01L blinkar under totala milen, audi a4 96

Jontelitokd
1 maj 2009 · 1 043 Inlägg

Hej..


i mätartavlan där jag har mil totalt och den jag kan nollställa där blinkar det 01L, oljan är full, den blinkar i ungefär 10-15sek sedan slutar den, kompisen trodde att det var dags för en olje service ifall den varit inställd på longlife olja, någon som vet mer exakt?


Mvh

Jonas

Pilsk
2 maj 2009 · 460 Inlägg

det är service indikeringen.

Jontelitokd
2 maj 2009 · 1 043 Inlägg

ah okej!

då får jag hitta någon som kan släcka smile

Pilsk
2 maj 2009 · 460 Inlägg

du kan släcka den själv genom att hålla in trippmätaren och slå på tändningen sedan vrida vredet till klockan åt hö, kan vara vä kommer inte riktigt ihåg.

Jontelitokd
3 maj 2009 · 1 043 Inlägg

Pilsk skrev:
du kan släcka den själv genom att hålla in trippmätaren och slå på tändningen sedan vrida vredet till klockan åt hö, kan vara vä kommer inte riktigt ihåg.

det gick ej.. med hälp av pinnen till klockan ändrar jag belysningen samt drar jag in och ut den så drar jag fram klockan.. kan alltså inte vrida klockan åt båda hållen.. trippmätaren kan jag snurra på med händer inget.. håller jag in nollställer jag ju trippmätaren..

Pilsk
3 maj 2009 · 460 Inlägg

de ska gå att nolla men tydligen mins jag fel hur man gjorde det.. har kollat upp det och tydligen bilar före -98 går det inte att nolla själv utan man måst in med dator för att nolla den.

Jontelitokd
3 maj 2009 · 1 043 Inlägg

Pilsk skrev:
de ska gå att nolla men tydligen mins jag fel hur man gjorde det.. har kollat upp det och tydligen bilar före -98 går det inte att nolla själv utan man måst in med dator för att nolla den.

precis.. hittade samma jag.. syndsynd! sad

Xoreza
3 maj 2009 · 406 Inlägg

axza skrev:
ah okej!

då får jag hitta någon som kan släcka smile

Hej jag vet att man ska ta bort minus polen på batteriet i ca 30 sek och sedan sätta tillbaka den. Det ska fungera fick det rådet av en verksta.

MvH Glenn Wiberg
Jontelitokd
3 maj 2009 · 1 043 Inlägg

DJeXCute skrev:

axza skrev:
ah okej!

då får jag hitta någon som kan släcka smile

Hej jag vet att man ska ta bort minus polen på batteriet i ca 30 sek och sedan sätta tillbaka den. Det ska fungera fick det rådet av en verksta.

kikar på det i morgon! smile vore ju fint om det var så lätt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang