Trasigt lås, Opel Vectra B kombi-98

Einheri
29 april 2009 · 4 Inlägg

Opel Vectra B kombi-98 Trasigt lås, höger bak samt centrallås ur funktion?
Då jag försöker låsa med fjärrlåset så går höger fram och vänster bakdörr ner. Förardörren rör sig inte alls, inte heller höger bak.
Om man låser manuellt så går alla dörrars lås ner utom höger bak.
Har rivit ner dörrsidan på den högre bakdörren inkl dörrplasten, vad ska jag göra för att få ordning på skiten? smile Inte kul att inte kunna låsa bilen.



//


Mvh Jonas

Einheri
1 maj 2009 · 4 Inlägg

BUMP! ngn som vet, inte såå kul utan lås  smile

noki
1 maj 2009 · 87 Inlägg

till att börja med, går det att låsa dörren manuelt? typ trycka ner "pluppen" eller kärvar det med?

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
Einheri
3 maj 2009 · 4 Inlägg

noki skrev:
till att börja med, går det att låsa dörren manuelt? typ trycka ner "pluppen" eller kärvar det med?

Tror det är vajern som har lossnat från själva låset, (höger bak)
Det enda är väl att lossna på hela låset och sätta dit det igen..

Criton Rocketdog
3 maj 2009 · 270 Inlägg

På min vectra var det vänster bak som centrallåset inte fungerade på. Orsaken var att en kabel som går i en stor gummislang från nedre delen av B-Stolpen till dörren hadde gått av. kolla om det kan vara det big_smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Einheri
5 maj 2009 · 4 Inlägg

Criton skrev:
På min vectra var det vänster bak som centrallåset inte fungerade på. Orsaken var att en kabel som går i en stor gummislang från nedre delen av B-Stolpen till dörren hadde gått av. kolla om det kan vara det big_smile

ok, ska testas tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang