Hur ofta kör ni för fort?

Rojpen
6 maj 2009 · 2 230 Inlägg

kör efter väglaget och området. så öppen fin väg i skog kan det gå fort. i en tätbebyggt område så lagligt..
men överlag så ofta för fort för körkortet ska stanna.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MikeyMouse
6 maj 2009 · 214 Inlägg

Rojpen skrev:
kör efter väglaget och området. så öppen fin väg i skog kan det gå fort. i en tätbebyggt område så lagligt..
men överlag så ofta för fort för körkortet ska stanna.

akta skogen tongue där finns älgarna, på den vägen jag krocka brukar jag ligga runt 110 men just den gången låg jag bara i 90 och tur var väl det roll men visst kör man efter väglag och området i stan har jag kört för fort en gång ca 70-75 på en 50 väg och det var nära att det smällde dock inte "mitt fel"

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 maj 2009 · 13 746 Inlägg

0 av 10 när jag jobbar
men 9,5 när jag kör privat
är jag ute och åker på motorvägen så är det sällan jag inte är vid 200 och vänder

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
kingen85
6 maj 2009 · 146 Inlägg

Fattar inte grejen med att köra för fort?

Är ni skitnödiga så fort ni sätter er i bilen?

O nä, jag håller inte hastigheten alltid jag heller men oftast gör jag de. Säg 2/10..

Kör jag för fort så är det kl 6 på morgonen, på motorvägen efter jobb.. cool

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Sarge
6 maj 2009 · 2 337 Inlägg

Lite då och då. Var det tillräckligt otydligt? tongue

shishaaa
6 maj 2009 · 11 Inlägg

Varje dag inprincip....

KimpaaBooY
6 maj 2009 · 378 Inlägg

7/10
För mycket, måste fan bättre mig =P

// KimpaaBooY
NissanMotorsport
6 maj 2009 ·

10/10.. ligger alltid en 10-20 km/h över.. inga böter hittils, men en avåkning i ca 70 km/h (hann bromsa ner från 110) tongue men skullle gått åt helvete ändå om jag körde i 90 km/h..

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
6 maj 2009 · 264 Inlägg

Det är för dyrt att åka för fort i min bil, den drar bara sjuk mycke bränsle:P

Men annars äre det väldigt sällan.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
dumpiz_
6 maj 2009 · 62 Inlägg

försöker hålla hastigheten på 30 väg. 50väg är det för svårt att hålla rätt hastighet,blir alltid 60 lr mer hur man än bär sig åttongue...men beror ju på trafiksituationen också. 70-väg blir det oftast 80-90:/. På 90/100/110väg blir det oftast efter trafikrytmen,dvs runt 10-20 över,untantaget om det dyker nån kaxig BMW lr nåt..då trycker jag så mkt som behövs!

Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
BMW E39 "530i" (2001)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
6 maj 2009 · 391 Inlägg

Jag håller ALLTID 30 men 50 och 70 beror helt på vägtyp och situation(lite bilar tid på dygnet etc) Men kör aldrig bli av med kortet för fort... 90-120väg brukar ja ligga 20-30över om det är lite trafik annars håller jag bara tempot. om jag ska köra 31 över eller fortare då ska det va minst 1 framför som ligger och spårår och är laser fångare. Och självklart full koll i spegeln dyker det upp nått bakom så släpper jag av och släpper förbi bilen den den uppenbarligen kör fortare än mig....

så en 7/10

Four rings to rule them all!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 maj 2009 · 5 650 Inlägg

jag ser de så har har man inte åkt dit så räknas de inte;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
_Wallis_
6 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Varje dag. Har dock respekt för andra med trafikanter, tätbebyggt område, skolor  m,m.

Kan du andas kan du dö.
ErikAxelsson
6 maj 2009 · 517 Inlägg

Kör över varje gång jag sätter mig bakom ratten! Dock respekterar jag 30 och 50-vägar starkt, där är jag ytterst sällan över det tillåtna..

Janken Driver
6 maj 2009 · 2 111 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Varje dag. Har dock respekt för andra med trafikanter, tätbebyggt område, skolor  m,m.

+1

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
TFkarlsson Varningar. 36
6 maj 2009 · 1 200 Inlägg

Jag kör alltid åt helvete för fort, jag vet fan inte hur man saktar ner heller nån som kan hjälpa? :S

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Team-Adolfsson Gödseldräng
6 maj 2009 · 4 529 Inlägg

100/10 för mig ^^
kör alltid för fort dock aldrig över 20kmh på 50 vägar å neråt
70 vägar brukar jag ligga runt 90 på
90 vägar allt mellan 120 å 200+
motorväg beroende på trafik alltid 170+ tongue
fått fortkörningsböter 1 gång
aldrig varit av vägen ännu men de kommer väl
men man får räkna me att man inte överlever en krash i högre hastigheter och jag är alltid beredd på att välja ett träd istället för en annan billist

-Mackan- Fire And Silk
6 maj 2009 · 2 254 Inlägg

bjoorniiee skrev:

_S40_ skrev:
På 90-120 väg + 10-20 km/h
Där det är 70-50-30 ligger jag aldrig över..

Ha det fint

Samma här

Inte lika, men samma smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
torpis Forummoderator
6 maj 2009 · 10 572 Inlägg

Rushman skrev:
kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i.

Sedär, första som har ett vettigt resonemang. smile   Jag ser inget problem i att åka fortare än skyltningen där vägen tillåter det. likaså kör jag ofta långsammare om det är många gångtrafikanter eller ksolbarn i rörelse...   anpassa farten helt enkelt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang