1871
Sök

Saab 9-3 aero-02 felsökning

303 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
hej!
bytte till öppet filter sommaren 08 sedan cirka ett halvår eller lite mer börjar lampan som visar på motorfel lysa.. vet inte om de har med filtret att göra eller kan de va för att de har stått "dags för service" på färddatorn länge och den vill att ja ska in på service..
är absolut inget fel med motorn har gått igenom de mesta men har hört att de kan bli så när den vill in på service men har också hört att LMM kan paja med öppet filter men då borde ja märka att den går orent?

tacksam på svar förutom "åk till saab så kollar dom upp de" för pengar är inte nåt jag har nu och dom ska ju ha en halv årslön för att öppna huven:( men kan va skönt å veta att den bara vill in på service eller nån som har erfarenhet av detta!

mvh//Johan

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 maj 2009
Om du nu inte vill höra att du ska åka till saab för att kolla upp det så kan jag ju vrida lite på det:

Åk förbi mig så kollar jag upp det wink

Blir nog bara *lite* dyrare än att kolla felkoderna på saab ^^

Men känner du ingen som har en felkodsläsare ??

Har du bara fått fram felkoden är det ju oftast ganska lätt att fixa problemet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

303 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
hehe:D
nej tyvärr känner ja ingen med tech2 eller vad den heter...
snackade med saab och dom ville ha 600 spänn för att använda den.
visst är de säkert rimligt pris men jag har inte 600 spänn!!! hehe
får väl vänta in lite pengar då å låta blui bilen ett tag till:P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 maj 2009
Du behöver ju inte direkt en Tech2:a för att kolla felkoder, det kan du ju göra med en liten ful grej för 700kr på biltema tongue

Tech2:an saab har kostar i runda slängar 60 lök beroende på vad man ska ha för tillbehör osv så att dom vill ha lite betalt för att använda den är ju inte helt konstigt ^^

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

303 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
hehe där ser man yikes men känner ingen med en felkods läsare över huvud taget=/ tyvär..

7 281 Inlägg
10 maj 2009
Att den ska in på service kan du ta bort själv.
Prova nollställa boxen genom att ta bort minuspolen några minuter, har du tur så försvinner felkoden och om inget är fel så kommer den inte tillbaka.

303 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Att den ska in på service kan du ta bort själv.
Prova nollställa boxen genom att ta bort minuspolen några minuter, har du tur så försvinner felkoden och om inget är fel så kommer den inte tillbaka.

okok då måste jag prova de:)

2 164 Inlägg
10 maj 2009
CE lampan beror nog på att du har öppet filter.
Ta bort de så kanske de blir bättre.

Sök