Eftersnack: Cruising i Hudiksvall Lördagen den 16/5

bmx
18 maj 2009 · 7 100 Inlägg

än crusing är ju till för alla möjliga fordon,men som många sagt,ser ni nån bil ni inte tycker om så kolla helt enkelt inte!
som sagt,vi betalar för att åka på vägen,de gör inte jänkarna(eller jo vissa då)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Jezzze
18 maj 2009 · 68 Inlägg

" Veteranbilar och jänkare " åker inte på " bilträffar " så därför borde inte " Svenssons " och rostiga Volvo-bilar åka på en cruising!!

Haha enkel matematik, men jag förstår ju att vissa sällan får uppmärksamhet när dom glider runt i svenssonbilen så då passar dom på när det är cruising!

Men vilken bra ide hörni, nästa gång jag åker på cruising så behöver jag bara titta bort när det kommer en Volvo.....Smart...!

Lite synd sen bara på nackspärren jag kommer få...

" crusing är ju till för alla möjliga fordon " - Seriöst: Släpp sargen och kom in i matchen grabben....

Senast redigerat av Jezzze (18 maj 2009)

Jobbar som frilansande gynekolog...
bmx
18 maj 2009 · 7 100 Inlägg

Jezzze skrev:
" Veteranbilar och jänkare " åker inte på " bilträffar " så därför borde inte " Svenssons " och rostiga Volvo-bilar åka på en cruising!!

på våra träffar har har vi haft veteranbilar och jänkare,och dom är välkommna att komma!
men så fort vi kommer på en crusing så blir alla helt tokiga!

alla har ju samma intrese,de vill säga BILAR!
så ja fattar inte varför raggare kan inte aceptera de!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
18 maj 2009 · 209 Inlägg

Mycket Trevlig Kväll I HUdiksvall !  mycket bilar och mycket folk ! Nice !!!!!

vart lite sent inan vi komm hem bara då vi Körde sönder bakaxelen Borta vid kustbevaknings båten vid halv 1 ! men men !!!  men efter trailer besök på Söndag  så fick vi hem bilen !!!!!

anna_catharina
18 maj 2009 ·

är det cruising borde den gå till som i sundsvall; det finns en speciell åksträcka där bara cruisingbilar släpps in och inte fyllebussar och skrothögar.
Sen på kvällen kan väl vem som helst få åka för egentligen handlar det ju om att man är bilintresserad och det är roligt att man åker dit även om man inte har råd med en veteranbil för hur mkt pengar som helst. smile
finns nog ganska många som kommer och vill se veteranbilar, sen om det är en volvo eller en jänkare spelar nog inte så stor roll smile inte alls fel att åka runt i t.ex en amazon tycker jag iaf. big_smile

tal0n Mekaniker/Däckmontör
18 maj 2009 · 1 140 Inlägg

bmx skrev:

Jezzze skrev:
" Veteranbilar och jänkare " åker inte på " bilträffar " så därför borde inte " Svenssons " och rostiga Volvo-bilar åka på en cruising!!

på våra träffar har har vi haft veteranbilar och jänkare,och dom är välkommna att komma!
men så fort vi kommer på en crusing så blir alla helt tokiga!

alla har ju samma intrese,de vill säga BILAR!
så ja fattar inte varför raggare kan inte aceptera de!

Helt rätt.

tal0n Mekaniker/Däckmontör
18 maj 2009 · 1 140 Inlägg

anna_catharina skrev:
är det cruising borde den gå till som i sundsvall; det finns en speciell åksträcka där bara cruisingbilar släpps in och inte fyllebussar och skrothögar.
Sen på kvällen kan väl vem som helst få åka för egentligen handlar det ju om att man är bilintresserad och det är roligt att man åker dit även om man inte har råd med en veteranbil för hur mkt pengar som helst. smile
finns nog ganska många som kommer och vill se veteranbilar, sen om det är en volvo eller en jänkare spelar nog inte så stor roll smile inte alls fel att åka runt i t.ex en amazon tycker jag iaf. big_smile

ja riktigt så går det ju inte till där heller. förre året vart t.ex vissa volvosar bortvinkade medans vissa släptes in, av polisen, är det avspärrat med poliser och bestämt att bara "raggarbilar" ska få komma in, då ska det vara så, punkt och pricka.

Jezzze
19 maj 2009 · 68 Inlägg

tal0n for president....

Jobbar som frilansande gynekolog...
KingWS6 TACS Medlem
19 maj 2009 · 457 Inlägg

Jezzze skrev:
" Veteranbilar och jänkare " åker inte på " bilträffar " så därför borde inte " Svenssons " och rostiga Volvo-bilar åka på en cruising!!

Haha enkel matematik, men jag förstår ju att vissa sällan får uppmärksamhet när dom glider runt i svenssonbilen så då passar dom på när det är cruising!

Men vilken bra ide hörni, nästa gång jag åker på cruising så behöver jag bara titta bort när det kommer en Volvo.....Smart...!

Lite synd sen bara på nackspärren jag kommer få...

" crusing är ju till för alla möjliga fordon " - Seriöst: Släpp sargen och kom in i matchen grabben....

Och du är 29 år ... första tanken var: Pojkspoling, 14 år....

Först och främst; Veteranbilar och jänkare åker på bilträffar!

Cruising är en amerikansk företeelse från början vilken senare spreds till andra länder och vann utövare som en del i den nya växande unga bilkulturen. Då den coola ungdomskulturens favoritbilar till en övervägande del utgördes av coola jänkare, hot-rod byggen och liknande är det ju självklart att det var dessa bilar man cruisade runt i. Idag utgörs samma unga coola bilkulturs bilar av maxade  Volvo's, blingade tyskar och pysande japsare. Alltså de är essensen av den nya bilkulturen, det folk vill köra, det folk vill se.

För det andra; Viktigt att inse dock, bilkulturen utgörs inte av bilar. Den utgörs av bilentusiaster!

Ställ väckarklockan och vakna upp i nutiden, bilfascist!

Jezzze
19 maj 2009 · 68 Inlägg

Ahh men shit pomfritt, en besserwisser..Jaja läsa i böcker kan ju vem som helst men oavsett om jag är 14 eller 29 så tycker inte JAG (samt många andra/som inte orkar sitta å skriva på forum) att en rostig skabbig Volvo 740 med trasigt system åker runt och gasar som fan för att synas är passande på en cruising!

Vissa tycker si och vissa tycker så!

Du tycker vad du vill (King) och jag tycker vad jag vill, aight....

Jobbar som frilansande gynekolog...
ESTRANDBERG88 Hojmek
19 maj 2009 · 748 Inlägg

Jezzze skrev:
Ahh men shit pomfritt, en besserwisser..Jaja läsa i böcker kan ju vem som helst men oavsett om jag är 14 eller 29 så tycker inte JAG (samt många andra/som inte orkar sitta å skriva på forum) att en rostig skabbig Volvo 740 med trasigt system åker runt och gasar som fan för att synas är passande på en cruising!

Vissa tycker si och vissa tycker så!

Du tycker vad du vill (King) och jag tycker vad jag vill, aight....

Kan hålla med om att rishögarna som folk kör runt i kan låta bli att visa sig på en cruising, MEN fina/stylade har jag inget emot. Många som är trångsynta och menar på att det bara får vara jänkare i farten, men som sagt varför ska det inte gå att dela intresset tillsammans? Är det inte det det handlar om? Att få visa upp sina pärlor med likasinnade bilentusiaster?

Emil.

tal0n Mekaniker/Däckmontör
19 maj 2009 · 1 140 Inlägg

Jezzze skrev:
tal0n for president....

men sen är det så jävla fjantigt att det är så., är väl ingen anledning att vanliga bilar inte får åka runt i stan bara för att "raggarbilar" ska göra det. tycker poliserna borde känna sej bra jävla korkade som står och vinkar och dirigerar bort vanliga bilar., då jag tycker dom har all rätt att få åka vart man vill., när man vill

KingWS6 TACS Medlem
19 maj 2009 · 457 Inlägg

Jezzze skrev:
Ahh men shit pomfritt, en besserwisser..Jaja läsa i böcker kan ju vem som helst men oavsett om jag är 14 eller 29 så tycker inte JAG (samt många andra/som inte orkar sitta å skriva på forum) att en rostig skabbig Volvo 740 med trasigt system åker runt och gasar som fan för att synas är passande på en cruising!

Vissa tycker si och vissa tycker så!

Du tycker vad du vill (King) och jag tycker vad jag vill, aight....

Besserwisser och Besserwisser? (stämmer nog ofta ändå ...)

Ville bara göra dig vetandes om att argumentet att cruising hör jänkare till inte håller då själva valet av bil inte spelar in i en sådan företeelse som just cruising är.
Det var en tidstypisk slump att jänkare var coolare än andra bilar förr i tiden när ur-cruisingarna blev till (eller så pass enkelt att det endast var dessa bilar den nya bilungdomskulturen hade råd med?). Idag är densamma slump som sådan; att det finns coola bilar i fler segment av bilvärlden, bilfloran om man så vill, som den nya genationens bilentusiaster stolt visar upp. Det är bara en naturlig utveckling av en tillställning som hör entusiasterna till.
Gamla som unga - äldre som nya bilar.

Visst fyller en rostig Volvo (eller Trans Am för den delen) inget tomrum i mig heller, men vem är jag att döma andra bilälskares smak, tycke och stolthet?



(... pommes frittes ... )   wink

KingWS6 TACS Medlem
19 maj 2009 · 457 Inlägg

Sorry för off topic!

Ingen som tog bilder på tillställningen?

Jezzze
19 maj 2009 · 68 Inlägg

Off topic här också....Jag har blivit tillfrågad om jag vill stå som flaggvakt på cruisingen här i Sundsvall...Hhahhha nja vet inte om jag vill d, skulle ju bli så lite bilar då...Folk vill ju tydligen se bilar oavsett vad det är för något..!

Jobbar som frilansande gynekolog...
chevy_61
19 maj 2009 · 53 Inlägg

KingWS6 skrev:

Jezzze skrev:
Ahh men shit pomfritt, en besserwisser..Jaja läsa i böcker kan ju vem som helst men oavsett om jag är 14 eller 29 så tycker inte JAG (samt många andra/som inte orkar sitta å skriva på forum) att en rostig skabbig Volvo 740 med trasigt system åker runt och gasar som fan för att synas är passande på en cruising!

Vissa tycker si och vissa tycker så!

Du tycker vad du vill (King) och jag tycker vad jag vill, aight....

Besserwisser och Besserwisser? (stämmer nog ofta ändå ...)

Ville bara göra dig vetandes om att argumentet att cruising hör jänkare till inte håller då själva valet av bil inte spelar in i en sådan företeelse som just cruising är.
Det var en tidstypisk slump att jänkare var coolare än andra bilar förr i tiden när ur-cruisingarna blev till (eller så pass enkelt att det endast var dessa bilar den nya bilungdomskulturen hade råd med?). Idag är densamma slump som sådan; att det finns coola bilar i fler segment av bilvärlden, bilfloran om man så vill, som den nya genationens bilentusiaster stolt visar upp. Det är bara en naturlig utveckling av en tillställning som hör entusiasterna till.
Gamla som unga - äldre som nya bilar.

Visst fyller en rostig Volvo (eller Trans Am för den delen) inget tomrum i mig heller, men vem är jag att döma andra bilälskares smak, tycke och stolthet?



(... pommes frittes ... )   wink

men då är det ju ganska enkelt för er som har nyare bilar att greja egna cruisingar eller?

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Crillee
19 maj 2009 · 133 Inlägg

Förstår inte att det ska vara så svårt att förstå att en cruising i denna tid innehåller mycket jänkare och europa/japs bilar. Intresset har gått vidare och alla som vill visa upp sin bil borde få åka i cruisingen. Sen är det diskutabelt om en rostig 740 med dunkande baslåda och fulla tonåringar hör till. Det tycker väl dom flesta att dom ska hålla sig borta från cruisingen. Men är det en ombyggd 740 som någon lägger ner mycket tid och omsorg på så skiljer sig lite för mängden kan det nog vara intressant för många tror jag. Jag själv ser gärna blandade bilar på en cruising för att få en stor variation för bilintresset för mig ligger i många tidsåldrar och modeller. Är väl ganska stor skillnad på en cruising i Hudiksvall/Sundsvall och en cruising i Rättvik då nästan hela evenmanget där är riktad till jänkare...

BMW 325i "BrilliantRot" (1992)
Jezzze
19 maj 2009 · 68 Inlägg

Hmm oki så med andra ord är "vissa" cruisingar till för alla bilar medans några andra cruisingar är mer riktad till jänkare!!??

Vem/vilka bestämmer sånt då?

Jaja cruising hit och dit, alla tycker olika å man får höra olika "regler" och bestämmelser hela tiden..

Gör hur fan ni vill jag bestämmer ju inte ändå, skriver ju bara min åsikt ang cruisingen i hudik  wink

Peace.....

Jobbar som frilansande gynekolog...
KingWS6 TACS Medlem
19 maj 2009 · 457 Inlägg

Japp, peace! Alla har rätt till sin egen åsikt.
Men jag vill inte att folk ska tro att cruising=jänkare för det är ett fel påstående. Det är ingen åsikt utan fakta.


chevy_61 skrev:
men då är det ju ganska enkelt för er som har nyare bilar att greja egna cruisingar eller?

Där sa du något. jag vet ju inte vem som var initiativtagare till denna cruising, så ska kanske inte predika om alla bilentusiasters rätt att glida runt på den.
Men till mitt försvar så har jag liksom många andra missat inbjudan. Jag såg bara ett datum då cruisingen skulle bli av, inga listor på "OK" cruisingbilar.

-Kotten- www.drcljusdal.se
20 maj 2009 · 679 Inlägg

Så länge vi levet i ett fritt land och man betalar skatt för vägar och gator så har alla rätt att köra där. Passar inte det raggarna så får dom helt enkelt ta och hyra en enskild väg och köra fram och tillbaka på. Detta ämne ledar aldrig nån vart endå. alla tycker vi olika och det är väl en jävla tur det.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang