Bilen hackar vid full gas, s70 T5

Dahlstrom89
2 maj 2009 · 23 Inlägg

Äger en s70 T5 från 98. Har ägt den bekymmer fritt  ungefär 3 månader nu. Den chippades för ungefär 1 månad sedan om det är intressesant.

Så fort jag gasar fullt på 3.an/4/5.ans växel nu så hackar den sig fram. Vad kan det vara för problem ni alla kunniga? Dock så går den helt felfritt så länge man inte gasar..

MVH

Pinnenpabacken
2 maj 2009 · 402 Inlägg

Dahlstrom89 skrev:
Äger en s70 T5 från 98. Har ägt den bekymmer fritt  ungefär 3 månader nu. Den chippades för ungefär 1 månad sedan om det är intressesant.

Så fort jag gasar fullt på 3.an/4/5.ans växel nu så hackar den sig fram. Vad kan det vara för problem ni alla kunniga? Dock så går den helt felfritt så länge man inte gasar..

MVH

Kolla slangarna mellan tryckhuset och mv/wg. En spricka där kan ge lite
för högt ladd så att den bryter.mvh.wink

zijaa Bilmekaniker
2 maj 2009 · 1 354 Inlägg

eller kolla tändstiften ;)samma fel på min kompis 855 R! han bara bytte tändstift så gick den bättre, för pga chippet så måste han ha bättre tändstift.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Markus_K
2 maj 2009 · 44 Inlägg

Min t5a beter sig likadant, dock bara på 2:an, & på 3:ans växel hackar den lite, å jag har bytt rotor/fördelarlock/tändkablar/tändstift & bränslefilter

Waylost
2 maj 2009 · 68 Inlägg

Kolla alla tryckrör. Från och till turbon. Räcker med litet hål för att den ska hacka sig fram

"Fuck no, not today, thank you kindly."
Livet utan turbo suger
Volvo V70R AWD "Silver torpeden" (1998)
Dahlstrom89
4 maj 2009 · 23 Inlägg

Tack, ska kika lite nån dag här så hör jag av mig mer sen..

Sorling
4 maj 2009 · 207 Inlägg

byt tändkablar fördelarlock och rotor, och stift om du tror det är dags

Sorling
4 maj 2009 · 207 Inlägg

Markus_K skrev:
Min t5a beter sig likadant, dock bara på 2:an, & på 3:ans växel hackar den lite, å jag har bytt rotor/fördelarlock/tändkablar/tändstift & bränslefilter

mät upp ditt bränsletryck

Dawee
4 maj 2009 · 194 Inlägg

Hade samma symptom på min 850 T5, bytte rotor/fördelarlock/tändkablar/tändstift & bränslefilter och sen gick den rent.smile '

Lycka till

Crozzfire Avstängd
4 maj 2009 · 512 Inlägg

Hade samma fel, men då var det förpumpen i tanken, och vart när tanken var under halvtank..

Christian S
4 maj 2009 · 4 816 Inlägg

Crozzfire skrev:
Hade samma fel, men då var det förpumpen i tanken, och vart när tanken var under halvtank..

finns bara 1 pump och den sitter i tanken wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang