2023
Sök

Söker dump med speciellt dumpljud

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
1 maj 2006
pacco skrev:
insane_1 skrev:
pacco skrev:
Körde med en annan dump och fick precis samma ljud fast den var inte i plast och hade kolv istället för membran, men den lät tju-tju-tju-tju också.. varför??

För hårt ställd, inte kopplat in vakumanslutningen t.ex?

Nja tror inte de är felet, testade den i olika lägen, och vaccumet är de nog inget fel på.

Kollat så att inte kolven har fastnat då? Så att inte dumpen öppnar öht, det kan ju hända.

135 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
det var en hybrid som jag körde som återcirkulerande, Gofastbits hybrida, och körde jag den som öppen så ser jag ju att kolven lyfter precis som den ska vid gassläpp...

konstigt nog så låter de tju-tju-tju-tju ändå.... (då vid återcirkulerande)
Senast redigerat av pacco (1 maj 2006)

252 Inlägg
2 februari 2007
Mina två spacersonlinedumpar låter som två små hundar som "voffar" till.
Tyvär låter de inte så bra då man laddar på fullt.   Jag rekkomenderar dessa dumpar till dig som laddar ca 0.9 bar. Då låter de trevligast.   Nu letar jag efter nått seriösare.
Tips i tusernkronorsklassen?

//Janne

1 231 Inlägg
2 februari 2007
pacco skrev:
det var en hybrid som jag körde som återcirkulerande, Gofastbits hybrida, och körde jag den som öppen så ser jag ju att kolven lyfter precis som den ska vid gassläpp...

konstigt nog så låter de tju-tju-tju-tju ändå.... (då vid återcirkulerande)

kanske låter från luftfiltret ? kör du med öppet ?

1 058 Inlägg
15 februari 2007
jag vill ha en återcirkulerande dump som liksom fladdrar, vet att det inte är optimalt, men det låter ballt som fan tycker jag:P

PoLoud =D

cossie jens
127 Inlägg
16 februari 2007
det e inte så att du menar som rally bilarna har??? för dom har nämligen ingen dump utan det e retunerade avgaser som slår mot avgasimpellen på turbon när det slår tilllbaka in i aggregatet..

12 086 Inlägg
16 februari 2007
De låter som en SSQV du pratar om, personligen är jag vråltrött på den jävla visselpipan =P

Deär skillnad på kopian och orginalet, kompisen hade en äkta på sin A4 den lät inte lika pipigt som kopian men ändå snabb och distingt.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
16 februari 2007
Letar själv efter det rätta dump-ljudet, vill att det ska låta som en frustande häst (svårt att förklara), någon som vet?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

BMW Power
2 362 Inlägg
16 februari 2007
haha alltid kul o läsa när folk försöker skriva hur det låter wink

BMW, bogsering med wire :/

737 Inlägg
26 februari 2009
lånar en gammal tråd.. jag söker nån dump som inte piper eller visslar.. den ska fylla funktionen men gärna tyst eller bara en stor pust

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 februari 2009
SIR_Pierre skrev:
lånar en gammal tråd.. jag söker nån dump som inte piper eller visslar.. den ska fylla funktionen men gärna tyst eller bara en stor pust

alltså en återcirkulerande då dom låter väldigt tyst..
Senast redigerat av The_Mechanic (26 februari 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Random Hero
4 047 Inlägg
26 februari 2009
SIR_Pierre skrev:
yes yes.. men vilken? märke?

kör inte du sugmotor ?

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
26 februari 2009
SIR_Pierre skrev:
nu ska vi inte vara petiga wink

heheh tongue turbo konvertering på g ? tongue

Dog food lid. Backwards

1 353 Inlägg
26 februari 2009
om du vill att bilen ska va tyst när den dumpar så e de självklara valet återcirkulerande med luftbox. hörs inget..

737 Inlägg
1 353 Inlägg
26 februari 2009
äh alla dumpar e samma grej. skaffa turbo me intern dump tongue

737 Inlägg
26 februari 2009
ne alla dumpar är inte samma grej och jag har redan turbos med wastegate om det var det du menade..men det skyddar inte turbona från "luftbromsning"

670 Inlägg
26 februari 2009
Jag gillar personligen Forgedumparna...finns både som öppen och återcirkulerande

Mvh Daaanyy

Sök