40k spendera?

Rohdin
12 april 2006 ·

poel_CiviC skrev:

Rohdin skrev:
ja medans "skjutet" kommer spränger ni ju luftburken....vill gärna se ett race mellan orginal 240 TIC och Civic Lsi...
'
Pease...

Okej..  tänkte inte skriva mer här pga kraftig offtopic men detta blir min sista post.
Detta skjut du talar om förstår jag mig inte riktigt på men..skjutet infinner sig dock i en T5a de ska jag hålla med om..

Detta var en ESi vi pratade om ingen LSi.

Peace (Pease? :S)

det då...Peace mellan oss 2 så länge..inte den andre..

btw,skjut och skjut vet jag inte men mera än en Civics sugmotor iaf

Senast redigerat av Rohdin (12 april 2006)

VW_Jens
12 april 2006 · 608 Inlägg

jo tycker vi lugnar ner oss nu ingen av oss ändrar ändå inte åsikt. alla har rätt till en egen åsikt!de finns dom som gillar japanare och de finns dom som gillar volvo o.s.v

peace!

håller med att det är helt offtopic tråden handlar ju om vilken bil han har råd att köpa!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
jo tycker vi lugnar ner oss nu ingen av oss ändrar ändå inte åsikt. alla har rätt till en egen åsikt!de finns dom som gillar japanare och de finns dom som gillar volvo o.s.v

peace!

håller med att det är helt offtopic tråden handlar ju om vilken bil han har råd att köpa!

Instämmer.
Orka bråka om detta, kommer ingen vart ändå.

Säger ju vad JAG tycker, ingen som behöver ta åt sig.

Har inget bra tips till startaren av tråden.

Mvh

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
12 april 2006 · 2 933 Inlägg

civic skrev:

dj_aggwa skrev:

civic skrev:

Får du en 240 att gå bra kan du ringa mig! För det skulle va lika troligt som att allt vatten på jorden skulle torka på 1 dag.
Ingen volvo bil har ju någon effekt att skryta med.

Och du som sa att det knackade i 1.6 liters motorn, vad vet du om det?
Dom är gjorda för att klara hålla ett högt varvtal ( och inte dö vid 3.000 rpm strecket som en gammal 240 skulle göra ) och klarar därför att varva mycket, en längre tid. Det är ungefär 100 hk/ L i Honda bilarna, till skillnad från volvo's 40.

100 hk/L ja, sen vet vi ju hur svaga motorerna är me med det liter antalet....

Men Magnus du har inge å säga till med.
120,5 hästar per Liter UTAN TURBO och kompressor i S2000.
På tal om svag bil, vi kan ju se vems som drar bäst på låga varv.

är ganska säker på att min rubbar på högre vikter än din om vi ska dra på något... har du tur så kanske du kan bogsera en moped.. wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

dj_aggwa skrev:

civic skrev:

dj_aggwa skrev:

100 hk/L ja, sen vet vi ju hur svaga motorerna är me med det liter antalet....

Men Magnus du har inge å säga till med.
120,5 hästar per Liter UTAN TURBO och kompressor i S2000.
På tal om svag bil, vi kan ju se vems som drar bäst på låga varv.

är ganska säker på att min rubbar på högre vikter än din om vi ska dra på något... har du tur så kanske du kan bogsera en moped.. wink

Nu börjar det igen.... bara håll k*ft.

bakhjulsdrivet är inte optimalt att bogsera med.
Klarade ju dra upp Mazdan ur diket smile

drzero
13 april 2006 · 107 Inlägg

leta reda på en t5 för 45-50 som är till salu nära dig och säg att du kommer och kollar
testa den och om du vill ha den slänger du upp pengarna på bordet 40K just nu

oftast så tar dom pengarna när det ligger framme det ser mer ut speciellt om du sprider dom lite som en solfjäder

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
DOHC
13 april 2006 · 27 Inlägg

Utan att snacka skit om de andra nämnda bilarna, bra bilar bägge två men ett alternativ är min Mazda MX6 V6 24V -93, se min bilsida.

MVH
Daniel

camaro67 Meister
13 april 2006 · 6 763 Inlägg

opel calibra garanterat.. sen är ju volvo bra gréjer men clibran är snyggare... sen över till dom andras lilla bråk.. jag skulle köpa volvo.. driver på rätt ände.. när de gäller de här modellerna.. starka och hållbara

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
G60 V-Spec
13 april 2006 · 63 Inlägg

hehe....nu kommer jag o blandar mig lite här smile

Ska du ha billig bil som du tänker köra högst ett år med så e ju jappsare ett bra val. MEN ska du ha en hållbar bil så håll dig till europeisk kvalitet. Volvo osv.

För att hoppa in i fajten så kan jag säga att en bil utan vrid suger att köra. Min kompis har en Honda Civic Del Sol V-tec med 160hk och 153nm. Man känner inget alls. Känner mer drag i min fassas Passat TDI med 131hk o 300 saftiga nm.

Kör på Volvo så blir du nöjd som alla andra säger.

Volkswagen Golf GTI G60 "The 80s" (1991)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
13 april 2006 · 2 933 Inlägg

G60 V-Spec skrev:
hehe....nu kommer jag o blandar mig lite här smile

Ska du ha billig bil som du tänker köra högst ett år med så e ju jappsare ett bra val. MEN ska du ha en hållbar bil så håll dig till europeisk kvalitet. Volvo osv.

För att hoppa in i fajten så kan jag säga att en bil utan vrid suger att köra. Min kompis har en Honda Civic Del Sol V-tec med 160hk och 153nm. Man känner inget alls. Känner mer drag i min fassas Passat TDI med 131hk o 300 saftiga nm.

Kör på Volvo så blir du nöjd som alla andra säger.

Håller med. ^^ big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
13 april 2006 · 1 781 Inlägg

Fixa lite tyska muskler istället:D

Senast redigerat av Malm3n (13 april 2006)

Team Insane Racing
a_glad
13 april 2006 · 293 Inlägg

"German engineering in da house, ja"  wink

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Phaetoon
13 april 2006 · 8 156 Inlägg

Skaffa dig en Volvo PV 544, montera in en ny motor, trimma lite, montera in en AC och sen har du en sleeper som slår det mesta...

Eller så skaffar du dig en T5:a wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
defuncta
15 april 2006 · 196 Inlägg

Saab !

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
pr0n Pötta
23 april 2006 · 5 Inlägg

Tack för alla svar och åsikter big_smile

Det blir nog en T5, håller på o letar efter nån till skapligt pris nu. Jag pratede med en om han kunde importera från tyskland men tydligen så tjänar man inte mycket på dem bilarna, så det blir att köpa nån i Sverige.

Jag slänger upp lite bilder sen när jag köpt bilen! smile

Maizer
23 april 2006 ·

En Integrale vafan! wink

perpelle
25 april 2006 ·

bara ett liitet inlägg!

Skillnaden emellan volvo & riskok som ni kallar dem är att risarna kan i alla fall bli snygga!
En volvo, säg 240 förblir grotesk tills den skrotas. Dessutom har inte volvoraggarna något bra rykte direkt.

Men jag skulle säga hmmm,, beror på vad för sorts bil du vill ha. Kanske en tidig porsche 944 eller en mazda mx3?

Taarzaahn
25 april 2006 · 43 Inlägg

Albertoo skrev:

pr0n skrev:
Nu är det så att jag har 40 000 att spendera på en bil.

Är grymt sugen på en 850T5/R men det verkar va lite för lite pengar för en sån bil.

Lite sugen är jag på en Calibra också, turbo i så fall...

Frågan är får man en T5 för 40k eller vad bör man lägga ut minst för att få något man blir nöjd med?

jag har en 855 t5 till salu som du kan få för 40 000, kankse nåt blilligare vid snabb affär, i grymmt bra skick

har du kvar din T5??

mvh Micke

Taarzaahn
25 april 2006 · 43 Inlägg

civic skrev:

Rohdin skrev:

civic skrev:

Får du en 240 att gå bra kan du ringa mig! För det skulle va lika troligt som att allt vatten på jorden skulle torka på 1 dag.
Ingen volvo bil har ju någon effekt att skryta med.

Och du som sa att det knackade i 1.6 liters motorn, vad vet du om det?
Dom är gjorda för att klara hålla ett högt varvtal ( och inte dö vid 3.000 rpm strecket som en gammal 240 skulle göra ) och klarar därför att varva mycket, en längre tid. Det är ungefär 100 hk/ L i Honda bilarna, till skillnad från volvo's 40.

haha hittar många sånna du,grannen har 3st till att börja med.....effekt? jag tycker Tic bilarna går jävligt bra för att vara ärlig,164 med B30 är inte heller dåligt med tanken på ålder,a just det vad hadde jappsarna för motorer på 70-80 talet??? ett råd till dej köp en 740 och försök döda den,sen köper du en 1.6 och försök döda den,nä visst fan dom såldes döda från fabrik...och det är väl bara bra med högre hk/L då dom är mkt mera trimvänliga...det är bara erkänna nu Civic så vi kan sluta bråka....

Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då ).
Jag vet inte vad Jappsarna hade för motorer på 70-80 talet.
Jag har haft 2st 740, och den ena var ett kadaver som inte va hållbar.
Mer trimvänligt de vet ja inte men.

klart hondan e' snabb efter 2 år har vikten halverats medelst rostlättning:-)

JapanCars
26 april 2006 · 7 Inlägg

Mitsubishi ä lätt bäst!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang