Sänka co värdet i v8?

luunggan
3 maj 2009 · 956 Inlägg

Tjena. Impalan ska in på bes i morgon och förra året var co värdet för högt 5.4(4.5), så måste få ner det.   Motorn är en småtrimmad 350" på runt 350-400hk.  Har redan bytt olja, filter och tändstift och såg även att stiften var vita då.  Bilen han även bli ganska kall innan jag fick komma in förra året.

Men bara för att vara på den säkra sidan, hur mycket k-sprit ska man ungefär ha i procentuelltmässigt?

Senast redigerat av luunggan (3 maj 2009)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
destroyer
3 maj 2009 · 82 Inlägg

Har inte en aning vad du pratar om. En Impala kan tänka mig att det är en runt 70-talare och då mäts inga hc-värden. Däremot co och jag kan tänka mig att det är väl tilltaget och får inte vara över 4,5 men det justerar du ju på förgasarna?????

Senast redigerat av destroyer (3 maj 2009)

luunggan
3 maj 2009 · 956 Inlägg

destroyer skrev:
Har inte en aning vad du pratar om. En Impala kan tänka mig att det är en runt 70-talare och då mäts inga hc-värden. Däremot co och jag kan tänka mig att det är väl tilltaget och får inte vara över 4,5 men det justerar du ju på förgasarna?????

Det är en 63, men utbytt motor och jag hade fel, ska vara ju vara co värdet. Sen är det fel förgasare på motorn och har försökt ställa in den så gott som det går, men ändå var co för högt.

Men eftersom det var co borde k-sprit fungera, eller hur?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
twin_cam Smålänning
3 maj 2009 · 7 877 Inlägg

luunggan skrev:

destroyer skrev:
Har inte en aning vad du pratar om. En Impala kan tänka mig att det är en runt 70-talare och då mäts inga hc-värden. Däremot co och jag kan tänka mig att det är väl tilltaget och får inte vara över 4,5 men det justerar du ju på förgasarna?????

Det är en 63, men utbytt motor och jag hade fel, ska vara ju vara co värdet. Sen är det fel förgasare på motorn och har försökt ställa in den så gott som det går, men ändå var co för högt.

Men eftersom det var co borde k-sprit fungera, eller hur?

Ja du kan ju prova...

Är stiften vita ska du i alla fall inte skruva ner förgararen mer, för den går bra magert nu...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
luunggan
3 maj 2009 · 956 Inlägg

Ok, Men ungeför hur mycket k-sprit eller går etanol lika bra typ 30% eller så??

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Xoreza
3 maj 2009 · 406 Inlägg

luunggan skrev:
Ok, Men ungeför hur mycket k-sprit eller går etanol lika bra typ 30% eller så??

Kör med E85 går lika bra. Beror på. Vet ej om din bil går på bensin med bly. Men går den på 95 då kan du ha i 50%

MvH Glenn Wiberg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang