Efter snack: Carlstad träffen 2009 Norra fältet 16 maj.

volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

simonr skrev:
tjobre... tror ni att de kommer att komma mycket folk då? har hört från mina nordvärmländska kamrater att de kommer att komma jävligt mycke fölk!

tjopp tjopp!

Trevligt mycket folk vill vi ha big_smile Men påmin dom att ingen alkohol på området gäller wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

Nixzic skrev:

Jimmu skrev:

Nixzic skrev:
Nu har jag faktiskt fixat med en pizzeria som ordnar utkörning för oss utställare
Nu vill ja se om det finns intresse för detta
Tanken är såhär:
Ni kommer kunna komma till mig (sitter vid insläppet) och kolla menyer så skriver ja ner va ni vill ha, ska ha ungefära tider för beställningen så de inte kommer nån 2 min efter och ska ha en pizza
tanken är att de kanske ska beställas minst 10 Pizzor åt gången så kommer en kille och kör ut dom,
kommer naturligtvis gå å beställa och få utkört flera gånger under träffen.

De är riktigt bra på pizzor och har inte utkörning vanligtvis men de ville gärna hjälpa oss med utkörning.

citera på denna om ni har intresse för detta
Måste helst prata med dom på torsda kväll så de har personal till lördan om det kommer in mer beställningar än vanligt
Ska dit å få ett gäng Menyer isåfall så alla får chansen och beställa det de vill!

Varför inte scanna in pizzaprogramet och slänga upp den i tråden så att man kan välja hemma och vet vad man ska ha direkt? tongue

har skippat online idén.
ja prata med en pizzeria förut som inte har den tjänsten, men det blir mycket lättare, annars kommer de andra pizzeriorna inte hinna med, de måste vara förberedda när de kommer in mkt beställningar.
Så tyckte de va lättare att ja skriver upp beställningarna å ringer han ja pratat med så fixar han allt sen smile

Låter bra det, du ska se att du har har en stor kö vid dig ca 18:00 skulle jag tro. Bilträff och god mat hör till =P

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Biiaatchen Först fräna grejen, sen bryr vi oss ;)
13 maj 2009 · 231 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Nixzic skrev:

Jimmu skrev:

Varför inte scanna in pizzaprogramet och slänga upp den i tråden så att man kan välja hemma och vet vad man ska ha direkt? tongue

har skippat online idén.
ja prata med en pizzeria förut som inte har den tjänsten, men det blir mycket lättare, annars kommer de andra pizzeriorna inte hinna med, de måste vara förberedda när de kommer in mkt beställningar.
Så tyckte de va lättare att ja skriver upp beställningarna å ringer han ja pratat med så fixar han allt sen smile

Låter bra det, du ska se att du har har en stor kö vid dig ca 18:00 skulle jag tro. Bilträff och god mat hör till =P

Fick vi inte använda engångsgrillar??

Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar..
niklazzz
13 maj 2009 · 5 Inlägg

Det kanske är lite sent inför denna träff men om det blir en ny träff så kanske jag kan ordna så ni får el sponsrad av Karlstad Elnät/Stadsnät. Om det ska vara mer runt omkring nästa gång så kanske det är av intresse?

kresse
13 maj 2009 · 85 Inlägg

volvo_1987 skrev:

kresse skrev:
ett pm av arrangörerna vore fint så ja vet att de finns ström osv:) plus att man får föra lite oväsen , för de låter ju trots allt lite  när man mäter:)

Det vist jag inte, sorry hmm Va sista mötet med kommunen idag kl 13:00. Så nu blir det för sent tyvärr att fixa elen. För ska anmälas långt i förväg sad

okej, de va ju lite synd då.  ja tar med instrumentet iaf eftersom ja har dator i bilen. . . . men ja hörde på ngt håll att de skulle finnas ström , men då får ja lämna laddarna hemma och så bli min bil tyst under träffen:) säkert många som glädjer sig åt detta men då blir de inte mkt mätningar häller!

kan uppge att ja kommer ta en utgift på 20KR för de som vill mäta sin bil eftersom instrumentet är privat köpt ,alltså inte helt gratis. Och för att jag måste vara kvar på utställningen hela kvällen, vilket inte var tänkt! mvh krisse

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

Biiaatchen skrev:

volvo_1987 skrev:

Nixzic skrev:

har skippat online idén.
ja prata med en pizzeria förut som inte har den tjänsten, men det blir mycket lättare, annars kommer de andra pizzeriorna inte hinna med, de måste vara förberedda när de kommer in mkt beställningar.
Så tyckte de va lättare att ja skriver upp beställningarna å ringer han ja pratat med så fixar han allt sen smile

Låter bra det, du ska se att du har har en stor kö vid dig ca 18:00 skulle jag tro. Bilträff och god mat hör till =P

Fick vi inte använda engångsgrillar??

Klart du får big_smile Men lek inte pyroman bara tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

niklazzz skrev:
Det kanske är lite sent inför denna träff men om det blir en ny träff så kanske jag kan ordna så ni får el sponsrad av Karlstad Elnät/Stadsnät. Om det ska vara mer runt omkring nästa gång så kanske det är av intresse?

Låter bra det. Sköts denna träff snyggt och bra. Tror jag vi kan ha nåt stort på gång. Kanske göra detta till nåt årligt i karlstad wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

kresse skrev:

volvo_1987 skrev:

kresse skrev:
ett pm av arrangörerna vore fint så ja vet att de finns ström osv:) plus att man får föra lite oväsen , för de låter ju trots allt lite  när man mäter:)

Det vist jag inte, sorry hmm Va sista mötet med kommunen idag kl 13:00. Så nu blir det för sent tyvärr att fixa elen. För ska anmälas långt i förväg sad

okej, de va ju lite synd då.  ja tar med instrumentet iaf eftersom ja har dator i bilen. . . . men ja hörde på ngt håll att de skulle finnas ström , men då får ja lämna laddarna hemma och så bli min bil tyst under träffen:) säkert många som glädjer sig åt detta men då blir de inte mkt mätningar häller!

kan uppge att ja kommer ta en utgift på 20KR för de som vill mäta sin bil eftersom instrumentet är privat köpt ,alltså inte helt gratis. Och för att jag måste vara kvar på utställningen hela kvällen, vilket inte var tänkt! mvh krisse

Jo fanns el men måste bokas långt i förväg. Vill du att jag läger in i första inlägget att du kan mäta för en avgift på 20 kr?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Boostrider Försöker iaf
13 maj 2009 · 1 998 Inlägg

Får se om ja kommer. Kan ev ha blåst toppackningen men de får vi se. Är inte säker än. Å sen måste vi tyvärr lämna träffen vid 7-tiden

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

Boostrider skrev:
Får se om ja kommer. Kan ev ha blåst toppackningen men de får vi se. Är inte säker än. Å sen måste vi tyvärr lämna träffen vid 7-tiden

Går att köra ändå tongue Sen om ni har önskemål om tid mm så säger ni till vi insläppet. Så fixar vi lite lättare p platser.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Boostrider Försöker iaf
13 maj 2009 · 1 998 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Boostrider skrev:
Får se om ja kommer. Kan ev ha blåst toppackningen men de får vi se. Är inte säker än. Å sen måste vi tyvärr lämna träffen vid 7-tiden

Går att köra ändå tongue Sen om ni har önskemål om tid mm så säger ni till vi insläppet. Så fixar vi lite lättare p platser.

Blir de bara tryck i vattnet å slangarna håller så går de köra men om den blandar vatten å olja så är de värre wink

Japp jag och eXe kommer nog åka vid 7-tiden då de är ganska mycke i säffle då

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

Boostrider skrev:

volvo_1987 skrev:

Boostrider skrev:
Får se om ja kommer. Kan ev ha blåst toppackningen men de får vi se. Är inte säker än. Å sen måste vi tyvärr lämna träffen vid 7-tiden

Går att köra ändå tongue Sen om ni har önskemål om tid mm så säger ni till vi insläppet. Så fixar vi lite lättare p platser.

Blir de bara tryck i vattnet å slangarna håller så går de köra men om den blandar vatten å olja så är de värre wink

Japp jag och eXe kommer nog åka vid 7-tiden då de är ganska mycke i säffle då

Förstår det min 945 står i garaget för block pakningen läcker. Direkt man börjar få ladd på den så sprutar den vatten hmm

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
H3dlund Med lem
13 maj 2009 · 1 127 Inlägg

Kan bli jävligt för mig, men ska göra allt jag kan. Bytt till m90 låda från 940 på 740n. Fick problem med att kopplingspedalen glappade, var visst den där lilla stoppklacken som kopplingsgaffeln ligger emot som skulle schimsas ut med mitt sväghjul.

Fått ner låda och schimsade ut klacken igårkväll, nu är det bara det roliga att få upp lådan själv. Får se om jag lyckas, för ska besiktiga imorgon. Bara att få upp lådfan på domkraften förut var jobbigt. Hinner jag inte hänger jag med polaren i og900, isf får han ta min utställningsplats. Skriver ikväll hur det blir. tongue

volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

H3dlund skrev:
Kan bli jävligt för mig, men ska göra allt jag kan. Bytt till m90 låda från 940 på 740n. Fick problem med att kopplingspedalen glappade, var visst den där lilla stoppklacken som kopplingsgaffeln ligger emot som skulle schimsas ut med mitt sväghjul.

Fått ner låda och schimsade ut klacken igårkväll, nu är det bara det roliga att få upp lådan själv. Får se om jag lyckas, för ska besiktiga imorgon. Bara att få upp lådfan på domkraften förut var jobbigt. Hinner jag inte hänger jag med polaren i og900, isf får han ta min utställningsplats. Skriver ikväll hur det blir. tongue

Håller tummarna. M90 lådan är volvos finast låda det big_smile Kör med den i 945 underbar. Sen när man kör med M47 i 240 så kör man som en gubbe hmm

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Biiaatchen Först fräna grejen, sen bryr vi oss ;)
13 maj 2009 · 231 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Biiaatchen skrev:

volvo_1987 skrev:

Låter bra det, du ska se att du har har en stor kö vid dig ca 18:00 skulle jag tro. Bilträff och god mat hör till =P

Fick vi inte använda engångsgrillar??

Klart du får big_smile Men lek inte pyroman bara tongue

fan oxå ja som älskar o elda saker haha.. Näe dah skämt o sido... Men va gött dah då fåre bli grillat wink

Den som lever utan galenskap är inte så vis som han förmodar..
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg

Biiaatchen skrev:

volvo_1987 skrev:

Biiaatchen skrev:

Fick vi inte använda engångsgrillar??

Klart du får big_smile Men lek inte pyroman bara tongue

fan oxå ja som älskar o elda saker haha.. Näe dah skämt o sido... Men va gött dah då fåre bli grillat wink

Bara ni ser till att ni inte lämnar grillen små pyrande när ni är klara. Älskar doften av grillat, nu blev jag själv sugen yikes

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
13 maj 2009 · 1 675 Inlägg
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Jontelitokd
13 maj 2009 · 1 043 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Lördags vädret smile

http://vader.se.msn.com/tenday.aspx?wea … ast:tenday

ser bra ut! smile

kresse
13 maj 2009 · 85 Inlägg

volvo_1987 skrev:

kresse skrev:

volvo_1987 skrev:

Det vist jag inte, sorry hmm Va sista mötet med kommunen idag kl 13:00. Så nu blir det för sent tyvärr att fixa elen. För ska anmälas långt i förväg sad

okej, de va ju lite synd då.  ja tar med instrumentet iaf eftersom ja har dator i bilen. . . . men ja hörde på ngt håll att de skulle finnas ström , men då får ja lämna laddarna hemma och så bli min bil tyst under träffen:) säkert många som glädjer sig åt detta men då blir de inte mkt mätningar häller!

kan uppge att ja kommer ta en utgift på 20KR för de som vill mäta sin bil eftersom instrumentet är privat köpt ,alltså inte helt gratis. Och för att jag måste vara kvar på utställningen hela kvällen, vilket inte var tänkt! mvh krisse

Jo fanns el men måste bokas långt i förväg. Vill du att jag läger in i första inlägget att du kan mäta för en avgift på 20 kr?

ja de kan du göra.

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
niklazzz
13 maj 2009 · 5 Inlägg

Kanske står i tråden någonstans men hur är det tänkt med besöksparkering? En lördag brevid E18 gör nog att det kan dyka upp några hundra besöksbilar.. Går det att nyttja resten av gräsytan som inte används till utställningsbilarna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang