"oljud" nissan terano ( uppdaterad med film )

rehborG Driftmeister
16 maj 2009 · 218 Inlägg

som rubriken det står på rubriken, kommer ett väldigt knepigt dunkande ljud på brorsans nissan terano, lägger i "D" läget och det kommer ett dunkande ljud framifrån " under motorn " när man kör iväg och fortsätter man o kör så blir det värre, kommer ett nytt ljud, liknande ljud som när man satt en lapp mot ekrarna på cykel när man var liten fast mycket högre, något som vet vad felet kan vara??

EDIT : la upp en film så ni kan höra " oljudet "

http://www.youtube.com/watch?v=LMPPqkXV87k

Senast redigerat av rehborG (16 maj 2009)

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
engolf
16 maj 2009 · 3 235 Inlägg

Märkligt...
Låter som ett drev som tar i nånstans tror jag.
Hur är känns lådan och drivningen när missljudet kommer?

rehborG Driftmeister
16 maj 2009 · 218 Inlägg

engolf skrev:
Märkligt...
Låter som ett drev som tar i nånstans tror jag.
Hur är känns lådan och drivningen när missljudet kommer?

låter som det tycker jag med, den hackar lite i drivningen när man kör.

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
rehborG Driftmeister
16 maj 2009 · 218 Inlägg

ingen som har nån annan teori på vad det kan vara?

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
engolf
16 maj 2009 · 3 235 Inlägg

Du får nästan riva ner oljetråget på lådan och se, kan ju kanske vara en bult eller mutter som ligger lös där inne.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang