2830
Sök

Problem med kopplingen på en bmw m3

63 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
hejsan!

Min polare har en bmw m3 92a   har gått ungafär 18 tusen mil när han köpte bilen så gick lammelen sönder han bytte till en annan koppling plus han bytte huvudkopplingscylinder  han körde me den kankse 400 km sen han började drifta lammellen gick i bytar helt sjukt  nu han har bytt koppling igen han köpte den på MECA  han hade kört typ tre veckor lungt o så och igår skulle han köra snabbt han körde lite sen började den slira igen på tvåans växel  så han undrar om det e nån som vet vad e problemet . kan det va svänghjul som e dålig elle nått annat

1 948 Inlägg
4 maj 2009
Några saker som behöver klargöras.... bytte han bara lamellen eller bytte han även tryckplattan? om inte så edet säkert så att den e lite skev, gissar visserligen på att ni bytte den också.

Kan mycket väl vara svänghjulet, kontrollera så det inte är det minsta skevt.

Sen e ju saken den att om man håller på och driftar och "kickar koppling" mycket så får du upp en jädra värme i den så skulle rekommendera att sätta dit en starkare koppling... av egen erfarenhet så håller inte en orginal koppling värst länge om man misshandlar den ordentligt även om bilen e orginal.

993 Inlägg
4 maj 2009
köp märkes delar, köp inte luk kopplingar på meca eller mekonomen, för dom kopplingarna rasar jag på 1 helg, har lärt mig köpa lite dyrare saker, så blir det billigare på längden

63 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
baltis skrev:
Några saker som behöver klargöras.... bytte han bara lamellen eller bytte han även tryckplattan? om inte så edet säkert så att den e lite skev, gissar visserligen på att ni bytte den också.

Kan mycket väl vara svänghjulet, kontrollera så det inte är det minsta skevt.

Sen e ju saken den att om man håller på och driftar och "kickar koppling" mycket så får du upp en jädra värme i den så skulle rekommendera att sätta dit en starkare koppling... av egen erfarenhet så håller inte en orginal koppling värst länge om man misshandlar den ordentligt även om bilen e orginal.

vi bytte tryckplatta me  få nog satsa på en bättre koppling helt enkelt

5 Inlägg
27 september 2009
Ja söker en kunnig m3 kille. Ska byta koppling, tryckplatta o svänghjul i min m3 -97

86 Inlägg
28 september 2009
Ska du ha hjälp med något sånt så får du nog avslöja var du befinner dig, om du nu inte tänkt stå för flygbiljett till vem som nu kanske kan tänkas hjälpa till tongue

Sök