Elda skrev:
Funkiee skrev:
jag har problem, jag har punka på höger fram, men jag kommer inte under med domkraften!!!! jävla skit, vet inte hur jag ska göra just nu :p
Enkelt ju

du får göra som jag gör när jag ska hissa upp framvagnen på min, börja bak i dragkroken, sen sätter du pallbock på lämpligt ställe sen bakre domkraftsfästet osv tills du kommer in där fram
Jag måste kapa mina fjädrar.. bilen e 2 cm för hög, undra om jag kommer in under den utan o köra upp den på plankor då

Det är enkelt om jag hade garagedomkraften här

nu har jag bara saab orginal, o den går inte o placera på subframen

men när jag har den, så är det bara o stoppa in där fram, om jag äns får under den

Annars får jag hjälp av pappa, så får han lyfta bilen lite så jag kan stoppa in domkraften xD
Hehe, ja, man kan ju inte ha bilen hög heller, och jag måste osså kapa mina, fast 1 varv till och börja med, fram är den för hög

problemet blir bara att jag kommer inte kunna köra den där bilen

hehe, skrapar redan i lite här och var

TurboNewbi skrev:
Funkiee skrev:
jag har problem, jag har punka på höger fram, men jag kommer inte under med domkraften!!!! jävla skit, vet inte hur jag ska göra just nu :p
haha gud vad drygt

men lite ironiskt kul också

antar att det är vita där du har sänkning. försök och lyfta fram och vid bak däcket sen pallar du upp och lyfter igen

Haha, man får skylla sig själv

håller man på o sänker, så får man tänka på att man kan få en hel del problem

men vad gör man inte för o få det snyggt?

Precis, det är vita som är sänkt, 60/40, men jag vill ha 80/60
_Fredrik skrev:
Det är väl bara att köra upp bilen på tillräckligt höga plankor? Eller köpa ramper på biltema att köra upp bilen på?

Blir kanon med dämpningen Robin, väger mattorna mycket elr?

Lycka till
Har inga plankor heller tyvärr

men det går nog o fixa med garagedomkraften, eller med pappas styrka och domkraften på subframen

Mvh Patrik