Ford Fiesta -96 1.25 l

maggan1
18 maj 2009 · 10 Inlägg

När jag ska gasa på så dör han, fungerar som vanligt om man är lätt på gasen och då märks inget.
Har varit på verkstad och de hittar inget fel, Har tydligen gått igenom det mesta, trodde det kunde vara katalysatorn, men inte. Någon som har en ide ?? Har 11 mil till en "riktig" fordverkstad där de kan felsöka, men provar här först.

RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
19 maj 2009 · 120 Inlägg

Vet du va de har tittat över på bilen?
Har de tex även bytt något, och isf vad?
Skulle vara lättare att köra uteslutningsmetoden då smile

Mvh

Stefan

Senast redigerat av RallySaaben85 (19 maj 2009)

attackhamster
20 maj 2009 · 475 Inlägg

lyft på luftfiltret på bilen... bakom så har du en dosa med 3st kablar som går in på insuget. testa att trycka in dom ganska hårt och testa igen. hade samma fel på morsans ford. smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
maggan1
21 maj 2009 · 10 Inlägg

Tack för era svar, jag inväntade ombesiktiningen igår och han gick inte igenom. Läget är så här, på bilprovningen får vi höga värden på avgaserna ( Jag vet inte vad det heter) och han går så dåligt precis som jag beskrev i första inlägget. Att detta hänger ihop är klart. Vad som är gjort och kollat påverkstaden är jag lite osäker på, men han har pratat om katalysatorn ( Suck jag är hopplös på bilar). Den är inlämnade på en volvoverkstad och han har felsökt med deras grejor, får upp en felkod men det är inte där det är fel. Blir det annorlunda om man felsöker på en Ford verkstad ? Jag är ledsen att jag inte kan förtydliga mer, men kanske någon har varit medom detta någon gång.. Tacksam för hjälp

RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
21 maj 2009 · 120 Inlägg

Okej, tog du numret på felkoden? Om du gjorde det så ringer du till Ford och frågar vad felkoden betyder.

Kan vara mapsensorn som gett upp, även lambdasensorn.

Lambdasensorn e juh mest trolig enligt mig i det valet. Kostar 1566kr på Mekonomen.
Det skickas ut fel signaler om denna är kaputt, vilket kan leda till för höga avgasvärden.

Men ring till Ford om du har felkodsnumret.

maggan1
21 maj 2009 · 10 Inlägg

Tror han redan har ringt några fordverkstäder och pratat med dom utan att få till det ändå. Men blir det annorluna felkoder om man felsöker med "Volvo" grejor ?? Måste det inte vara felkoder sökare för ford för det ska bli rätt ??
Ska åka ner till verkstaden på måndag och höra om han kollat det grejorna ni nämner här. Om det nu skulle vara denna lambdasensorn innebär det även då att bilen går så där knasigt ?
Tänk om detta forumet och jag som inget kan  om bilar skulle kunna lösa det smile vore ju onekligen lustigt..

RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
21 maj 2009 · 120 Inlägg

Helst skulle man vilja dyka ner i motorrummet själv för att se vad som kan vara fel.
Det är lite svårt så här då det kan vara en blandning av saker som kan få till det. smile

Men ledtrådar kan man iaf ge.

Mvh

Stefan

maggan1
21 maj 2009 · 10 Inlägg

Och jag tackar för allt jag kan få...ska som sagt ner till han på måndag igen. Han kanske redan har kollat detta, det vet jag inte men ska tips iallafall. Tusen tack

RallySaaben85 R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
10 juni 2009 · 120 Inlägg

Hur gick det för er? smile  Hoppas det löste sig iaf

Mvh

Stefan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang