verkstads besök ja konvertering nej inte ens verkstaden har lyckades få bort dämparna bak bara fjädrarna. de skulle även laga den trasiga bensin slangen. och de hittde även att det läcker lite från tanken. inte så roliga nyheter men men ska höras av i veckan va som händer och vad som ska göras
då var man tillbaka igen. bilen står nu i garaget och e sänkt och nya dämpare fram. då dem bak ,fick inte änns verkstaden loss för de var fast svetsade. fick då lusten att mecka tillbaka, men när ja kommer ut till bilen i garaget (pappa hämtade bilen) så ser jag att ena blinkers inte fäst ordentligt märker så att fästet till blinkersen trasig. sedan såg jag en fin spricka i fronten vid den trasiga blinkersen. för ett tag sedan så plastade jag fast grillen i fronten så den skulle bli stabilare, på något sett har plastningen gått sönder, så e bara att börja om från början igen. samt att uppfästningen av fronten med nu e med 2 stripes. vet dock inte om de e killarna som meckat lr om de e farsan som vart i farten.
Jobba på Får man fråga om det är något slags evighetsprojekt du håller på med, eller har du någon Deadline på bilen eller åker runt i något annat? Verkar ju bara bli mer plastningar och spacklingar, liksom
Jobba på Får man fråga om det är något slags evighetsprojekt du håller på med, eller har du någon Deadline på bilen eller åker runt i något annat? Verkar ju bara bli mer plastningar och spacklingar, liksom
funderar just nu bara på en ny bil. hade en deadline till börjar till juni men de lär inte bli så.
bara byta upp sig till og900! trist med så mkt motgångar
nja.. inte riktigt e mer sugen på en 9-3 ss. men förslaget e noterat
9-3ss är fina, dock är dom Dyra, bara värt att tänka på att dom billigaste piss 9-3orna börjar på 55k medans du får en og900 i ny skick för 30 Exempel den bilen har 900klubbens knowitall byggt, han har skruvat saab 90, 99 och 900 i över 20 år och jobbat på fabriken i arlöv och byggt og900or, den bilen är SNuskigt välgenomgången för bara 30 papp.. medans en 9-3ss 1.8i med minst autrsustningen och 14k mil, bucklor rost och repor kostar 55k.
lätt val om du frågar mig
Visst kan man köpa en så fin bil, men jag skulle inte köpa det för o ha som en bil som ska funka, och ta mig till punkt a - till punkt b. Efter som det slits osv, så är det väl roligare om en sådan bil kommer till en samlare, som använder den varsamt till ex cruising o utställning
var ute o meckade nu i en timme och har då fixat så att blinkers glasen sitter fast igen. och har fixat besiktning den 7 juni. så nu ska bil fan rulla på vägen !!!
har de senaste dagarna fixat till så blinkersena samt fronten. så imorn kommer ja att prova montera tillbaka gillen med fronten samt få mina baslådor klara.
9-3ss är fina, dock är dom Dyra, bara värt att tänka på att dom billigaste piss 9-3orna börjar på 55k medans du får en og900 i ny skick för 30 Exempel den bilen har 900klubbens knowitall byggt, han har skruvat saab 90, 99 och 900 i över 20 år och jobbat på fabriken i arlöv och byggt og900or, den bilen är SNuskigt välgenomgången för bara 30 papp.. medans en 9-3ss 1.8i med minst autrsustningen och 14k mil, bucklor rost och repor kostar 55k.
Klart grabben ska ha en ss Sjukt nöjd med min! Haft 99:a, og900, ng900 å 9-3 ss och ss:en är ju helt klart den bästa enligt mitt tycke av dem.. trots att man har mycket roligare i en trimmad 900:a... Lite synd bara att de är dyra i inköp, men å andra sidan är det ju en väldigt ordentlig bil!
då var man tillbaka igen. bilen står nu i garaget och e sänkt och nya dämpare fram. då dem bak ,fick inte änns verkstaden loss för de var fast svetsade. fick då lusten att mecka tillbaka, men när ja kommer ut till bilen i garaget (pappa hämtade bilen) så ser jag att ena blinkers inte fäst ordentligt märker så att fästet till blinkersen trasig. sedan såg jag en fin spricka i fronten vid den trasiga blinkersen. för ett tag sedan så plastade jag fast grillen i fronten så den skulle bli stabilare, på något sett har plastningen gått sönder, så e bara att börja om från början igen. samt att uppfästningen av fronten med nu e med 2 stripes. vet dock inte om de e killarna som meckat lr om de e farsan som vart i farten.
Haha, vem köper en gammal Saab 900 för 30k Är det ju bättre att köpa en fin 9000 Aero eller en og9-3:a Går ju inte ens att jämföra en gammal 900 i krocksäkerhet och liknande med en 9-3ss Hellre att åka säkert med en lite bulig och repig bil isåfall, med bra krocksäkerhet och liknande
Tycker att det är dags för dig Robin att satsa på en ny bil nu
Haha, vem köper en gammal Saab 900 för 30k Är det ju bättre att köpa en fin 9000 Aero eller en og9-3:a Går ju inte ens att jämföra en gammal 900 i krocksäkerhet och liknande med en 9-3ss Hellre att åka säkert med en lite bulig och repig bil isåfall, med bra krocksäkerhet och liknande
Tycker att det är dags för dig Robin att satsa på en ny bil nu
tackar för all respons man har börjat spara lite smått att spara till ny bil. men det blir ev. först till höst/ vintern. back to 9000 så kommer bilder ikväll.