3331
Sök

Saab orginaltrim

Administratör
11 968 Inlägg
12 april 2006
Sharky skrev:
OK. Uppställning av E-spjäll eller nåt sånt då.

/Göran

Endast programvara uppfattade jag det som.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Saabare skrev:
sveddan skrev:

Haha..fan jag blir inte klok på den här killen alltså big_smile

Menar du att jag alltid snackar?

Nej utan snarare för att du skriver så roliga trådar smile Kul att läsa måste jag säga smile

I see.

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Om man trimmar på Saab så behövs bara en trimbox? Om bara en trimbox så bör det inte va så dyrt.

10 287 Inlägg
12 april 2006
Men Chrizz då...;-)

Hoppas att E-spjällen styrs av programvara även på SAAB.

/Göran

chrizz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 710 Inlägg
12 april 2006
Sharky skrev:
Men Chrizz då...;-)

/Göran

chrizz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Problemet är att du talar i gåtor wink jag fattar heller inte vad du menar.....därmot kan jag gissa smile

MVH Jonas
..............

Administratör
11 968 Inlägg
12 april 2006
Sharky skrev:
Men Chrizz då...;-)

/Göran

chrizz skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Jag har ingen aning om vad E-spjäll är, men det lät som något man "byter ut" när du skrev det wink

I mina ögon pillar de i programmet och som ren magi har man mer effekt. Ok nu överdriver jag, men jag vet fortfarande inte vad E-spjäll är för något wink

Mvh.

1 453 Inlägg
Ölbryggare
339 Inlägg
12 april 2006
Större och större effektskillnader, min är trimmad med andra spridare och box (plus ett annat emblem till motorkåpan vid oljepåfullningslocket, med ett STORT T efter 2.0 i stället för 2.0t :p ) av saab, det ger 192 riktiga hästar mot 150 orginal. Hur som haver så är det en stor skilnad på orginal och orginaltrim...Men allt är ju relativt. Och det kostar ca: 10000-12000kr på saab att trimma med orginaltrim. Men nu finns det bara 185hk trim till 2.0t. Dock byter man inte spridarna längre..

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
Större och större effektskillnader, min är trimmad med andra spridare och box (plus ett annat emblem till motorkåpan vid oljepåfullningslocket, med ett STORT T efter 2.0 i stället för 2.0t :p ) av saab, det ger 192 riktiga hästar mot 150 orginal. Hur som haver så är det en stor skilnad på orginal och orginaltrim...Men allt är ju relativt. Och det kostar ca: 10000-12000kr på saab att trimma med orginaltrim. Men nu finns det bara 185hk trim till 2.0t. Dock byter man inte spridarna längre..

Okej! Trimmar de endast till 185 hk istället? Då bör det vara billigare än 10000 kr att trimma på saab. Jag får ringa till Saab och fråga dem vad priset är o hur högre effekten blir. Fler svar vore bra. Jag säger till då jag får tillräckligt med svar.
Senast redigerat av Saabare (12 april 2006)

142 Inlägg
12 april 2006
Saabare skrev:
Okej! Trimmar de endast till 185 hk istället? Då bör det vara billigare än 10000 kr att trimma på saab. Jag får ringa till Saab och fråga dem vad priset är o hur högre effekten blir. Fler svar vore bra. Jag säger till då jag får tillräckligt med svar.

Jag har svårt att se problemet här riktigt smile varför ringde du inte till Saab på en gång? Och om du ringer dit och frågar så räcker det väl som svar? tror ingen här inne kan ge dig ett bättre svar, men du får gäran skriva vad dom säger på Saab, vore kul att veta!

//staffan

231 Inlägg
12 april 2006
Tog mej 2 minuter att hitta på www.saab.com. kostar 13032:- enl deras prislista. Ok, denna lista är from M-01 till M-06....

http://www.saab.com/main/image/brochure … ist_SE.pdf

Edit: Var bara pris till 9-5 2,0T.... Borde inte skilja nåt om det finns till 9-3.. Men det ger ju en fingervisning om priset!
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (12 april 2006)

Administratör
11 968 Inlägg
12 april 2006
Svar har givits.

Vi låser tråden här.

Sök