Elproblem volvo 740..

Degerlund
28 april 2009 · 18 Inlägg

Gokväll allesammans.

Har ett litet problem med Säkring nr 15 i min 740Gl -88.
Säkring nr 15 tillhör Tutan, vindrutertorkarna fram samt (?)spolarvätskepumpen?

Jo, för några veckor sedan smällde jag vänster fram och därav lite att meka, Men min mekaniker "farsan" har självklart inte dokumenterat vars allt kablage ska osv.

Så just nu får jag brännd säkring på plats 15 och tillochmed syrran skulle förstå att nåt är trasigt / felkopplat.

Tänkte om någon hade information om hur kablarna skall kopplas alternativt en bild från "spolarpumpen" så kan man iaf utesluta en felorsak.

Självklart tar jag tacksamt emot förslag på vad som kan göras eventuellt vad som kan vara fel.

Mvh Markus Degerlund.

snurbo_diesel Egen företagare
29 april 2009 · 864 Inlägg

koppla ur alla saker som varit demonterat och sätt i en ny säkring, koppla sedan ihop en sak i taget så märks det sen vilken grej som är felkopplad.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Degerlund
29 april 2009 · 18 Inlägg

Haha varför tänker inte jag logiskt för? Juste jag kör 740.

Ska kika på det imorgon när jag har tid. Dock vore det ändå lite skönt att lära sig vad alla kablar är till osv.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
29 april 2009 · 1 659 Inlägg

Du har ingen polare med 740 som du kan kika på då?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
peppe-a
29 april 2009 · 10 Inlägg

låter som om du har kortslutning kan vara en lös kabel mot jord eller ett felvänt kontakstycke någonting som leder plus där det ska vara jord

Degerlund
29 april 2009 · 18 Inlägg

peppe-a skrev:
låter som om du har kortslutning kan vara en lös kabel mot jord eller ett felvänt kontakstycke någonting som leder plus där det ska vara jord

Okej ska kika på det såfort jag har några minuter över.

Tack för alla råd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang