Honda CIVIC startproblem

FRA Fortkörare
27 april 2009 · 11 Inlägg

Hejsan
Har en honda civic årsodell 90 typ "halvcombi".
Har de senaste dagarna haft problem med den då den inte alltid vill starta. Startmotorn drar runt men bilen tänder inte till. Detta händer inte alltid men emellanåt. Har bytt stift, rotor och fördelare och tändspole, men problemet kvarstår. Vet inte riktigt vart jag ska leta nu...
Någon som har haft liknade problem? Jättetacksam för tipps och svar.

MVH Fredde

FRA Fortkörare
28 april 2009 · 11 Inlägg

FRA skrev:
Hejsan
Har en honda civic årsodell 90 typ "halvcombi".
Har de senaste dagarna haft problem med den då den inte alltid vill starta. Startmotorn drar runt men bilen tänder inte till. Detta händer inte alltid men emellanåt. Har bytt stift, rotor och fördelare och tändspole, men problemet kvarstår. Vet inte riktigt vart jag ska leta nu...
Någon som har haft liknade problem? Jättetacksam för tipps och svar.

MVH Fredde

Ska nu tillägga att den går igång men går riktigt illa. Känns som den bara går på tre cylindrar men det finns gnista på alla stift. Den rycker sekundvis till och vill "dra" som vanligt men får den bara att rycka fram...

FRA Fortkörare
3 maj 2009 · 11 Inlägg

Bullet--- skrev:
:)Kan alltid göra ett komp test, och kolla även bränsletrycket.
Spridarna kan du även kolla.

Komptest är gjort. Spridarna är i och för sig inte kollade. Men det är bensin på stiften. Det lustiga är att bilen startar ibland direkt och går då felfritt, för att sedan stänga av den och då går den inte igång. Men ska tillägga att det då fortfarande finns gnista på stiften. Blir inte klok på felet?! Stiften och fördelare+rotor är nytt. Tacksam för tipps...

FRA Fortkörare
3 maj 2009 · 11 Inlägg

Bullet--- skrev:
:)Kan alltid göra ett komp test, och kolla även bränsletrycket.
Spridarna kan du även kolla.

hur kollar jag bränsletrycket??

caromania Forummoderator
3 maj 2009 · 9 296 Inlägg

Jag skulle tro att det ör ditt pgmfi-relä som är glappt. Ta ur relät, öppna det och löd om lödplupparna med nytt tenn. Faktiskt mycket enkelt.

Läs:
http://www.marklamond.co.uk/tech-honda/ … -relay.htm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
FRA Fortkörare
4 maj 2009 · 11 Inlägg

caromania skrev:
Jag skulle tro att det ör ditt pgmfi-relä som är glappt. Ta ur relät, öppna det och löd om lödplupparna med nytt tenn. Faktiskt mycket enkelt.

Läs:
http://www.marklamond.co.uk/tech-honda/ … -relay.htm

Jätte tack! vart kan jag hitta relät? vid säkringsboxen under ratten???

caromania Forummoderator
4 maj 2009 · 9 296 Inlägg

Jag är osäker, men mitt sitter bakom mittkonsolen. En brun eller gråsvart klump på ca5x3x3cm. Du bör kunna hitta en Work-shop-manual eller liknande som du kan ladda ner. Eller hoppas på att någon Civicare ska tala om det. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
FRA Fortkörare
4 maj 2009 · 11 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/116245/646517_ebiq7g.jpg
relä

FRA Fortkörare
4 maj 2009 · 11 Inlägg

caromania skrev:
Jag är osäker, men mitt sitter bakom mittkonsolen. En brun eller gråsvart klump på ca5x3x3cm. Du bör kunna hitta en Work-shop-manual eller liknande som du kan ladda ner. Eller hoppas på att någon Civicare ska tala om det. smile

Har hittat detta bland säkringarna, men det känns som om det är fel. Borde ju stå "main" på det... som bilden på länken visade.
MVH MArtin

caromania Forummoderator
4 maj 2009 · 9 296 Inlägg

Det där är nog tyvärr fel. hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
4m4s0
18 april 2010 · 28 Inlägg

Hej! Hur går det med tråden? Har någon lyckats? Och vill ni fortfarande veta hur det där PGM-FI-relät ser ut? Berätta gärna lite mer, för jag tror jag har samma problem. Ska ta hem och kolla det imorn om det behöver lödas om... Vad kan det annars vara, om jag inte får igång bilen efter det dvs.

Behöver mental hjälp och stöd! =(
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang