Jag har en peugeot 307 som är mer nästan mer på verkstaden än någon annanstans känns det som, det hela började i mellandagarna när jag tankade bilen, efter jag hade tankat körde jag bara och parkerade bilen och gick in och handlade och 30 min senare när jag ska köra hem vägrar bilen att starta. När de fick in den på verkstaden starta den och de kunde inte hitta några fel så fick hem bilen igen.
Symtom: den startade men stängdes av igen direkt
Ca 2 veckor senare vägra bilen att starta igen, det blev bärgaren in på samma verkstad och då konstatera dem att det var bränslepumpen, så dem byta den och jag fick hem bilen igen.
Symptom: starta inte alls så bärgaren fick flytta ut bilen ur garaget via tändningen
3e gången var någon gång i mars, jag tankade bilen för jag skulle jobba natt (dela ut tidningar), hela natten fungera den kanon, och den starta efter jag hade stängt av den osv. Så jag kom hela vägen hem, men sen när jag skulle starta den dagen efter vägra den. in på verkstaden igen och där sa de att det var bränslepumpen igen, byta den och jag får hem bilen igen.
Symptom: samma som andra gången, starta inte alls.
4e gången hände i slutet av april, tankar på vägen hem från Linköping, klarar mig hela vägen hem trots jag stängt av bilen vid mina raster. Jag jobbade natt och jag klara mig hela natten, men efter avslutad tidningsrunda blev det stopp vid kontoret. Hade stängt av bilen, 10 min senare ville den inte. Bärgaren igen och de konstatera att det var en säkring som hade gått.
Symptom: den starta först, sen börja den hacka och sen la den av, sen starta den inte alls.
5e gången hände i morse. tanka den i torsdags, fungerade hela fredagen. Sen körde jag och jobba natt, fungera jätte bra fram till klockan 5 i morse. Hade stängt av bilen för att gå i ett villaområde. 10-15 min senare vill den inte.
Symptom: den startade och sen börja den hacka och sen dog den, testa starta den igen och då hände samma sak som första gången, starta med dog direkt efter, sen var det som andra och tredje gången starta inte alls. men när bärgaren kom dit (6 timmar senare) så starta bilen och vi kunda köra bilen hem.
Med andra ord är jag sjukt trött på detta nu och de på verkstaden kan inte hitta några andra fel än en säkring och bränslepump. Men jag är säker på att det måste vara något annat annars hade det ju inte fortsatt. Det först som slår mig är att det är något med motorn eller bensinen, för 4 av 5 gånger har det varit när jag har tankat.
Någon som har en aning om vad som är fel?