Du har en nästan likadan bil som jag har, Och jag tänkte tona mina rutor, alla utom vindrutan! Blir ingen raggar stämpel så länge toningen är fint & bra gjort! Nix, bilen går itne igenom besiktning med tonade rutor fram... Men d bryr jag mig inte om, ska göra det ändå! Får väl göra om det efter varje besiktning! =P Men jag tycker att du ska tona!
Är bilen fin och det blir bra gjort så har de ju inget med epa att göra.
Är ju snyggt så om de är epa eller ej ska man skita i tycker jag.
Men hur fungerar det här med toning, ska också göra det på min till helgen, men får man ha runt om, inte framrutan givetvis, men till en viss procent? Eller får man inte ha nåt alls på sidorutorna fram?
Hur ska de delas upp då? Måste de vara samma procent runt om hela bilen eller kan de vara mörkare bak än där fram?
tona den såklart. men använd inte någon supermörk toning. använd en mer diskret toning men som ändå syns. gjorde nästan ett litet misstag på min. där tog jag ultra mörk ibak och extra mörk på sidorna och de ser lite mupp ut med kolsvarta rutor ibak och orginal i fram...
hehe inte är man väl raggare för att man har tonat
Klart man skall tona, skall lämna in min på toning jag. Man måste ha 70% ljusgenomsläpp på framrutorna detta står på Vägverkets hemsida. Vad som menas med det, har jag dock ingen aning om.