3507
Sök

Regnsensor ur funktion efter vindrute byte på 9-3 Aero SS -04

Cambrant
26 april 2009
Trådstartare
Lämnade in bilen på Autoglas för att byta vindruta.
Dom satte på en fabrikstonad ruta och nu står det regnsensor ur funktion.

Gamla orginalrutan var inte fabrikstonad. Autoglas vet ej vad som är felet men vi båda trodde det hade med toningen att göra så dom erbjöd att byta tillbaks till en ny utan fabrikstoning. Vi gick båda med på att dock kolla med Saab först vad felet kan vara.
Så jag åkte till Mechanum och där säger dom att det inte ska spela nån roll om den är fabrikstonad eller inte men kanske däremot mörkt självtonad. Om sensorn ska reagera på tonad ruta så ska det inte stå UR FUNKTION utan kanske bara börja veva torkararmarna för den tror det är regn.
Stämmer detta och har då autoglas lyckats pajja regnsensorn? Då måste väl Autoglas stå för den kostnaden antar jag och som borde va billigare än en ny otonad ruta som kanske inte ens avhjälper problemet.

Nån med liknande erfarenhet? Tack!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 april 2009
Bänd bort kåpan som sitter över regnsensorn framför innerbackspegeln och kolla så att sensorn ligger an ordentligt mot rutan, kolla även att kontaktstycket sitter som det ska.

Efter det kontrollerar du säkring 17 i bagagerummets elcentral som sitter på vänster hjulhus.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Cambrant
1 maj 2009
Trådstartare
Japp sensorn sitter ordentligt mot rutan, inga bubblor eller nåt sånt. Kontakten sitter som den ska den också. Säkring 17 är hel och fin. sad sad sad

På måndag morgon ska bilen in till Autoglas igen för att få det fixat. Ny sensor eller ny ruta spelar ingen roll sa dom och bokade in bilen smile
Senast redigerat av Cambrant (1 maj 2009)

Sök