Bränslepumps probelm saab 9000

Hagman89
3 maj 2009 · 83 Inlägg

Hej har troligtvis en soppapump som inte fungerar men är inte riktigt säker då mitt tändningslås precis har gett upp. Kan det vara så att det är tändningslåset som spökar till det?
Bilen fungerade och sen helt plötsigt gick den inte att starta. med anledning av tändningslåset så är start motorn koppla på strömbrytare istället sålänge. Tacksam för svar!

Funkiee Saab älskare!
3 maj 2009 · 4 597 Inlägg

kan vara bakstycket av tändlåset som är pajj, testa o byt de mot ett annat o se om det funkar! smile

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Xoreza
3 maj 2009 · 406 Inlägg

Ja du måste ju ha tändning på för att soppapumpen ska svara.

MvH Glenn Wiberg
Hagman89
4 maj 2009 · 83 Inlägg

ja men tändningen har jag såklart på men vilket läge på tändningnen ska soppa pumpen gå i gång?

Ettehag
4 maj 2009 · 102 Inlägg

Hagman89 skrev:
ja men tändningen har jag såklart på men vilket läge på tändningnen ska soppa pumpen gå i gång?

Tändningen ska stå på snäppet innan starthacket, sen går ju nyckeln tillbaka till ursprungsläget efter du startat den, så om du vrider fullt till startläget då startmotorn borde gå och släpper nyckeln, då ligger han irätt tändläge.

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Hagman89
4 maj 2009 · 83 Inlägg

okej tackar!

Ettehag
4 maj 2009 · 102 Inlägg

Hagman89 skrev:
okej tackar!

Så lite så smile

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang