Volvo 850glt -92 svårstartad

__rengel__
16 maj 2009 · 290 Inlägg

hejsan jag har en volvo 850glt och när man ska starta bilen första gången på morgonen så brukar den inte starta så har fått dra igång den ett par gånger, men sen under hela dagen så startar den hur lätt som helst vad kan felet vara ?

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
Jensen80
16 maj 2009 · 351 Inlägg

okej ja kan inte så mycke om motorer,men ja har också en som jävlas på tomgången.Kolla vexhusventilation-slangarna plus filtret,för ja såg själv att en liten jävla slang hade spruckit och när ja höll för hålet så blev de en ny bil helt plötsligt.Så kolla de om de till någon hjälp,men gör rent filtret för de är jätte viktigt (vevhusfiltret).Men kolla också kontakten på luftmassmätaren också,spruta in lite W40 och kolla de gjorde jag.
Hoppas du fick lite hjälp=)

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
__rengel__
16 maj 2009 · 290 Inlägg

okej tack så mycket:)

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
snurbo_diesel Egen företagare
16 maj 2009 · 864 Inlägg

kolla om du har några felkoder.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
marven
17 maj 2009 · 551 Inlägg

det kan vara att du inte får upp något oljetryck i ventiltryckarna, har du nyss bytat olja eller har du inte gjort det på länge? kan vara så att tryckarna inte har så mycket olja i sig på morgonen så du får stå på startmotorn ett bra tag innan oljan kommer runt o så funkar allt igen, sen under dagen så hinner inte trycket sjunka utan efter en längre period.. har hört 2 st som har haft samma fel. så kolla oljan så den är ok, dvs. inte gammal o tunn, o ifall du har bytat så du har den oljan som rekommenderas av volvo.

You can't B serious, oh K
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang