Audi 100 -87 dog och startar ej sedan.

Ajin
6 maj 2009 · 13 Inlägg

Hej min audi dog nyligen och jag gissar på att det kan vara något relä.
Startkontakten är ej glapp för allt annat fungerar perfekt i de olika tändningslägena.
Startmotorn tror jag ej att det är något fel på då bilen dog under körning.

Problemet började med att "för lite laddning" lampan började lysa sen dog bilen när jag stannade efter 15m.
sedan dess har den ej startat själv men allt fungerar i övrigt(belysning,blinkers,torkare osv).
Det är så att den startar om man bogserar den och gasar men slutar man gasa så dör den.
Startmotorn fungerar ej och inga varningslampor i instrumentbärdan lyser när man vrider på nyckeln.
Allt fungerar förutom att bilen inte startar själv eller håller sig igång själv.



När jag bogsera så tänkte jag kolla ifall den startade då och det gjorde den och den håller sig igång så länge man ger lite gas alternativt har choken i. Men sen dör den och startar ej igen.

Någon som har någon idè om vad som kan vara fel?

fardig
6 maj 2009 · 16 Inlägg

Hade samma fel på min s40 men då va det kortslutning i startmotorn men det började när jag skulle starta den:/ men det låter nästan som det är överslag någonstans.

Alla bilar Rostar men Opel har Rekord
destroyer
6 maj 2009 · 82 Inlägg

Kan ju börja med att kolla om bilen laddar som den ska. Alternativt byta laddrelä eller kol i generatorn. Vet inte vad som sitter på denna bil men kolla detta. Eller åk till skroten och införskaffa dig en bättre använd generator och sen laddar du batteriet och försöker igen.

Lycka till......

Ajin
6 maj 2009 · 13 Inlägg

destroyer skrev:
Kan ju börja med att kolla om bilen laddar som den ska. Alternativt byta laddrelä eller kol i generatorn. Vet inte vad som sitter på denna bil men kolla detta. Eller åk till skroten och införskaffa dig en bättre använd generator och sen laddar du batteriet och försöker igen.

Lycka till......

Hmm men den dog helt tvärt på 10sek och den fungerar med lite lite gas utan problem.
Den gav inga tecken på att vara urladdad eller nått och startmotorn gick lätt och starta snabbt innan detta.

Borde inte all annan el fungera dåligt då också? får ta och mäta lite.


Batterit är i fullt dugligt skick och är ej urladdat alls.

Senast redigerat av Ajin (6 maj 2009)

destroyer
6 maj 2009 · 82 Inlägg

Ajin skrev:

destroyer skrev:
Kan ju börja med att kolla om bilen laddar som den ska. Alternativt byta laddrelä eller kol i generatorn. Vet inte vad som sitter på denna bil men kolla detta. Eller åk till skroten och införskaffa dig en bättre använd generator och sen laddar du batteriet och försöker igen.

Lycka till......

Hmm men den dog helt tvärt på 10sek och den fungerar med lite lite gas utan problem.
Den gav inga tecken på att vara urladdad eller nått och startmotorn gick lätt och starta snabbt innan detta.

Borde inte all annan el fungera dåligt då också? får ta och mäta lite.


Batterit är i fullt dugligt skick och är ej urladdat alls.

Hmm okey då missuppfattade nog jag dig i ditt första inlägg. Sorry...

Ajin
8 maj 2009 · 13 Inlägg

Ingen annan som har någon ide?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang