kjolpaket?

Nofowuw
24 april 2009 · 1 Inlägg

Personligen tycker jag att nästan ALLA original bilar som ligger på ett rimligt pris är svinfula, ofta går detta att åtgärda med ett kjolpaket. MEN, i princip alla jag känner som överhuvudtaget bryr sig om bilar tjötar om att kjolpaket har en otroligt dålig passform, även om det är skapat till just den bilenmodellen. Att det är ett jävla jobb att få på det så det ser bra ut, att dom ofta inte ens passar bra överhuvudtaget.

Undrar om detta stämmer, menar bara att om ett kjolpaket görs till en viss bilmodell borde det väl även passa bra? Med tanke på att det är många bilägare här som har kjolpaket tänkte jag att ni kanske vet något om detta om ni själva haft problem eller dylikt.


Jag förstår självklart att det kan variera från ett märke till ett annat märke på kjolpaketet och kan säkert variera beroende på vilken bil man har, men vill bara veta om ni haft problem och om kjolpaket brukar passa bra.

Tacksam för svar cool

Senast redigerat av Nofowuw (24 april 2009)

TyrolerHatt Skogsmålare
24 april 2009 · 630 Inlägg

Det skiljer sig ganska mycket beroende på vilket kjolpaket man köper.
De billaga paketen är som ett lotteri vissa kan passa ganska bra medans andra är det så mycket jobb med så ibland är det inte värt att montera dem.

Ska man köpa något så ska man gå på de mer kända tillverkarna,  Men även dessa kitt är aldrig riktigt 100.

Jag har monterat ett par olika både i de billigare klasserna och även av välkända märken och varje gång har jag varit tvungen att moda dem.

leifiuz
24 april 2009 · 122 Inlägg

Allt görs ju i tryckpressar efter modeller vilket betyder att alla inte blir 100%. Men dom billiga är ju som sagt som ett lotteri men vill man ha ett Bodykit att modda så varför inte köpa ett billigt och börja med de...

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
Marlboroman
24 april 2009 · 8 234 Inlägg

som med mycket annat får man vad man betalar för. Har provat både billigt och dyrt, och det är väldigt sällan nånting passar rakt på utan att nåt behöver justeras för passformens skull. Sen är det ju en fråga med hur mycket jobb som krävs innan lackering.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
terazzi
24 april 2009 ·

Har en polare som köpte ett lite dyarare,kostade ca 20k och det enda han behövde modda på den va skära lite så att hans ic fick plats wink annars passade allt bolt-on wink lite finjustering va det ju med, men inget allvarligt direkt.. så köp hellre äkta o dyrare wink

badder_
25 april 2009 · 139 Inlägg

själv har jag monterat kjolpaket från kända tillverkare som kostar 16-20 000:- och öven monterat kjolpaket för 4000:-! kan säga att det var bättre passform på det billiga, men visst sen finns det även de som är dåliga med.. så att köpa ett dyrt behöver inte alltid vara bättre..

Akay!
Janneutanb
25 april 2009 · 7 272 Inlägg

Ingen aning om det var dyrt eller inte men polarens legnum har något annat kjolpaket och det är bedrövlig passform enligt mig iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang