27 april 2009
Trådstartare
Tja.
Har en volvo 240 som strulat hela vintern för mig. Problemet började väl när den kördes så varm att toppen kröktes. Har planat ut toppen sen dess och den funkade fint ett tag. Sen när det började bli kallt ute fick jag mer och mer problem med å starta den. Tog kontakt med en verkstad som rekomenderade att jag skulle byta tändstift, brytare, fördelare och kondensator. Gjorde detta men ingen skillnad. Körde den till verkstaden som sa att förgasaren var helt slut. Dom kunde dock få igång den. Fixade en ny förgasare som dom satt i. Gick väl en två veckor efter det sen fick den åka in på verkstad igen. Då ställde dom om brytarspetsarna lite, samma visa, gick i en två veckor sen var den kass igen.
Så som problemet är nu så verkar det som att bilen vill hoppa igång. Typ som att den inte vill tända sista biten. Fick igång den för någon vecka sedan. Då gick han på riktigt låg varv länge, för att sedan när han blev lite varm så varva han upp. Gick dock dåligt som fan. Sen efter det vill han inte igen.
Dom på verkstaden säger bara att jag skall byta motorn. Men har andra som säger att det är inte motrorn som är dålig.
Skulle behöva tips på vad jag kan pröva själv alt någon som är duktigt på volvo i närheten av gammla enskede området.
Tack på för hand.
Adam